Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Glazba

Izvještaj – Punčke (Akustika): Izvještaj izvana

27.04.2016. Tin ĐudajekFoto: Akustika

Ako zakasnite samo minutu na Akustiku na kojoj svira nešto veći bend, koncert ćete vjerojatno slušati izvana. Ja sam jučer stoga bio naivan kada sam vjerovao suprotno – da ću uspjeti ući unutra ako zakasnim koju minutu. Još sam se nasmijao kada je Akustika sat vremena prije koncerta objavila sliku s tonske probe s rečenicom: “Punčke su nam se smjestile u Rockmark, tonska je u tijeku. S akusticiranjem krećemo u 19h, nema kašnjenja 😉” A onda kada sam konačno stigao, koncert je već bio u tijeku, a o ulasku u prostoriju nije se moglo niti razmišljati. Uznemiren i vidno uzrujan pitao sam prijateljicu koja je pušila vani: “Kak’ to da je ovo već počelo?!” na što je ona spremno odvratila: “Pa rekli su da počinje u sedam. Kaj nisi vidio post na fejsu?” Kurva. Više nismo prijatelji.

Uglavnom, ostalo mi je iskoristiti maksimum od situacije u kojoj sam se našao tako da sam isto i pokušao. U svoju obranu moram reći da je nastup bilo užasno teško pratiti izvana. Ne samo da podrum u Berislavićevoj ljubomorno krade zvuk i svi tonovi koji čak i pokušavaju pobjeći van zabijali bi se u ljude koji su stajali na stepenicma, već i prolazak automobila i ljudi u prolazu znatno otežava slušanje koncerta tako da mi je preostalo napeti uši i spajati u smilene cjeline svaki treći ili deseti ton ili glas koji je stigao do mene.

Foto: Akustika

Foto: Akustika

Ovo je bila jedna od kraćih akustika na kojima sam bio. Nastup je traja svega pola sata, a u tih pola sata stalo je oko sedam pjesama. Lucija je, standardno, svirala gitaru koja je u ovom slučaju bila elektroakustična, Anja nije svira bas gitaru, nego se i ona primila gitare, a Ena je sjela na cajon. Svidjelo mi se kako se Anja snašla na gitari. Poznato mi je kako je u Punčkama bas gitara velik dio ne samo ritma i pozadine, nego i melodije u velikom broju pjesama, što je i tipično za gitara – bas – bubanj bendove, često ostaje sam s bubnjem uz ritam brinući se i za melodiju. Iako neizostavan dio glazbe ovakvih sastava, meni su oni uvijek pasali i u njima se mogla u potpunosti razotkriti vještina bas gitarista. Ne samo to, o njima bi ovisila i kvaliteta cijele pjesme budući da bi ovi dijelovi činili kvalilitetno i kvantitetno velike dijelove pjesama. Punčke su nas naučile na ovo, a Anja Tkalec uvijek je briljirala u ovim dijelovima. I onoliko koliko sam uspio čuti – ni jučer nije bilo ništa lošije. Samo mi je žao što nisam mogao na bolji način pogledati i poslušati na koji su način Vinkovčanke neke dijelove pjesama prebacile na akustične note.

Punčke u ovom akustičnom odijelu nisu izgubile na kvaliteti. Iako se uz akustične instrumente, možda čak i neutemeljeno, vezuju epiteti poput ‘smireno’, ‘opušteno’ i slični, glazba Vinkovčanki nije izgubila onaj žar i energiju prebacivši se na akustiku upravo dokazavši koliko su oni epiteti neutemeljeni. Ta vehementnost Punčki očito ne proizlazi iz live nastupa. Njime se ona samo naglašava. Ova je očito upakirana u same pjesme tako da se ona nije mogla izgubiti niti pokušajem njenog utišavanja. Ovaj moment najviše mi se svidio na jučerašnjoj Akustici i žao mi je samo što ga nisam mogao doživjeti iznutra, već samo izvana. No, to sam si sam kriv i nadam se da se 14. svibnja u Tvornici Kulture neće dogoditi isto. A s obzirom na činjenicu koliko su Punčke voljene u Zagrebu, ni ovo nije nemoguće.

Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(15 votes, average: 4.400 out of 5)

Komentari