Istaknuto
01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Knjige

Izvještaj – TUP! (Aljoša Šerić): Tko je umjetnik, a tko zanatlija

27.10.2016. Inga ĐudikFoto: Goran Berovic/Katran SSI

Posljednji utorak u mjesecu rezerviran je za malo kulturnog uzdizanja. Upravo posljednjeg utorka se i održava kulturno-glazbena tribina TUP! – Tekstopisci u poeziji, a od ove jesensko-zimske sezone se održava u Shock Show Industryju (D. Katran) u dvorani Lex 5Reković. TUP! je organiziran u suradnji HDS ZAMP-a i Mirele Priselac aka Remi, koja je preuzela i ulogu voditeljice tribine.

Remi je u TUP! tribinama ugostila pjevače i tekstopisce kao što su Gibonni, Darko Rundek ili Damir Urban, koji je i otvorio novu sezonu TUP!-a, a gost tribine ovoga je puta bio Aljoša Šerić.

Aljoša Šerić je najpoznatiji kao pjevač grupe Pavel te nekadašnjeg benda Ramirez. Uz to je još i tekstopisac, prvenstveno za Pavel a zatim i za druge pjevače poput Vanne, Massima, Luce ili Jelene Radan. Osim glazbene karijere radi kao odvjetnik, što mu je i struka. U ugodnom razgovoru Aljoše s Remi, puna dvorana u Katranu je na jedan sasvim drugačiji način upoznala Aljošu Šerića.

‘Tekstovi nisu nikada gotovi’

Kako i sam naziv tribine kaže, glavna tema razgovora bili su Aljošini tekstovi te sam čin pisanja. Za svoje je tekstove rekao da ne samo da nisu savršeni, već da nisu nikada ni dovršeni. Kako se mijenjaju autori osobno, tako se očito mijenja i njihov stav prema tekstovima, pogotovo onim ranijim.

‘Ne mogu sebe čuti kako pjevam na prvom albumu Ramireza, to je takvo prenemaganje, to je disanje, tolika emocija, pokušaj da bude bolje nego što jest i jako me to smeta’, objasnio je Aljoša.

Ono što je bilo iznimno zanimljivo jest pitanje inspiracije. Iako bi se očekivalo da će se u svim pravnim slučajevima i među odvjetničkim spisima naći nešto vrijedno pretakanja u stihove, Aljoša je priznao da mu storytelling nikada nije išao kao tehnika, a društveno i političko angažiranim temama se niti ne voli baviti. Samo od sebe se onda postavlja pitanje sluša li Aljoša Šerić rap glazbu jer je upravo to žanr koji se većinski bavi upravo takvom tematikom?

‘Zadnje što sam slušao je bio Eminem tamo 2000., jer nažalost treba više koncentracije da bi uopće skužio o čemu pričaju. Što se tiče hrvatskog rapa, naravno slušam i Elemental, obožavam TBF, to mi je prijemčivo i to razumijem. Što se tiče, recimo, Kanye Westa, bez obzira što čitam da je to odlično, imam problema da čujem o čemu on to priča. Trebao bih zaista sjest, ili pročitat, ili podrobno poslušati takvu pjesmu da bih mogao dati neki sud o tome je li to dobro ili ne’, odgovorio je.

Foto: Goran Berovic/Katran SSI

Foto: Goran Berović/Katran SSI

Tko je više art, tko zanat, i što je zanArt

Neka pitanja su i dalje ostala otvorena, kao ono o vježbanju pisanja. Istaknuvši kako nikada ne piše pjesme slobodnim stihom jer smatra da se za rime treba posebno potruditi, Aljoša je svoje pisanje usporedio s radom postolara: što više cipela napravi, to bolje cipele izrađuje. Jednako tako se i on vježba u pisanju – upravo pisanjem. Time pisanje, barem pisanje na takav način, postaje zanat, a ne umjetnost, umijeće, ili kako su oni to nazvali, art.

Ostaje uvijek isto pitanje otvoreno za raspravu: može li se onda pisanje i učiti, ako se može i vježbati? Je li pisanje na koncu umjetnost ili zanat koji se izučava?

‘Mislim da je to zanArt, neka kombinacija. Jer to što je Aljoša rekao apsolutno stoji: da što više pišeš, što si stariji i što si iskusniji, to ti lakše dolaze rime, to ti pisanje sve više ide od ruke. S druge strane je potrebno ostati dovoljno zaigran i ne ugušiti to dijete u sebi tim zanatskim dijelom. Kombinacija jednog i drugog je ključ’, prokomentirala je Remi.

Pavel u rap izdanju

Kao što i inače biva, na kraju TUP!-a smo dobili pjesmu gostujućeg tekstopisca u potpuno drugačijem aranžmanu. Uz Sašu Miočića na klavijaturama i Marija Klarića aka Kindersurprisea, čuli smo funky verziju pjesme Poslije nas, a ono što je sve oduševilo bila je Pavelova pjesma Sve u svoje vrijeme obrađena kao žešća rap stvar.

‘Ovo je odlično, pomalo te izuje iz cipela. Pogotovo kod ljudi kao što sam ja, koji prvenstveno pažnju usmjeravaju na melodije, na pjesmu bez teksta. Tekst uvijek dolazi kasnije i mučim se s tekstom, onda je dobro da te netko malo makne iz kolosijeka pa da se stavi pažnja prvenstveno na tekst’, priznao nam je Aljoša.

Idući TUP! čeka kraj studenog, točnije 29. studenog, a Remi će iz cipela izuti Antu Pecotića.

Komentari