Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Glazba

Izvještaj – The National, tvrđava sv. Mihovila (2.8.): Nacionalni bend bez nacije

05.08.2014. Tim Hrvaćanin
Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

The National su prošli tjedan po šesti put došli u Hrvatsku, ali ovog su se puta zadržali cijeli tjedan, spojivši godišnji odmor i uživanje u čarima Jadrana s čak tri koncerta u Šibeniku. Ja sam prisustvovao onom srednjem, u subotu, 2. kolovoza, na tvrđavi sv. Mihovila, koji su neki mediji prozvali koncertom za geekove – i, zapravo, nisu bili u krivu. Kolegica s portala Ziher.hr, koja živi preko puta tvrđave, rekla mi je da joj se od siline glazbe, vriskova publike, pljeska i oduševljenja, činilo da će se tvrđava urušiti. Ja sam putovao ukupno 17 sati kako bih mogao biti na 2 sata koncerta. Ako se to ne može nazvati geekovskim, onda se svakako može prozvati ludim.

U svakom slučaju, moja je subotnja avantura započela u 10 ujutro u Varaždinu, da bih u Šibenik stigao s dva i pol sata zakašnjenja, u 20 sati. Ostalo je jako malo vremena da se od Autobusnog kolodvora popnemo na tvrđavu, usput pronađemo pekaru koja radi (pokazalo se to kao jako težak zadatak na vrhuncu turističke sezone) i pokušamo pronaći utičnicu za uređaje ispražnjene od cjelodnevne vožnje. No, s dolaskom na samu tvrđavu nervoza je gotovo pa posve nestala, jer je ambijent uistinu čaroban. Obnova tvrđave je svakako bio odličan projekt koji će se Šibeniku zasigurno isplatiti, kao i svim gostima koji će prisustvovati događanjima na njoj. Ono malo nervoze i umora što je preostalo od hrvatskih turističkih gužvi u potpunosti je zaboravljeno kad su se u 21:15 članovi benda popeli na pozornicu, a 800 ljudi u publici je ustalo i zapalilo prskalice te zapjevalo s Mattom uvodnu pjesmu, Start A War.

Idućih dva sata apsolutno ništa na svijetu nije bilo bitno, osim činjenice da smo tamo i da National svira za nas i s nama. Odsvirali su 25 pjesama, po sedam komada sa zadnja tri albuma („Trouble will find me“, „High Violet“ i „Boxer“), tri pjesme s „Alligatora“ (svakako me iznenadila i razveselila Lit Up), te Santa Clara, s kojom su otvorili bis, a koja se nalazi na „The Virginia EP“, kao i bonus pjesma na nekim izdanjima „Boxera“. Naravno, uvijek je moguće cjepidlačiti oko izbora pjesama na setlisti, posebice u slučaju Nationala, ali mislim da svi mogu biti zadovoljni, jer momci uvijek uravnoteže setlistu s podjednakim brojem „hitova“ i pjesama koje rjeđe ulaze na setliste, a niti ne škrtare s brojem pjesama.

Ovaj koncert mi je svakako bio bolji od prošlogodišnjeg zagrebačkog na Šalati, ne samo zbog intimnijeg okruženja, već me i bend svirački više oduševio, kao da su bili posebno inspirirani i jako željni svirke. Već su uvodnu Start a War od tihog uvoda gitare izgradili u divnu odu u koju su se postepeno uključili druga gitara, bas, bubnjevi i puhači, sve dok ti kompletni zvučni spektar nisu okupirali zvukovi njihove glazbe. Bryce Dessner se pokazao kao vrhunski gitarist, ubacivši u skoro svaku pjesmu solažu na gitari kojom nam je topio uši, što je publika itekako nagradila, a i on je izgledao kao da zaista uživa svirati tu večer. Kad je sjeo za klavir, njegov brat blizanac Aaron se prebacio s ritam gitare na vodeću ulogu te pokazao da je i on itekako dobar gitarist.

Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

Druga dvojica braće u bendu, ritam-sekcija Devendorf, uvijek su puno povučeniji u pozadini stagea, ali ova „geekovska“ publika je pokazala da i njih voli i cijeni. Točnije, basista Scotta, kojem su u više navrata skandirali „Scott, Scott!“. U jednom takvom trenutku, Bryce je rekao: „We don’t know this song. Oh, are you chearing for Scott?“, na što se nadovezao Matt i malo zezao Scotta. No, nimalo manje pažnje nije zaslužio ni Bryan na bubnjevima, koji s nevjerojatnom mirnoćom svira iznimno zahtjevne i kompleksne bubnjarske dionice. Njegovi ritamski obrasci su jednako upečatljiv element Nationalove glazbe kao i Mattovi stihovi.

Kroz godine rada i šest studijskih albuma, Berninger se kao tekstopisac neprestano razvija i mislim da je on trenutno najbolji tekstopisac mlađe generacije. Količina osobnosti i emocija koje on unese u svoje tekstove je upravo nevjerojatna. A kad sam već to spomenuo, mnogi su upoznati i s činjenicom da Matt voli popiti za vrijeme koncerta. Na tvrđavi je, kao i Bryce na gitari, bio posebno „inspiriran“, pa je čak razbijao čaše i boce. Mnoge čudi njegova agresivnost na pozornici, ali da ja moram te stihove pjevati i uvijek ih iznova proživljavati, i ja bih svaki koncert bio pijan. Naravno, nije Matt pijanac, ima u tome i nešto scenske glume, ali to ostavlja specifičan dojam, kao i penjanje na vrh tribine ili naslikavanje i grljenje s prvim redovima za vrijeme bisa.

The National možda nisi najbolji, najveći ili najutjecajniji bend na svijetu, ali svojom su glazbom i koncertnim nastupima itekako zanimljivi i uzbudljivi. Ali unatoč tome što su na ovoj turneji svirali kao headlineri najvećih i najboljih europskih festivala, poput španjolske Primavere, belgijskog Rock Werchtera ili danskog Roskildea, te sviraju po arenama i stadionima najvećih europskih metropola i američkih gradova, oni su spremni doći u jedan manji hrvatski grad i odsvirati koncerte tri večeri za redom pred, brojčano, ipak malom publikom. No, zato su tu publiku učinili vjerojatno najsretnijim ljudima na svijetu, a vidjelo se da je i njima samima to bio užitak. Stoga The National kao bend može samo još rasti i sebi zauvijek osigurati mjesto u povijesti glazbe.

(Visited 120 times, 1 visits today)

Komentari