Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Glazba

Izvještaj – The Tallest Man on Earth: Presudna potreba za ponovnim susretom

16.09.2016. Jelena Hac
Foto: Monika Bračević/Ziher.hr

Jučerašnji nastup Kristiana Matssona (The Tallest Man on Earth) i danas još ne tinja. Nakon (ne)prospavane noći dojmovi se još nisu razbistrili. Kad bi se barem taj magičan trenutak u smračenom prostoru Kino SC-a vratio. Kristian vjerojatno ima još jednu gitaru za još jednu pjesmu. Ima je, sigurna sam.

No, krenimo ispočetka. Iza umjetničkog imena The Tarantula Waltz stoji simpatičan dvadesetogodišnji čovjek s bogatim iskustvom koji već drugi put dolazi u Zagreb. Primjetna sličnost nastupa Markusa Svenssona s nastupom Kristiana nepobitno prikazuje da su veliki prijatelji i da dalekosežno prati i otvara turneje The Tallest Man on Earth. Markus je privukao poveći broj ljudi u Kino SC te uveo u koncertnu večer. Njegova izvedba od pola sata odslušana je s lakoćom. Divan i jednostavan nastup ostavio je iza sebe i prepustio pozornicu za glavnu zvijezdu večeri.

the tallest man on earth

Foto: Monika Bračević

Molim vas dozu tužnih

Za upoznavanje kronologije dovoljno će biti da znate da je Kristian Šveđanin, najveći čovjek na pozornici kad ostane sam osvijetljen reflektorom s bezbroj gitara. Svoj prvi nastup u Hrvatskoj otvorio je pjesmom East Virginia, originalno u vlasništvu američke folk pjevačice Joan Baez. Već na prvoj pjesmi njegov glas pohranio je kontemplativnu ljubav u prostoru Kina SC-a. Savršenstvo. Ogroman smiješak koji ne silazi s lica. Osjećaj koji se revno održao tijekom cijele izvedbe.

Na samom početku Matsson je upozorio publiku kako će ovaj koncert biti obilježen tužnim pjesmama. Mislim da je publika svjesno zbog toga i bila tamo. Njegov pečat su te pjesme. Žalost koju je interpretirao na svojstven način, na način da slušatelja nagna na smijeh, plač i ježenje. Dovoljna tri faktora da uživaš na koncertu. Njegova unesenost u pjesme, vidljiva u njegovim gestikulacijama i vrzmanjem po pozornici kako bi publika što više dobila uvid u njegovo stanje jasno se vidjela već na njegovoj trećoj pjesmi kad je posegnuo za ručnikom kako bi obrisao znoj. Koliko je bila izvedba nabijena emocijama, toliko su bile i pjesme.

the tallest man on earth

Foto: Monika Bračević

Tišina za koncentraciju

Redajući pjesme Criminals, The Wild Hunt i Darkness of the Dream došli smo do moje najdraže I Won’t Be Found. Uslijedile su još The Gardener te Little Nowhere Town koju je odsvirao na klavijaturama, zatim Love is all i njegova najdraža River, za koju je zamolio potpunu tišinu publike kako bi se u potpunosti koncentrirao na izvedbu. Cjelokupna pozitivna interakcija izvođača i publike bila je trenutno uspostavljena. Svoje pjesme pojačao je sadržajem svojim, kako je krenulo, bezbrojnim gitarama. Svaka pjesma je zaslužila svoje žice, svoju emociju, svoj pogled. Na setlisti su se našle pjesme Sparrow and the Medicine, On Every Page, Time of the Blue, There’s No Leaving Now, King of Spain te Dark Brid is Home s kojom je napustio pozornicu. Na poziv publike vratio se na bis i oduševio publiku pjesmama Sagres i These Days.

Treba biti stvarno gluh na oba uha da te ne okrznu njegove pjesme. Ne može bilo tko privući publiku tužnim nastupom, a potom je ostaviti sretnom i nedvojbeno zadovoljnom. Uistinu, ne može!


Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 4.833 out of 5)

Komentari