Film

Izvještaj – 3. Revija studentskog filma: Ideja filmskog pluralizma

Revija Studentskog Filma
Foto: facebook.com/RevijaStudentskogFilma
Vrijeme čitanja: 3 minute

U suvremenom kontekstu hrvatske kinematografije postajemo svjedoci šablonskog pristupa filmskoj umjetnosti kao rezultata straha od mogućeg odbijanja ukoliko stanemo iza djela koje se opire tržišnim filmskim konvencijama. Ipak, prije nego što se upustimo u sveprisutnu kritiku žanrovske ograničenosti i tematske jednoličnosti u hrvatskoj kinematografiji, važno je istaknuti činjenicu da se isto među mladima nastoji nadvladati upravo ohrabrivanjem potpune slobode autorstva.

Protekli se vikend, od 27. do 29. listopada, odvilo treće izdanje Revije Studentskog Filma, festivala namijenjenog kratkometražnom studentskom filmu. Filmske su se projekcije sva tri dana odvijale u popodnevnim satima u prostoru MM Centra Studentskog Centra u Zagrebu, a u sklopu su se festivala odvijale i besplatne fotografske radionice namijenjene upoznavanju sudionika s početcima moderne fotografije. Ovogodišnju je Reviju Studentskog filma, u suradnji s Kinoklubom Zagreb (KKZ) i Studentskim Centrom u Zagrebu (SC), organizirala Udruga za promicanje studentskih aktivnosti (UPSA) upravo s ciljem poticanja autorske raznolikosti među mladim filmskim autorima.

Precijenjena dramaturgija
Foto: RSF Press
Najraznolikiji studentski filmski program u Hrvatskoj

U ovogodišnjem su se izdanju festivala na programu našla čak 43 domaća studentska filma raspoređena u šest natjecateljskih blokova te 14 filmova izvan konkurencije, a ove je godine, osim isključivo domaće filmske produkcije, Revija u popratnom programu predstavila i najbolje filmove s riječkog Student International Film Festivala (STIFF) te najnovija filmska ostvarenja studenata s Fakulteta dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu. U opsežnom su se programu, upotpunjenom filmskim radionicama i izložbom filmskih plakata, našli tematski, pa čak i žanrovski različiti filmovi brojnih mladih autora čija je raznolikost u svakom slučaju obogatila i osvježila filmski  program.

U ovogodišnjem su se žiriju Revije Studentskog Filma našli Vedran Šuvar, Katerina Duda i Milena Zajović Milka koji su dodijelili nagrade najboljim studentskim filmovima u kategorijama za najbolji igrani, dokumentarni, eksperimentalni te animirani film.  Nagradu žirija Veliki lonac za najbolji film dobio je film Precijenjena dramaturgija redateljice Sunčice Ane Veldić koji, oblikovan kao autobiografska varijacija dokumentarističkog žanra, dotiče pitanja vezana uz konvencije filmskog stvaralaštva te autorsku slobodu i time tematski ostaje simbolično vezan uz samu Reviju, a nagrada je publike, Mali lonac, otišla filmu Đaneri Svebora Mihaela Jelića koji se bez sumnje istaknuo svojom humorističnom crtom.

Behemot
Foto: RSF Press

Među brojnim je naslovima bez sumnje važno istaknuti Behemot Igora Dropuljića koji se bavi univerzalnom temom bespomoćnog čovjeka u modernom svijetu te koji je odnio nagradu žirija za najbolji studentski igrani film. Nagrada je za najbolji eksperimentalni film otišla filmu Tomislava Šobana Nije odgoj što može zahvaliti eksperimentalnoj naraciji i likovnosti koja ga prati od samog početka. Najkvalitetnijom je kategorijom proglašena ona animirana u sklopu koje je nagradu dobio film Protoplazma redateljice Katrin Novaković koji se posebno istaknuo tehnikom animacije u glini, a nagrade za najbolji studentski dokumentarni film te najbolji studentski kratkiš dobili su filmovi Rođendan Tadije Tadića i Underground Monopoly Marina Pavelića.

Ideja pluralizma i traganje za filmskim identitetom

Revija Studentskog Filma nesumnjivo potiče mlade filmske autore na izgradnju vlastitog filmskog izraza. Naime, s obzirom na postojanje razlika između filmskog profesionalizma i amaterizma, važno je istaknuti da se u amaterskom filmu pretpostavlja postojanje autorske slobode, posebno jer nije namijenjen filmskom tržištu, a upravo u njoj leži i potraga za vlastitim filmskim identitetom koja se mora odupirati šablonskim filmskim konvencijama jer pokoravanje istima može rezultirati gubitkom autorske slobode izraza. Prema tome, promatramo li film u kontekstu filmskog procesa, možemo zaključiti da rasprave o postojanju ispravnih ili neispravnih pristupa filmskom stvaralaštvu nemaju mnogo smisla. Revija Studentskog Filma gradi tradiciju koju vrijedi slijediti te koja će, upravo zbog prethodno spomenutih činjenica vezanih uz poticanje veće slobode filmskog stvaralaštva, rasti iz godine u godinu.

Be social
Što misliš o ovome festivalu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari