Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Film

Izvještaj – Zadnji dan 19. MFF-a: Propeler otputovao u Irsku

01.08.2016. Valentina SertićFoto: motovunfilmfestival.com

Dodjelom nagrada i jednom zdravicom za dva festivala, ovogodišnji i sljedeći, završio je 19. MFF. Glavnu nagradu, Propeler Motovuna, osvojio je irsko-kubanski film Viva. Posebno priznanje i nagrada publike pripala je ruskom filmu (M)učenik, a nagradu FIPRESCI žirija dobila je Mirjana Karanović za film Dobra žena.

Viva, dir. dir. Paddy Breathnach / Foto: motovunfilmfestival.com

Viva, dir. dir. Paddy Breathnach / Foto: motovunfilmfestival.com

Glavni žiri, koji su činili Alma Prica, Salvatore Mereu, Fridrik Thor Fridriksson i Klemen Dvornik, glavnu su nagradu dodijelili filmu Viva. Njegov redatelj, Paddy Breathnach, osvojio je Motovun svojom predanošću i duhovitošću. Ubrzo nakon što je već bio u Motovunu, vratio se iz Dublina kako bi preuzeo nagradu našalivši se na račun predsjednika Putina koji dolazi u Sloveniju. Nadao se da će ga sresti putem i pozvati  na projekciju filma jer smatra da je film o Kubi i transvestitima nešto upravo po njegovom ukusu. S Putinom ili bez, film je još jednom raznježio one koji su ga gledali. Tako je Propeler, zajedno s našim gastarbajterima otišao u Irsku. U obrazloženju žirija piše kako je Viva film “prepun iskrenih emocija, zalaganja, i želje za istinom” te kako zagovara “ljudsku autentičnost i borbu u ime unutarnjeg imperativa slobode”.

Paddy Breathnach s članovima žirija / Foto: motovunfilmfestival.com

Paddy Breathnach s članovima žirija / Foto: motovunfilmfestival.com

Protagonist filma je mladi Jesus koji radi kao frizer u Havani te sanja o tome da se pridruži grupi drag izvođača u susjedstvu. Kad konačno dobije svojih pet minuta, u njegov život se vraća otac kojeg nije vidio odmalena. Otac je bivši boksač i ne želi prihvatiti svoga sina kao transvestita, ali ni otići iz njegova života. Boreći se s međusobnim razlikama, otac i sin se zajedno bore i za bolji život nastojeći ponovno biti obitelj. Naviknuli smo na to da na festivalima pobjeđuju smjeli filmovi snažne poruke, ali inzistiranjem na iskrenosti i autentičnosti Viva je u emocionalnom i estetskom smislu nadišla vlastitu tematiku i postala priča o ljudima. No, koliko povjerenja možemo imati u likove koji prođu kroz narativ bez da ijednom zapravo učine nešto pogrešno? Ne osjećate li se tad malo prevareno?

Foto: motovunfilmfestval.com

Foto: motovunfilmfestval.com

Kad već govorimo o tom neobičnom osjećaju nasamarenosti, spomenula bih film prikazan netom nakon dodjele nagrada, talijanski film Potpuni neznanci reatelja Paola Genovesea. O tom filmu čula sam rasprave nakon projekcije, jutros u kampu, a vjerujem da neki još uvijek vode debatu o tome je li kraj filma dobar ili je mogao biti bolji. Klasična klaustrofobična situacija, večera s prijateljima u noći pomrčine mjeseca. Sedmero ljudi i tri slijeda, s pomalo perverznom igrom kao prilogom. Potpuni neznanci će vam objasniti zašto su žene kao Macovi, a muškarci kao PC računala te vas navesti da bližnjima kriomice čitate poruke na mobitelu i, na kraju, pratite talijanski film – Motovun film festival i Bella Italia nisu nas razočarali.

Potpuni neznanci, dir. Paolo Genovese / Foto: motovunfilmfestival.com

Potpuni neznanci, dir. Paolo Genovese / Foto: motovunfilmfestival.com

Spomenimo ukratko i ostale nagrađene filmove, ruski (M)učenik redatelja Kirilla Serebrennikova, film “ispituje ulogu fanatičnih i ekstremističkih stavova i njihovu zavodljivu moć” te nije ni čudno što ga je motovunska publika odlučila posebno nagraditi. Međunarodni žiri kritičara u čijem su sastavu Peter Cerovšek, Vladimir Šeput i Jesús González Notario dodijelio je nagradu FIPRESCI filmu Dobra žena Mirjane Karanović “zbog iznimne glume i režije i jer se na hrabar način bavi pitanjem ratnih zločina nad nevinim ljudima i unutrašnjim borbama moralno rastrgane žene“. Najboljim kratkim filmom proglašen je francuski film Bezolovno redatelja Emmanuela Tenenbauma. On je, primajući irski viski iz ruku Mikea Downeya, poručio svima da se vide za šankom.

Uz Nipplepeople i Filipa Motovunskog, nazdravljanje se nastavilo do jutra. Zaboravili smo na sve svoje i tuđe propuste te odlučili doći k sebi, kako nam je poručio odlični festivalski trailer u režiji Sonje Tarokić. U njemu redateljica prikazuje motovunski kamp kako ga je ona doživjela, a ako vas zanima iskustvo iz prve ruke – Motovun vas čeka. Znate li već gdje ćete biti 2017?

Foto: Viktorija Babić/Ziher.hr

Foto: Viktorija Babić/Ziher.hr

Viva il Motovun!

Komentari