Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Izvedbene umjetnosti

Jago je u svakom od nas

22.11.2013. Martina Marasović

Foto: Nenad Petrović

Jugoslavensko dramsko pozorište iz Beograda izvelo je u Zagrebačkom kazalištu mladih predstavu Othello Williama Shakespearea u okviru ciklusa Europsko kazalište u ZKM-u.

Radnja ovog djela i predstave je najtipičniji primjer današnjeg funkcioniranja ljudi. Što njih samih sa sobom, što u prijateljskim odnosima, što u ljubavi. Priča sastavljena od manjeg broja likova, većinom su svi barem na neki način žrtve Jage.  Jago je uvrnuti lik koji se pokazuje Othellu kao vjeran prijatelj, no ono što mu sprema znamo samo mi kao publika. Othello, general Venecijanske vojske, zaljubljen je u lijepu krotku i nevinu Desdemonu. Jago iz neprikazanih i neizrecivih motiva želi uništiti taj odnos, sebi želi osigurati budućnost, i čistom mirnoćom prelazi preko „leševa“ da bi stigao do neobičnog cilja. Jago se kroz predstavu obraća publici i govori joj o svojim zlim mislima i planovima. Možda je baš jedino njegov govor usmjeren k publici pošto možemo shvatiti sve što će napraviti, i ono iz čega dopiru takve zle misli. Jago predstavlja ono nešto što svatko od nas ima u sebi.

Publika u predstavi

Punih dva sata su svi likovi na pozornici, i u onom trenutku kada ih u činu više nema, svoj odlazak s pozornice su zamijenili samo šutnjom i ostajanjem na istom mjestu. U takvoj situaciji gledate kako netko planira nešto veoma loše likovima koji stoje tik do te osobe. Možda je upravo redatelj ove genijalne predstave,  Miloš Lolić, time želio pokazati koliko su zapravo žrtve blizu svemu lošemu koje im se planira, koliko su zapravo te žrtve tu ali ne čuju i ne vide. Baš kao slijepac pored zdravih očiju ali zamućenog razuma. Othella je zaslijepila ljubav, dok je Desdemonu sama dobrota i vjerovanje u nevinost i iskrenost drugih oko sebe. Redatelj je želio potpuno spojiti samu predstavu i publiku, razbio je onaj “zid” između i na način da se svijetla ne ugase potpuno, što nas je još više približilo predstavi. Nije scena ono što nam je oči što više usmjeravalo pozornici, pošto je napravljena najjednostavnije i mijenja se svega tri-četiri puta. I to čeličnim pločama koje se dižu ili spuštaju sa stropa. Likovi su u prvom planu i Jago nas uvlači u predstavu što više i čini nas velikim dijelom iste.

Foto: Nenad Petrović

Lolić: U kazalištu me zanima ono iz čega ono izvire – riječ! 

Redatelj Miloš Lolić je opisao kako poseban akcent u ovoj predstavi stavlja na tekst, smatrajući kako upravo to i jest kazalište.

“U kazalištu me zanima ono iz čega ono izvire – riječ. Shakespeareov tekst je ne samo višeslojan, već s nevjerojatnim brojem simbola, metaforičnosti, tema. Kad to uvidite i shvatite da će glumac sve to izgovoriti na sceni, već to je kazalište! Kako god definirali teatar, u poziciji redatelja ste obavezni da se, prije svega, bavite tekstom i glumcem. Ponekad idem i u suprotno: prije ću nešto odbaciti nego podvući. Ako je na sceni kralj, radije ću ga staviti bez krune – da bi se ljudi pitali što, u stvari, kruna predstavlja.“ – rekao je Lolić uoči premijere Othella u Beogradu.

U ulozi Othella jest Vojin Ćetković, dok je ulogu Jage odlično odradio Nikola Đuričko. Othellova Desdemona je Milena Živanović. U predstavi glume i: Branislav Lečić, Goran Daničić, Radovan Vujović, Dubravka Kovjanić, Ljiljana Međeši, Nikola Rakočević, Dubravko Jovanović, Stefan Bundalo, Dejan Dedić i Ivan Pantović.

Komentari