Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Je*em ti školu u galeriji Pikto

02.06.2016. Jelena KovačevFoto: Jebem ti školu/Antonio Pozojević

Išarani papirići ispod klupe i pozadine stolaca učenika ispred, derivacije i integrali, ključne riječi za ispite i ljubavne poruke glavna su tema izložbe Antonija Pozojevića u Pikto galeriji koja se otvara 7. lipnja.

Serija izloženih fotografija pod nazivom Je*em ti školu obrađuje pojam „šalabahtera“, pomagalo koje su svi u jednom trenutku školovanja iskoristili iz raznih razloga, od lijenosti do neznanja i nerazumijevanja gradiva. Iako zabranjeni, sveprisutni su kao subverzija tradicionalnog i institucionalnog okvira sustava obrazovanja. Revoltom protiv sistema koji obrazovanje pretvara u puko memoriranje silnih činjenica bez razumijevanja i konteksta dovodi u pitanje i metodologiju i primjenu sustava ocjenjivanja koji se temelji na točnom reproduciranju naučenog.

No, na razini pojedinca svatko će se moći pronaći u učeniku ili učenici koja prolazi kroz stanja školskih dana, nervoze prije ispita i dilemi korištenja ili nekorištenja šalabahtera. Kadriranjem, krupnim planovima i detaljima s vještim kombiniranjem svjetla i sjene fotografije prikazuju ono poznato, ali na poseban način dočaravanjem trenutka u vremenu kada su bili važni osobi koja ih je napisala.

S druge strane, gledajući unatrag na godine škole, prizori se mijenjaju i bude nostalgiju za vremenima kada su jedine brige bile dobiti dobru ocjenu i zabaviti se, otpore autoritetu ispisivanjem na stolove i pokušajem vraćanja duhu toga vremena.

Komentari