Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Glazba

Indie rock Jonathan na domaćem terenu u Pogonu kulture

19.11.2015. Ziher.hrFoto: Zrinka Kunić/Ziher.hr

Riječki indie rock bend Jonathan nastupit će u Rijeci u Pogonu kulture u subotu 20. studenog.

Nastupnim singlom Maggie i debi albumom »Bliss« riječka grupa Jonathan digla je proteklu godinu i pol rijetko viđenim hypeom na ovm područjima. Ulaskom petorke na scenu sredinom prošle godine krenuo je val, prvo na lokalnoj razini, a onda polako i u ostatku države. Iskustvo koje su članovi Jonathana upijali svirajući u poznatim riječkim bendovima, ali i evidentna naslušanost i individualne autorske kvalitete rezultirali su s četiri pjesme za čiji se utjecaj mogu okriviti bendovi poput Franz Ferdinand, Editors, Interpol, Placebo ili The Strokes. Postavu od samog početka čine vokal Zoran Badurina koji stiže iz nekadašnjih Saliona, bubnjar Branko Kovačić višegodišnji član Leta3, ritam-motor je benda Mlat i bivši gruver Saliona, Darko Petković, gitara i Nikica Jurjević, bas, dio su riječke punk legende, kultnih Pasa, a Tomislav Radinović je i dalje glavna gitara Mandrila.

Foto: Zrinka Kunic / Ziher.hr

Foto: Zrinka Kunic / Ziher.hr

Album »Bliss« objavljen je 19. svibnja na Bandcamp stranici Jonathana i do danas je skinut više od 10.000 puta. Tome su pomogli odlični singlovi Communicate! i Pictures zahvaljujući kojima je bend prošao cijelu regiju.

„Bliss“ nećemo svrstavati u žanrove jer to ne bi bilo fer prema dečkima koji samo sviraju ono što u tom trenutku osjećaju, pa se zaista suvišno čini svrstavati sve pjesme s albuma u neki žanr. Sa svojim pjesmama više teže k razvijanju određenog osjećaja u trenutku kada ih čuješ, a da bi se došlo do tog stanja, potrebno je biti pažljiviji slušatelj. Album sigurno neće sjesti na prvu. S jedne strane, album je dovoljno jednostavan ako želimo površno zagrebati ono što momci nude, a s druge strane, dovoljno je kompleksan da ga, preslušavajući deseti puta, osjetiš kao da si ga tek sada prvi put proživio.

Svako razdoblje u Rijeci donosi nove glazbenike koji razumiju glazbena strujanja i onome čemu valja težiti u modernom rock izričaju. S početkom stvaranja drugoga albuma, svakako će biti pod pritiskom nadmašiti odličan prvijenac, a na tom se polju može pronaći mnogo bendova koji su, nakon odličnog prvog izdanja, počeli stagnirati i utopili se u svojoj nemaštovitosti i pokušaju recikliranja onoga što su već napravili. S Jonathanom to neće biti slučaj. Zašto to neće  biti tako? Preslušajte album i pohodite najbliži nastup.” – Filip Kušter, Ziher.hr

U 2014. godini iza njih su, između ostalog, nastupi u Splitu, Puli, Vinkovcima, Beogradu, Tučepima, dva rasprodana koncerta u Palachu, premijerni dolazak na Pozitivan koncert, podrška Editorsima i rasprodan Mali pogon Tvornice. Sve to skupa »pojačano« nedavno rasprodanim solo koncertom u Velikom pogonu Tvornice kulture te nominacijom za Novog izvođača godine na 22. Porinu. Usporedo sa svirkom u Tvornici bend je izbacio maxi singl »Getting Closer Is Keeping Us Apart« te dao čak 4 pjesme za dokumentarno – igrani film »Ja sam ljubav«.

Proteklo ljeto Jonathan su obišli mnoge festivale i klubove, a posebno su ostali zapamćeni nastupi na Exitu, InMusicu, Pula Film Festivalu i Ferragosto Jamu. Početkom listopada bend je nastupio na Waves Festivalu u Bratislavi te u CuntRa la Kunsthureu u samom centru Graza.

Ulaznice po 40 kn su u pretprodaji na šankovima Palacha i The Beertije na Trsatu, te u Dallas music shopu i online u sustavima eventim i entrio.

Komentari