Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Vizart

Julije Knifer: Bez kompromisa, kontinuiteta i kronologije

02.10.2014. Jelena Kovačev
Foto: Ziher, Jelena Kovačev

Foto: Ziher.hr

Meandar je njegov prepoznatljiv i osnovni znak. Izvodi ga u različitim tehnikama- olovkom, uljem na platnu, kolažem, muralima. Njegov oblik reduciran je na jednoličan ritam i kontrast crnog i bijelog, kao i na kontinuirane forme. Tragajući za krajnjom redukcijom svih izražajnih elemenata, Julije Knifer došao je do nje u nekoliko mjeseci „takoreći do kraja, to jest do crno-bijele slike (koju sam nazvao anti-slikom), do meandra od kojeg se dalje ne može.“ No što je taj meandar i što njemu znači? U likovnoj umjetnosti postoji kao sinonim vječnog protjecanja života, u geografiji je zavojito korito rijeke koje krivuda u obliku S, u matematici zavojita zatvorena krivulja koja presijeca liniju više puta. Knifer ju nadopunjuje svojim individualnim značenjima, stvarajući taj oblik krajnjim i suprotstavljenim sredstvima, istodobno i najjednostavnijim. Logikom meandra tretira svoj umjetnički proces i razvitak. Nema mjesta kronologiji i kontinuitetu, one nemaju nikakvo značenje. Ponavlja jednu te istu rečenicu: „Vjerojatno sam svoje posljednje slike već načinio, a prve možda nisam“, i sve u krug, to jest meandar.

Foto: Ziher.hr/Jelena Kovačev

Foto: Ziher.hr

Jedan od dijelova izložbe uključuje seriju Autoportreta, zanimljiv projekt u kojem je Knifer, u periodu od 1949. do 1952. godine, svakodnevno u ritualnom ponavljanju iscrtavao svoj lik shvativši jednu važnu činjenicu- da njegovi crteži nisu autoportreti, već beskonačan niz istih ritmičkih pomaka. To je bio jedan od začetaka njegove ideje antislike i „eskalacije jednoličnosti i monotonije.“

Studirao je slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, bio je jedan od osnivača i istaknuti član grupe Gorgona čija su polazišta u filozofiji egzistencijalizma, apsurdu i zenu. Sudjeluje na prvoj izložbi „Novih tendencija“ u Zagrebu, a 1973. zajedno s kiparom Ivanom Kožarićem sudjeluje na Venecijanskom bijenalu u Sao Paulu. Od početka sedamdesetih do kraja osamdesetih često radi i izlaže u Njemačkoj, a početkom devedesetih odlazi u Francusku gdje se nastanio do kraja svoga života.

Foto: Ziher.hr

Foto: Ziher.hr

Uz ključna djela iz fundusa MSU-a, pridodana su ona posuđena iz privatnih i javnih kolekcija među kojima su najznačajnije MoMA, Centar Georges Pompidou u Parizu i Mamac u Ženevi. Neka od njih još nisu bila izložena u Hrvatskoj. Uz glasovite meandre našli su se i radovi koji su im prethodili, crteži-skice za slike i murale, dokumentarne fotografije, publici manje poznati performansi. Zanimljivi su i njegovi dnevnički zapisi koji su ispisani na bilježnicama, ukrašenim različitim bojama, pravilno raspoređeni u kvadrate ili meandre iskazujući svoje zamisli i ideje o ljudskoj egzistenciji koje su utjelovljene znakom meandra.

„Nešto sam što nisam. I zato sam sada to što jesam. A nisam ništa.“

(Visited 201 times, 1 visits today)

Komentari