Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

Kako fiskalni poticaji potiču rast izvoza filmskih usluga u Hrvatskoj

28.10.2014. Paula Bračko
FOTO: screenshot/logo game of thrones

FOTO: screenshot/logo game of thrones

Lannisteri uvijek plaćaju svoj dug i čini se da moto zloglasne westeroske obitelji zaista ne laže jer je Hrvatska uspjela unovčiti novac na koji polaže pravo budući da se HBO-ova uspješnica snima, između ostalog, i na našim prostorima. Naime, Hrvatska se još 2012. godine pridružila europskoj praksi fiskalnog poticanja audiovizualne industrije Izmjenama i dopunama Zakona o audiovizualnim djelatnostima. To nam omogućava povrat (rebate) 20% utrošenih sredstava u međunarodnoj produkciji filma ili tv serije pa ne čudi što su u periodu od 2012. do 2014.  filmski poticaji rezultirali su s ukupno 18 međunarodnih produkcija iz Amerike, Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Švicarske, Finske, Danske, Švedske, Slovenije i Nizozemske.

Igra prijestolja definitivno je najveći ulov u mreži hrvatskih poticaja, ali valja istaknuti i druga ostvarenja, poput filmova  Diana, Cure – Život druge, Otok ljubavi, Domoljub, Itsi Bitsi, švedske dječje hit serije Božić na suncu, kao i američke Dig u kojoj Split i Trogir predstavljaju Svetu zemlju. Osim što međunarodna produkcija pozitivno utječe na naš turizam, uočen je i znatan rast zapošljavanja, razvoja, ali i utjecaja na prihode drugih industrija. Budući da smo relativno novo ime u europskoj mapi poticaja, potrebno je veće razine sredstava ukoliko želimo pratiti visoku stopu rasta potrošnje međunarodnih produkcija i time konkurirati drugim zemljama. U korist nam ide što je hrvatski model poticaja značajnim dijelom samofinancirajući pa ne predstavlja opterećenje za proračun već ga zapravo značajno puni.

Zima dolazi, a peta sezona Igre prijestolja još je daleko pa neka nas u međuvremenu grije pomisao da će potrošnja međunarodnih produkcija ove godine iznositi oko 100 milijuna kuna. Od povrata možemo kupiti bar jednog zmaja, bar kao izložbeni primjerak u Dubrovniku.

(Visited 97 times, 1 visits today)

Komentari