Istaknuto
08.12.2016.

Izložba Dalibora Martinisa, Data Recovery, otvorena je u utorak u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti, a predstavlja njegove pionirske video radove uz recentne multimedijske projekte i eksperimentalne filmove.

06.12.2016.

Art Pullover održava se sve do 30. prosinca, a nudi posjetiteljima mogućnost upoznavanja s radom mlađih umjetnika, ali i kupnju jedinstvenih božićnih poklona. Osim toga, popraćen je bogatim programom koji čine radionice, koncerti, kvizovi i drugo. Posebnost Art Pullovera je i u mogućnosti upoznavanja umjetnika i sudjelovanja u raspravama o umjetnosti.

Film

Kako je Juliet postala Julieta („Julieta“, P. Almodóvar, 2016)

13.11.2016. Arman FatićFoto: Facebook.com/JulietaElFilm

Alice Muro, kanadska autorica nagrađena Nobelovom nagradom za književnost kao „majstor suvremene kratke priče“ 2013. godine, karijeru je izgradila formirajući nesvakidašnje, realistične protagonistkinje, dajući nam uvid u njihove blage misli i surovu svakodnevicu. Stoga odluka španskog redatelja Pedra Almodóvara, koji se gotovo u svim filmovima na neki način bavi pitanjem žene, sve je osim iznenađujuća. Almodóvar je čak suptilno najavljivao mogućnost adaptacije, prikazujući knjigu „Runaway“ u kojoj se nalaze tri priče o Juliet još 2011 godine u filmu „The Skin I Live In“.

Tri kratke priče “Chance”, „Soon“ i „Silence“ kroz protagonistkinju Juliet Henderson, kako ju je autorica Munro zamislila, iskazivale su esenciju filmske drame iz uspješnih Almodóvarovih radova. Književna Juliet se vodi umom a ne osjećanjima, svaki njen čin kroz priče uvijek balansira između onog što protagonistkinja čini zbog sebe te momenata u kojima se žrtvuje kako bi se stopila s konvencijama okoline. Juliet adaptiranjem u Julietu ne mijenja samo okolinu, godine i neke minorne karakteristike, ona gubi na cjelokupnom karakteru i emocionalnoj stabilnosti. Almodóvarova protagonistkinja u svakoj prikazanoj životnoj dobi ponaša se i razmišlja poput adolescentice, priproste požudne djevojčice koja nije u stanju nositi se sa životnim problemima.

Foto: Facebook.com/JulietaElFilm

Foto: Facebook.com/JulietaElFilm

Cenzura iz Juliet u Julietu

Problemi za ovaj film, nažalost, ne prestaju tu. Priča koju dobivamo jeste drama, s Almodóvarovim momentima misterije i istraživanja, ali je daleko od onog na šta su gledatelji navikli od ovog Oscarom nagrađenog redatelja. Radnja Juliete svedena je na protagonističino otkrivanje prošlosti publici sačinjeno od sjećanja koja beskompromisno podsjećaju na špansku sapunicu. Zar su sex, smrt, preljub i emotivna nestabilnost jedino što je ostalo u sjećanju protagonistkinje u njenoj tek petog deceniji života? Veliki broj scena koje je Munroe napisala da bi prikazala istinsku snagu Juliet, adaptacijom su, blago rečeno, cenzurirane. Tako dok Juliet priča otvoreno o menstruaciji, sexu, nedostatku postojanja boga ili karijeri, vrhunac misli Juliete je preljub i napuštanje.

Pored svih mana u adaptaciji, za Julietu se ne može reći da je loš film. Od prvog kadra crvene haljine koja diše, te sumorne glazbe koja nam daje uvid u osjećanja koja će vladati filmom, ljubitelji španskog redatelja će imati priliku da ponovno urone u dobro poznati univerzum Almodóvara.

Dvije Juliete

Po pitanju same glumačke postavke, dvije „Juliete“ su svjetla tačka filma koja će oduševiti publiku. Emma Suarez u ulozi starije Juliete uspjela je iscijediti i posljednju emociju iz datog joj scenarija, pa je teško povjerovati da bi Meryl Streep, koja je navodno trebala da bude u ovoj ulozi, mogla ponuditi išta bolju glumu. Adriana Ugarte, kao mlađa Julieta dominira svakom scenom u kojoj se pojavljuje i potpuno prirodno se uklapa u standard Almodóvarovih diva direktno uz Carmen Maura i Penelope Cruz. Adrianina pojavnost zasigurno će ostati upamćene te bi mogla postati lice koje ćemo češće gledati u filmovima nominiranim za prestižne nagrade u nadolazećim godinama.

Mada ni ove godine nećemo gledati remek djelo u režiji španskog velikana, to ipak nije znak da Julieta neće pružiti dva sata španske drame u kojoj je moguće uživati, a potom poput lošeg ljubavnika zaboraviti je već narednog jutra. Julietu je moguće pogledati na ovogodišnjem ZFF-u u sklopu programa „Velikih 5“ u ponedjeljak 14.11 od 17.00 u kinu Tuškanac ili 15.11 od 21.oo u MSU.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(10 votes, average: 4.400 out of 5)

Komentari