Istaknuto
17.08.2018.

Ove godine već smo imali prilike gledati nekoliko kvalitetnih hrvatskih naslova, a što u nastavku gledamo na velikom platnu donosimo u jesenskom pregledu.

16.08.2018.

Iako zadnjih godina nije u naponu snage, Madonna je kroz 35 godina karijere definirala glazbenu scenu kakvu poznajemo danas. Njezin 60. rođendan prilika je da se podsjetimo na veliku karijeru koja je promijenila svijet.

Film

Kako se nositi s traumom iz prošlosti (“Sharp Objects”, M. Noxon)

08.08.2018. Ivan GlazerFoto: facebook.com/pg/sharpobjectshbo/

Kad se Camille Preaker (Amy Adams) po službenoj dužnosti novinarke vrati u rodni grad Wind Gap kako bi istražila utjecaj serijskih ubojstava na stanovnike tog mjesta, najmanji dio njene pažnje bit će usmjeren na radni zadatak. Izvor Camilleinih problema – emocionalne uznemirenosti, alkoholizma i sklonosti samoozljeđivanju (oštrim objektima iz naziva serije) nalazi se upravo u Wind Gapu, a to su nikad razriješene okolnosti prerane sestrine smrti. Samim time, iako je radnja centrirana oko nasilne smrti jedne djevojčice i nestanka druge, Sharp Objects ne funkcionira kao kriminalistička serija nego kao vrlo spora drama o nošenju s traumom. Zločin je tek kulisa i u prve tri epizode o njemu ne saznaje gotovo ništa.

Nedostatak radnje i spor tempo gledatelju ipak neće predstavljati problem s obzirom na to da sjajno portretiranje beznađa malog grada američkog srednjeg zapada u Wind Gapu su i vrijeme i interes za bilo što stali, a ljudi se dijele na one koji su nasljedstvom stekli novac (Camille i sama potječe iz takve obitelji) i one koji novca nemaju. Apatija i pesimizam su toliki da se stanovnici Wind Gapa ne čine pretjerano uzrujanima oko činjenice da se gradom od dvije tisuće stanovnika slobodno kreće ubojica koji davi djevojčice i vadi im zube. Jedina aktivnost kojom se ti ljudi bave su uzgoj svinja za bogataše i alkoholiziranje u lokalnoj birtiji.

Tračevi se brzo šire jer ničeg drugog nema pa i sam Camillein dolazak vrlo brzo postaje centralna tema.

Razrješenje traume

Jedna od ključnih točaka serije je snažna matrijarhalna linija obitelji Preaker. Camillein očuh tek je statist u bogatoj obitelji, a glavnu riječ vodi njena majka, Adora Crellin (Patricia Clarkson), opsjednuta imidžem i ulogom u društvu. Upravo ona predstavlja glavnu prepreku Camilleinom oporavku jer u nastojanjima očuvanja obiteljskog ugleda blokira Camillein radni zadatak, ali i rasprave o tome što se dogodilo s njenom sestrom. Adora je, osim na imidž, vrlo fokusirana i na svoju drugu kćer, Camilleinu polusestru Ammu. Amma, kao bitno slabiji lik možda i doprinosi zapostavljenom misterioznom elementu serije, no u pravilu se radi o iskarikiranom goth horor liku koji neuvjerljivo balansira između majčine lutke (odjećom i u doslovnom smislu) danju, a razuzdane tinejdžerice noću.

Sharp Objects kroz svojih prvih nekoliko epizoda cijelo vrijeme pritišće i kao nužnost nameće razrješavanje traume. Sjajna Amy Adams je magnetična kao nekad popularna djevojka Camille Preaker koja je danas natopljena cinizmom i alkoholom, no kao talac vlastitih problema istovremeno izaziva sažaljenje mučnim probijanjem kroz flashbackove kroz koje se vraća u epizode iz prošlosti. Konačno, serija i uspijeva u onome što micanjem balansa sa zločina pokušava napraviti – hoće li Camille otkriti tko ubija djevojčice u njenom rodnom gradu zaista postaje manje bitno, a najvažnije pitanje postaje kad će i na koji način riješiti traume iz prošlosti.

(Visited 135 times, 28 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(1 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari