Istaknuto
13.07.2017.

Osim što Šimek aktivno radi na novim materijalima, publiku će počastiti dvostrukim nastupom na Ferragosto JAM festivalu u Orahovici. Na Izštekanom stageu predstavlja se u solo izdanju, dok će sa svojim matičnim bendom She Loves Pablo nastupiti na glavnoj pozornici kao support metal divovima braći Cavalera, osnivačima čuvene Sepulture. Povodom tih nastupa i novog singla razgovarali s jednim od najboljih vokala hrvatske scene.

09.07.2017.

U skrivenim ambijentima diljem Lijepe naše i ovog nas ljeta čekaju najpoznatiji dramski naslovi, opere i baleti. Provjerite što sve nude Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto, Kazalište Ulysses, Riječke ljetne noći, Histrioni i Ljetne noći Teatra Exit.

Izvedbene umjetnosti

“Kasandra” dovodi Miru Furlan na veliku scenu riječkog HNK Ivana pl. Zajca

12.03.2016. Anja NežićFoto: Ziher.hr

U riječkom je Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u petak, 11. ožujka održana konferencija za medije na kojoj je predstavljena nova predstava ansambla Hrvatske drame “Kasandra”. Rađena po istoimenom romanu Christe Wolf, ta je predstava u riječko kazalište dovela dvije poznate osobe u kazališnom svijetu – redateljicu Nadu Kokotović i glumicu Miru Furlan. Premijera je zakazana za utorak, 15. ožujka u 19:30 sati.

Pressicu je otvorio intendant riječkog HNK-a Oliver Frljić rekavši kako su ga upravo dvije ranije spomenute žene donekle formirale u umjetničkom smislu te kako je ova predstava za njega neka vrsta kazališnog praznika. No suradnja se nije dogodila preko noći. Naime, u kontakt je s Nadom Kokotović Frljić stupio pred više od godinu dana, a sve zbog toga što je izuzetno jako želio da baš ona režira neku predstavu u Rijeci. Dogovorno su odlučili da će se suradnja ostvariti upravo na “Kasandri”, romanu Christe Wolf, djelu prilično nepoznatom hrvatskoj čitateljskoj i kazališnoj publici, a dovoljno aktualnom da se postavi baš u ovome trenutku.

Kokotović posljednjih dvadesetak godina živi i radi u Njemačkoj gdje je režirala preko sedamdeset predstava, a na samome je početku svoga obraćanja istaknula da joj je posebna čast raditi s Frljićem jer smatra da je on jedini na ovim prostorima koji ima hrabrosti raditi ne samo teatar, nego i paralelni život. Njoj je kao redateljici najteže bilo svesti roman prepun izvrsnih rečenica na koncentrirani kazališni komad koji neće trajati pet sati. Naposljetku je kao okosnicu svega odabrala odnos prema ženi u odnosu na obiteljsku situaciju, tj. priču o ženi koja je morala napustiti svijet da bi se tek tamo mogla u potpunosti ostvariti. Kroz predstavu se provlače četiri osnovne linije koje prate odnose prema ženi, ratu, politici i ljubavi, a za razumijevanje je radnje važna i uloga pripovjedačice koju igra Olivera Baljak. Dominantni su  motivi zida kao barijere i rata koji dolazi, na što se Frljić nadovezao rekavši kako se samo nada da predstava nije proročanstvo i neće u potpunosti prejudicirati našu skorašnju budućnost.

Foto: Ziher.hr

Foto: Ziher.hr

Dva su najznačajnija događaja koja se mogu izdvojiti iz razdoblja dosadašnjeg rukovođenja kazalištem Marina Blaževića i Olivera Frljića. Prema samome Blaževiću prvi je od tih događaja dovođenje Dunje Vejzović i postavljanje “Oedipusa Rexa”, a drugi je upravo press konferencija na kojoj predstavljaju “Kasandru” s Furlan u glavnoj ulozi jer će premijera predstave biti prvi put nakon 1991. da Mira Furlan, simbol otpora ratu, stupa na pozornicu nekog Hrvatskog narodnog kazališta. Osim toga, Blažević je ekskluzivno otkrio kako Mira neće glumiti samo u ovoj riječkoj predstavi, već postaje i članica Ansambla riječkoga glumišta i to kao zamjena za lani preminulu Andreju Blagojević.

“Moja je nacionalnost nomadska” rekla je Mira Furlan i započela svoje obraćanje dodavši da je iznimno počašćena što je uopće pozvana u Rijeku u koju se već zaljubila, ali i što ju je pozvao baš Oliver Frljić. Kada je obznanila da dolazi u Rijeku, mnogi su joj rekli da dolazi u najgorem ili najboljem času jer nam baš sada treba, a priznala je i da joj nije ugodno biti simbol jer ni u jednom trenutku ne možeš kontrolirati svoju simboličku vrijednost, već ovisiš o političkim prilikama, a to uglavnom znači da te danas vole, sutra mrze. Ona je ipak samo čovjek koji želi živjeti i raditi, kojoj prija srdačnost Riječana i šetnja uz more koje povezuje cijeli svijet. Kazalište smatra izazovom, a oduševljena je ostatkom Ansambla koji ju je svesrdno prihvatio i s kojim je odlično surađivala tijekom rada na predstavi.

Foto: facebook.com/Drama-HNK-Ivana-pl-Zajca

Foto: facebook.com/Drama-HNK-Ivana-pl-Zajca

Uz Furlan i Baljak, u predstavi manje uloge tumače još još Marija Tadić, Petar Cvirn, Jelena Lopatić, Tanja Smoje, Nikola Nedić, Jasmin Mekić, Davor Jureško i Dražen Mikulić, a nastupaju i plesači riječkoga Baleta, Anca Nicoleta ZgurićAli Tabbouch. Scenograf je Manfred Schneider, kostimografkinja Joanna Rybacka, oblikovatelj svjetla Boris Blidar, dramaturška savjetnica Nataša Antulov, prevoditeljica Truda Stamać. Za prilagodbu su prijevoda brinule Vesna Vuković i Mira Furlan, asistent je redateljice Dino Nikšić, a glazbu je odabrala sama redateljica Kokotović.

Uz informaciju da se Furlan priključuje riječkom dramskom ansamblu, na pressici je objavljeno i da će Magdalenu Lupi Alvir, sadašnju ravnateljicu Hrvatske drame koja u svibnju odlazi na mjesto ravnateljice Gradskog kazališta lutaka Rijeka, zamijeniti dramaturginja Jelena Kovačić.

Komentari