Istaknuto
20.03.2019.

Vrijeme čitanja: 2 minute U rubrici Nova glazba ponovno smo izdvojili najzanimljivije aktualne singlove ovog tjedna, a vi glasanjem odaberite svog favorita.

18.03.2019.

Vrijeme čitanja: 7 minute Po završetku svakog mjeseca primit ćemo se posla i skupit ćemo nedavno izašle albume koje smo slušali na jedno mjesto. U veljači su nam kroz player prolazili Šumovi protiv Valova, Paul The Walrus, Stephany Stefan, Crvi, Akademija, Die Zoone, S kim ja radim i Kojoti.

Film

Kino Tuškanac ponovno vam krati utorak: Izrezuckan 'Dobar, loš, zao' i duhovi Španjolca Caballera

12.09.2014. Ziher.hrVrijeme čitanja: 2 minute
Foto: facebook.com/pages/25-FPS

Foto: facebook.com/pages/25-FPS

Kao uvod u festival, desetak dana uoči svog početka 25 FPS gostuje u kinu Tuškanac u sklopu prvog ovosezonskog Kratkog utorka. Na programu su dva filma koja, i kroz žanr i kroz vrstu, sjede na suprotnim polovima horizonta eksperimentalnog filma. Jedan je spektakularni efpeesovski Grand Prix u cinemascopeu iz 2005. godine, a drugi otkriva neobičnog španjolskog redatelja, čiji se rad prelijeva preko likovne umjetnosti, filma i glazbe i zaposjeda prostor nesigurnosti i hibridizacije koji 25 FPS cijelo desetljeće uživa gledati u svim njegovim blistavim formalnim i estetskim primjerima.

No oba iz posve različitih kutova prilaze temi limba i zagrobnog života. Prvi od njih su kratkometražne Upute za svjetlosno-zvukovni stroj (Instructions for a Light and Sound Machine, 2005.) u kojima se austrijski filmaš Peter Tscherkassky poigrao odabranim djelićima glasovitog špageti-vesterna Sergia Leonea Dobar, loš, zao (Il buono, il brutto, il cattivo, 1966). Tscherkassky tretira Leoneov film kao grčku tragediju, a zahvaljujući frenetičnom tempu i sveprožimajućoj buci, film je svojevrsni experiment in terror kojim Tscherkassky jednako beskompromisno pogađa i gledatelja i svog zlosretnog protagonista.

Drugi film večeri Finisterrae (2010) cjelovečernji je prvijenac Španjolca Sergia Caballera čiji se animirani crnohumorni horor Široko ti polje/Štogod (Ancha es Castilla/N’importe quoi) može pogledati u natjecateljskom programu ovogodišnjeg 25 FPS-a. Junaci Finisterrae dva su duha koji, umorni od lutanja čistilištem, kreću na hodočašće koje bi im trebalo donijeti novi život. Opisivan kao izgubljeni scenarij Andreja Tarkovskog koji su ekranizirali Monty Pyhtoni, Finisterrae je jedinstvena kombinacija filma ceste, duhovitih filozofskih promišljanja, te tradicije nadrealizma i apsurda.

Početak programa je u utorak, 16. rujna u 21 sat, a ulaz je slobodan.

Jubilarni deseti festival 25 FPS udomaćit će se u Kino SC-u u Zagrebu od 25. do 28. rujna, a potom seli u Rijeku, u Art-kino Croatia od 29. do 30. ovoga mjeseca. Više informacija o samom festivalu možete pronaći na službenim web stranicama.

(Visited 207 times, 1 visits today)

Komentari