Glazba

Komentar: Nominacije za Grammy 2016. proizvod su koji je potreban masama

Foto: facebook.com/TheGRAMMYs
Vrijeme čitanja: 5 minute

Što je ustvari Grammy nagrada? Zašto je ona (ne)bitna? Osvajaju li je većinom oni koji zaslužuju? Koji su kriteriji za nominaciju? I zašto je to ustvari privatan show centara glazbene moći? Pitanja koja su postavljana imaju vrlo lagani odgovor. Rijetko, gotovo nikad, na površinu ne ispliva kvaliteta već svojevrsni „imam više lajkova, imam više klikova“ stil. Pošto je prošlo nekoliko dana od nominacija za Grammy 2016. koje se dodjeljuju u sto osam kategorija, vrijeme je da se obradi ono što je stavljeno pred nas i izneseno kao izuzetan doprinos glazbenoj umjetnosti i diskografiji, pod pokroviteljstvom američke Akademije za diskografsku umjetnost i znanost.

Nominacije za Grammy i samo slavljenje istih pati od megalomanije. Svi žele ispasti bitni, napraviti eksces, nešto izvan svojeg uobičajenog repertoara. Koliko je bitno dobivati nominacije za glazbu, odnosno umjetnost, glazbenicima ne bi trebalo uopće biti među prioritetima. Ali mnogima je ovo puno veći uspjeh u životu nego nastup pred nekoliko desetaka tisuća ljudi. Ciljevi su se promijenili, a danas je potrebno osvojiti što veći broj nagrada i nominacija kako bi se na omote albuma moglo staviti da je netko dobio ili bio nominiran za neki zlatni kipić/gramofončić koji će ga zatim baciti u svijet worldwide poznatih glazbenika, donijeti njemu (odnosno diskografskoj kući) milijune dolara i ostatak života će se njegove pjesme puštati na radiostanicama i klubovima.

Foto: youtube/screenshot
Foto: youtube/screenshot

Možda je prije dvadeset i više godina ova nagrada nešto značila publici, glazbeniku, producentima, ali danas je to parada kiča, televizijskog preseravanja i unaprijed znanog scenarija. S druge strane, za neke je to oduvijek bio običan show, nebitan za glazbenike koji uživaju u onome što rade jer Grammy nije ništa drugo nego slavljenje samog sebe kako bi se pružio „jedinstven“ doživljaj drugima i usput nahraniti mase koje žele slušati kul muziku.

No, idemo na nominacije za Grammy 2016. i tko je nominiran jer eto Taylor Swift će svakako biti sretnija kada u CV upiše još jednu nominaciju. Eh, da je barem samo jedna. U kategoriji za snimku godine nominirane su Really Love (D’Angelo And The Vanguard), Uptown Funk (Mark Ronson feat. Bruno Mars), Thinking Out Loud (Ed Sheeran), Blank Space (Taylor Swift) i Can’t Feel My Face (The Weeknd). Zašto snimka? Zato jer je to nagrada za najbolje snimljenu skladbu koja će se, osim izvođaču, dodijeliti i najboljim tonskim snimateljima jedne skladbe. Na prvi pogled vrlo je jasno za koga je kategorija rezervirana, a samo se možemo pitati kako je D’Angelo zalutao ovdje. Ustvari, nije zalutao, zaista ima ozbiljnu snimku koja zaslužuje veću pozornost.

Druga kategorija je “Album godine”. Nakon prošlogodišnjeg Beckovog trijumfa i povratka rocka (?) na Grammyje, smiješno je razmišljati da će se isto ponoviti ove godine. Svakako, šansu imaju Alabama Shakes s albumom „Sound & Color“ i Chris Stapleton s vrlo dobrim country rock albumom „Traveller“. Ipak, nekako se čini više da su oni ovdje da zadovolje određeni dio publike i to je sasvim legitimno. Daleko od srca, ali bliže nagradi su hipsterski kralj repa Kendrick Lamar („To Pimp A Butterfly“) i neodoljiva Talyor Swift sa svojim životnim albumom u tisuću covera „1989“. Ovdje su još nominaciju zaradili The Weeknd i njegovih dvadeset sedam (27!!!) suradnika na albumu. Bravo! Informacije radi, Lamar je imao njih dvadeset i devet, dok su Stapleton i Alabama Shakes zajedno imali pet suradnika na njihovim albumima.

Dalje. Nominacije u kategoriji za pjesmu godine pobrali su Swift (Blank Space), Lamar (Alright), Little Big Town (Girl Crush), Wiz Khalifa feat. Charlie Puth (See You Again) i Ed Sheeran (Thinking Out Loud). Nisam posve siguran zašto je Girl Crush završio ovdje, vjerojatno jer je bio singl broj jedan na mnogim ljestvicama, ali i možda zbog toga što mnogi raspravljaju je li ovo pjesma o ljubavi između dvije žene. Čini si da još uvijek trebaju postojati neglazbeni razlozi da se završi u ovoj kategoriji. Lamaru se u Alright pridodaju epiteti duboke umjetnosti i razvoja repa do neslućenih visina pa neka na tome i ostane. Sheeran je s Thinking Out Loud ponudio pjesmu na koju će mnogi parovi izvesti svoj svadbeni ples, a gosti će ridati. Wiz Khalifa i frend Charlie Puth napravili su pjesmu See You Again kao soundtrack za film „Brzi i žestoki 7“. Uz tragičnu smrt Paula Walkera i preko milijardu pogleda na najboljem servisu za spotove na svijetu nominacija je bila neizbježna. Glazbena Jennifer Lawrence bila je također neizbježna i Blank Space je najnormalnije što se u ovoj kategoriji krije.

U kategoriji za Najboljeg novog izvođača nominirani su Courtney Barnett, James Bay, Sam Hunt, Tori Kelly i Meghan Trainor. Za Meghan Trainor nije jasno kako spada u ovu kategoriju, James Bay bi trebao biti neki nasljednik Sheerana i Smitha, a za Barnett se trebate potruditi kako bi shvatili zašto je ovdje. Sam Hunt će pokušati kroz par godina snimiti pjesmu za neku teen seriju ili nastavke „50 nijansi sive“ pa na taj način doći u više kategorije. YouTube  zvijezda Tori Kelly? Ah. Prošle godine su u ovoj kategoriji bili nominirane HAIM, Sam Smith, Iggy Azalea i Bastille. Nećemo reći da su ovogodišnje nominacije razočaranje jer se i tako tu ne treba previše nervirati i razočaravati.

S ovime smo zaključili četiri glavne kategorije. Čestitke i želimo sreću svima. U ostatku teksta navest ćemo još neke kategorije, a kako ne bi htjeli biti previše ponavljajući, izbjegnut ćemo one u kojima se spominju Taylor Swift i Kendrick Lamar. Spomenut ćemo samo kako je Lamar zaradio devet nominacija, a Swift dvije manje. Situacija je još zanimljivija kad spomenemo da oni dijele dvije nominacije, u kategoriji Najboljeg pop dueta i Najboljeg glazbenog videa za pjesmu Bad Blood. Dominacija!

U kategoriji za Najbolji plesni/elektronski album nominaciju imaju Caribou („Our Love), The Chemical Brothers („Born In The Echoes“), Disclosure („Caracal“), Jamie XX („In Colour“) i Skrillex And Diplo („Skrillex And Diplo Present Jack Ü“).

Kategorija Najbolje rock izvedbe donosi Alabama Shakes (Don’t Wanna Fight), Florence + The Machine (What Kind of Man), Foo Fighters (Something From Nothing), Elle King (Ex’s & Oh’s) i Wolf Alice (Moaning Lisa Smile).

Za Najbolji rock album nominirani su James Bay („Chaos And The Calm“), Death Cab For Cutie („Kintsugi“), Highly Suspect („Mister Asylum“), Muse („Drones“) i Slipknot („.5: The Gray Chapter“).

Nominacije za Najbolji alternativni glazbeni album imaju Alabama Shakes („Sound & Color“), Björk („Vulnicura“), My Morning Jacket („The Waterfall“), Tame Impala („Currents“) i Wilco („Star Wars“).

Zanimljiva je još i kategorija za Najbolju filmsku partituru gdje su nominacije preuzeli Antonio Sanchez („Birdman“), Alexandre Desplat (The Imitation Game), Hans Zimmer (Interstellar), Johan Johannsson („The Theory of Everything“) i Justin Hurwitz („Whiplash“). Većina filmova bili su također nominirani za Oscara. Druga kategorija, za Najbolju filmsku skladbu pak je potpuna suprotnost ovome i na njoj se nalaze The Weeknd, Lady Gaga, Ellie Goulding, Wiz Khalifa i John Legend.

Ostale kategorije i nominacije mogu se vidjeti na službenoj stranici Grammyja, a tko je koje nagrade osvojio doznat ćemo na ceremoniji koja će se održati 15. veljače 2016. godine u Los Angelesu.

Be social

Komentari