Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Vizart

Konzumerizam kao tema izložbe Lost in the Supermarket

01.05.2015. Jelena KovačevFoto: Facebook/ events. Lost in the supermarket

“Lost in the Supermarket” skupna je izložba, prva u nizu izložbi mladih kustosa u ciklusu “Samo jednom prvi put”. Kao tema izabrano je aktualno stanje u suvremenom društvu. Petero umjetnika kroz različite medije kritizira konzumerizam, poplavljenost masovnih medija marketinškim trikovima i privremeno zadovoljstvo trivijalnim iskustvima. Rezultat može biti samo dehumaniziran i otuđen suvremen čovjek. Povezivanje teme s lokacijom izložbe u poznatom trgovačkom centru suočava posjetitelje s današnjim stanjem i vrijednostima društva.

Konzumerizam je utkan u sve pore svakodnevnoga života, neporecivo smo svi konzumenti i pijuni na ploči tržišta koje nam želi podvaliti proizvod pod svaku cijenu učeći da uvijek treba još i nikad nije dosta. Sreća koju nam obećavaju u paketićima nikada ne dolazi, ostaje samo njezin privid i kratkoročnost.

Umjetnici su se osvrnuli na različite aspekte konzumerizma, direktno ga kritizirajući. Matej Knežević sa slikom Zbilja mrtva priroda kupljene jabuke u vrećici s bar kodom podsjeća na žanr mrtve prirode u suvremenom potrošačkom kontekstu, a Sprajt portretira potrošača sa zavezanim očima kao njegovog tipičnog predstavnika.

Toni Mažuranić istražuje kako mediji još uvijek sustavno utječu na suvremenu ženu i diktiraju univerzalni model ljepote  na naslovnicama Cosmopolitana. Apliciranjem šljokica i reflektirajućeg materijala na sliku tjera promatrača na preispitivanje vlastitih pojmova i ideala.

Mercedes Bratoš, s druge strane, tematizira ljepotu prošlih vremena. Ciklusom “Hollywood stars” umjetnica nas nostalgično vraća u vrijeme kada se elegancija zvijezda toliko cijenila da ni danas njihov sjaj nije izblijedio.

Audio-video instalacija Anje Maleć “Reklame, hvala NE!” očito govori o svevladi reklama u umu svakog čovjeka. U dva dijela- trodimezionalnog prikaza šopingoholičarke i niza monitora s video projekcijama dijelova reklama poznatih modnih kuća, autorica pobuđuje pitanje vlastitih odabira, želja koje su modelirane u kalup već ponuđenih ideja.

Prvenstvo sporta nad umjetnošću obradio je Leo Vukelić u radovima “Remek djela sportskih terena” gdje je prenamijenio reprodukcije starih majstora stavivši ih na neupotrebljive sportske rekvizite. Ovim duhovitim komentarom ipak cilja na ozbiljniju činjenicu, status koji danas ima umjetnost u životu potrošača.

Konzumerizam je utkan u sve pore svakodnevnoga života, neporecivo smo svi konzumenti i pijuni na ploči tržišta koje nam želi podvaliti proizvod pod svaku cijenu učeći da uvijek treba još i nikad nije dosta. Sreća koju nam obećavaju u paketićima nikada ne dolazi, ostaje samo njezin privid i kratkoročnost. Ova izložba savršen je odljev stanja u današnjem društvu.

Izložba se otvara 5. svibnja u 19 h, u galeriji Pikto.

(Visited 170 times, 1 visits today)

Komentari