Vizart

Konzumerizam kao tema izložbe Lost in the Supermarket

Foto: Facebook/ events. Lost in the supermarket
Vrijeme čitanja: 2 minute

“Lost in the Supermarket” skupna je izložba, prva u nizu izložbi mladih kustosa u ciklusu “Samo jednom prvi put”. Kao tema izabrano je aktualno stanje u suvremenom društvu. Petero umjetnika kroz različite medije kritizira konzumerizam, poplavljenost masovnih medija marketinškim trikovima i privremeno zadovoljstvo trivijalnim iskustvima. Rezultat može biti samo dehumaniziran i otuđen suvremen čovjek. Povezivanje teme s lokacijom izložbe u poznatom trgovačkom centru suočava posjetitelje s današnjim stanjem i vrijednostima društva.

Konzumerizam je utkan u sve pore svakodnevnoga života, neporecivo smo svi konzumenti i pijuni na ploči tržišta koje nam želi podvaliti proizvod pod svaku cijenu učeći da uvijek treba još i nikad nije dosta. Sreća koju nam obećavaju u paketićima nikada ne dolazi, ostaje samo njezin privid i kratkoročnost.

Umjetnici su se osvrnuli na različite aspekte konzumerizma, direktno ga kritizirajući. Matej Knežević sa slikom Zbilja mrtva priroda kupljene jabuke u vrećici s bar kodom podsjeća na žanr mrtve prirode u suvremenom potrošačkom kontekstu, a Sprajt portretira potrošača sa zavezanim očima kao njegovog tipičnog predstavnika.

Toni Mažuranić istražuje kako mediji još uvijek sustavno utječu na suvremenu ženu i diktiraju univerzalni model ljepote  na naslovnicama Cosmopolitana. Apliciranjem šljokica i reflektirajućeg materijala na sliku tjera promatrača na preispitivanje vlastitih pojmova i ideala.

Mercedes Bratoš, s druge strane, tematizira ljepotu prošlih vremena. Ciklusom “Hollywood stars” umjetnica nas nostalgično vraća u vrijeme kada se elegancija zvijezda toliko cijenila da ni danas njihov sjaj nije izblijedio.

Audio-video instalacija Anje Maleć “Reklame, hvala NE!” očito govori o svevladi reklama u umu svakog čovjeka. U dva dijela- trodimezionalnog prikaza šopingoholičarke i niza monitora s video projekcijama dijelova reklama poznatih modnih kuća, autorica pobuđuje pitanje vlastitih odabira, želja koje su modelirane u kalup već ponuđenih ideja.

Prvenstvo sporta nad umjetnošću obradio je Leo Vukelić u radovima “Remek djela sportskih terena” gdje je prenamijenio reprodukcije starih majstora stavivši ih na neupotrebljive sportske rekvizite. Ovim duhovitim komentarom ipak cilja na ozbiljniju činjenicu, status koji danas ima umjetnost u životu potrošača.

Konzumerizam je utkan u sve pore svakodnevnoga života, neporecivo smo svi konzumenti i pijuni na ploči tržišta koje nam želi podvaliti proizvod pod svaku cijenu učeći da uvijek treba još i nikad nije dosta. Sreća koju nam obećavaju u paketićima nikada ne dolazi, ostaje samo njezin privid i kratkoročnost. Ova izložba savršen je odljev stanja u današnjem društvu.

Izložba se otvara 5. svibnja u 19 h, u galeriji Pikto.

Be social

Komentari