Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Vizart

Kostimirane zabave studenata Bauhausa: “Locker sein!”

07.01.2016. Jelena Ratko
Foto: dangerousminds.net

Nisu tulumi što su nekad bili, izjava je zbog koje su se u manje od dva desetljeća ovoga stoljeća u raznim žestokim pićima utopili milijuni suza današnje nostalgične mladeži. Većina mladih partijanera mišljenja je da im se u današnjim klubovima ne nude mogućnosti za iskorištavanje vlastitog potencijala do krajnjih granica, pa uvjerena u svoj zakašnjeli dolazak na svijet pati za dobom „diskača“ ili mašta o jednoj noći u njujorškom Studiju 54. Međutim, bez obzira na sve veću popularnost 20-ih i 30-ih godina kad je riječ o tematskim partyjima u posljednjih nekoliko godina, malo je onih koji znaju kako je izgledao noćni život studenata škole za arhitekturu i primijenjenu umjetnost Bauhaus u Njemačkoj početkom 20. stoljeća.

Nedugo nakon što ju je Walter Gropius osnovao u Weimaru, škola je postala poznata po specifičnim zahtjevima za studente. Osim ambicije i želje za znanjem, nužan preduvjet za upis bila je kreativnost u svakom smislu. Studenti koji su htjeli sudjelovati u radionicama Bauhaus škole i slušati predavanja velikih umjetnika toga doba poput Waltera Gropiusa, Wassilyja Kandinskog i Paula Kleea, morali su znati, riječima Farkasa Ferenca Molnara, bivšeg studenta Bauhausa i mađarskog arhitekta, „ne samo raditi, već i živjeti“. U svom eseju Life at the Bauhaus iz 1925. godine, Molnar objašnjava da je, u školi koja je izvršila revoluciju u arhitekturi, dizajnu i estetskim konceptima, biti perspektivan student značilo imati “živahan temperament, rastezljivo tijelo i inovativan um”.

“Locker sein!” (“Loosen up!”), rečenica je švicarskog slikara, dizajnera i pisca Johannesa Ittena, koja je umjetnicima Bauhausa bila inspiracija za plesne pokrete, no i odjevne kombinacije. Kostimi su bili sastavni dio svake zabave. Njihova izrada shvaćena je smrtno ozbiljno i u nju je uložena maksimalna količina truda. Noćni život je za ove studente bio jednako važan dio obrazovanja kao i dnevne obaveze, što objašnjava apsolutnu ljubav prema umjetnosti kao načinu života  kao nužan preduvjet za sudjelovanje u radionicama.

Nije sačuvan velik broj fotografija, no količina kreativnosti i vidljivog truda u priloženima dovoljna je za donošenje zaključka o specifičnosti (u najmanju ruku) noćnog života ukupno 200-tinjak studenata koji su imali priliku raditi, živjeti i plesati umjetnost. Nisu tulumi što su nekad bili…


(Visited 189 times, 1 visits today)

Komentari