Istaknuto
16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

06.09.2018.

Na jednom mjestu okupili smo najzanimljivije koncerte koji nas ove jeseni očekuju u Zagrebu i Rijeci. Pred nama je sjajna jesen koju će obilježiti Deafheaven, God Is An Astronaut, Editors, Jethro Tull, Mudhoney, ali i brojni domaći izvođači.

Film

Kriminalistički triler u srcu Skandinavije (“The Snowman”, T. Alfredson)

15.10.2017. Dunja IvezićFoto: Youtube screenshot

O činjenici da u novije vrijeme snijegom prekrivena osamljena područja u filmskom svijetu čine privlačna mjesta za zločin i izuzetno otežanu policijsku istragu svjedoči i novi kriminalistički triler The Snowman koji je s prikazivanjem započeo sredinom proteklog tjedna. Film prvotno namijenjen Martinu Scorseseu koji se, naposljetku, našao u ulozi izvršnog producenta, snimljen je u režiji Tomasa Alfredsona. Redatelj švedskih korijena, u međunarodnoj filmskoj industriji poznat kao redatelj filmova Thinker Taylor Soldier Spy (2011.) i Let the Rigt One In (2008.), vraća se u netaknuto planinsko okruženje Skandinavije čija atmosfera osvježava od prije poznat filmski svijet.

 Ekranizacija popularnog romana

The Snowman žanrovski odgovara kriminalističkom trileru, premda sadrži i dramske elemente. Filmski je scenarij adaptacija istoimenog kriminalističkog romana nagrađivanog norveškog pisca  Joa Nesbøa koji pripada seriji romana o detektivu Harryju Holeu, a u ekranizaciji ga utjelovljuje Michael Fassbender.  Radnja je filma smještena u Norveškoj, preciznije u gradovima Oslu i Bergenu te okolici, što je  filmu priuštilo zapanjujuće prikaze zimskog planinskog krajolika, te prati slučaj anonimnog serijskog ubojice skrivenog pod pseudonimom snjegovića koji u zimskim mjesecima pronalazi i usmrćuje mlade žene i majke.

U središtu je radnje prethodno spomenuti detektiv Harry Hole koji, premda iza sebe ima prilično velik broj uspješno riješenih slučajeva, djeluje prilično odsutno i nestabilno te, stoga, utjelovljuje nekonvencionalan tip detektiva. Osim što vodi prilično neuredan život i neuspješno pokušava održati stabilan odnos sa svojom bivšom ženom te njezinim sinom kome teži osigurati očinsku figuru, svakodnevno se odaje alkoholu.  Nakon što primi pismo aktualnog serijskog ubojice namijenjeno upravo njemu, detektiv Hole odluči raditi na slučaju zajedno s novakinjom policijskog odjela, Katerine Bratt (Rebecca Ferguson), što čini i sam zaplet filmske radnje. Alfredson je nesumnjivo poznavatelj žanra, a moment u kojem je misteriozno pismo upućeno direktno detektivu neodoljivo podsjeća na Seven (1995.) i Zodiac (2007.) Davida Finchera.

 Mlaka materijalizacija pisanog predloška

Priča čak i svom razvoju ostaje dovoljno mlaka da u potpunosti ne pridobije pažnju i  intelektualno zalaganje gledatelja. Naime, scenarij se sastoji od nekoliko temeljnih narativnih aspekata koji su naizgled nedovoljno povezani, a neki vrlo dug period ostaju gotovo u potpunosti neobjašnjeni te, prema tome, ostaju izvan osnovnog narativnog sklopa. Nedovoljna uzročno-posljedična povezanost, koja to ostaje čak i nakon odgledanog filma, gotovo da ne može u cjelinu spojiti sadašnjost, dakle policijsku istragu, plan za ugošćivanje Svjetskog Kupa u zimskim sportovima u javnoj te obiteljske odnose u privatnoj sferi  sa retrospekcijama koje se referiraju na traumatično djetinjstvo samog ubojice te detektiva koji je u prošlosti radio na istom slučaju.

Filmski predložak definitivno ima potencijal za razvoj složene i napete radnje s čvrstom kauzalnošću što u ovom slučaju ostaje nedovoljno iskorišteno. Premda ne nedostaje napetosti i bizarnih i zastrašujućih elemenata, poput činjenice da se na svakom mjestu zločina, osim brutalno ubijene žrtve, nalazi identičan snjegović, te da su sve žrtve mlade majke u vrlo srodnim životnim okolnostima, isti ostaju nedovoljno naglašeni ili pak previše odudaraju od same priče i time naglašavaju neiskorištene mogućnosti u kontekstu samog žanra. Ipak, film nipošto nije nezanimljiv, a prethodno se spomenuti nedostaci mogu pripisati težnji za sveobuhvatnošću radnje pisanog predloška u čemu su se izgubili najvažniji elementi, a radnja je postala izuzetno nepregledna i nedovoljno jasna.

The Snowman

Foto: cinematographysart.tumblr.com

S obzirom na medijsku buku izazvanu ekranizacijom popularnog bestsellera očekivanja su se bez sumnje iz dana u dan povećavala. Premda je dobio brojne negativne kritike, važno je naglasiti da se radi o prosječnom kriminalističkom trileru koji eventualno može predstavljati svojevrsno razočaranje u kontekstu Alfredsonova redateljskog opusa, ali nikako i u kontekstu samog žanra, a s obzirom na rastuću popularnost romana o detektivu Harryju Holeu vrlo vjerojatno neće ostati jedina filmska adaptacija istih.

(Visited 389 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 2.800 out of 5)

Komentari