Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

Ljubavna odiseja Tatjane Božić – 'Muškarci, oh muškarci.'

06.12.2014. Kristina Vrdoljak
Foto: facebook.com

Foto: facebook.com

U utorak, 2.12. u Cineplexxu   je održana svečana premijera filma Ljubavna odiseja na kojoj je prisustvovala i redateljica  Tatjana Božić, otvorivši put ka shvaćanju filma s nekoliko uvodnih riječi, ali i s upozorenjem kako je htjela proizvesti jednu izraženiju emociju kod nas-tugu. Za stvaranje malo intimnije atmosfere bio je zadužen i Leon Lučev odrecitiravši  pjesmu Kukavica, koju je prvotno opjevao Zdravko Čolić; čovjek za kojega se Tatjana mislila udati.

Kao mlada odlazi iz Hrvatske u Moskvu zbog očeva posla, tinejdžerska platonska ljubav ostaje u rodnom Karlovcu a onda započinje ona fatalna. Četiri godine provodi s Pavelom u svojoj ‘ruskoj noveli’. Pavel joj ne nosi cvijeće nego začinsko bilje i čita klasike, Pavel ju je javno volio na stepenicama lokalne zgrade, Pavel je bio njena prva ljubav, Pavel ju je ostavio zbog druge s istim imenom. Ljubav je način da se osjeti svemir,sjedinjena je, kada voli muškarca ona voli život,osjeća ga.

No film tako ne počinje. Film počinje u sadašnjosti i vraća se u prošlost, u ljubavnu odiseju. Nakon Pavela upoznajemo još četiri bivše ljubavi iz Moskve, Zagreba i Londona. Da bi pronašla istinu ona posjećuje bivše ljubavi i postavlja im pitanje: “A dobro, što je to meni falilo, da samo na kraju prekinuli?”  Koristi se vrlo poseban dokumentaristički prikaz. Film uistinu nastaje cijeli život i to na vrlo neposredan način. Kamera je treća osoba njenih odnosa. Montažni pristup koji je upotrijebljen, u početku je naporan, ali kako se film razvija uočava se njegovo  pridonošenje  kvaliteti. I tako kroz kameru voajerski promatramo emocionalna vrludanja u ovoj tragi-komediji.

Foto:facebook.com

Foto:facebook.com

Ne samo da kroz njene odnose možemo mnogo naučiti o vlastitima pa je ovaj film onda i edukativan nego je finoća humora tolika da se smijemo vlastitim kulturološkim obilježjima pa onda i tuđim. Kada s Rogierom,Nizozemcem, ocem svoga djeteta, sustanarom (sadašnjim ili bivšim saznat ćete u filmu) započne svađa, on se poziva na njen ‘ balkanski mentalitet’ prozivajući je jer ‘glumi žrtvu’. Tatjana zatim odlazi na obiteljsko okupljanje Nizozemaca koji pjevaju stojeći u krugu velikom kao prostorija dok ona stoji izvan njega gladna i u kulturološkom šoku. Sljedeći kadar postaje odojak na ražnju, hrvatska obitelj u skromnom dvorištu, muškarci vani uz meso, žene u kući s djecom uz kavu. Kontrasnost je izazvala najveću  provalu smijeha kod publike pa se može reći da joj je ovo najuspjelija ironija.

Polarnost je očita i u izgubljenosti u ukorijenjenim patrijahalnim običajima i brojnim savjetima i sugestijama hrvatskih majki o ženinom položaju u kući te borbi za vlastiti osjećaj sreće i utočišta.

Plošnost nije nešto što se nalazi u ovom filmu. Tatjana se ne libi otkriti one ružne stvari o sebi,  pokazuje golemu iskrenost i prihaćanje toga tko i što je.Iz mnogo hrabrosti su satkane ove scene. Ona se ne suzdržava kad treba izliti sve emocije nekome u lice, kada treba uzeti odmak i nasmijati se sam sebi jer smo pretjerali. Mogu reći da ušla u srž stvarnosti- tako ozbiljna kada ju proživljavamo a tako gorko-slatka kada je se sjećamo.

Kako film ne bi bio samo o muškarcima, žene su dobile svoj glas. Neke su bile samo lica koja su sramežljivo gledala u kameru, neke su bili aktivne sudionice u formiranju stavova, a neke su dale zadnji značajni utisak u ovoj priči o traženju ljubavne svijesti i da bi došli do usklika ”Želim dobar i miran život s čovjekom koji me voli!”

Tatjana je zaista obogatila našu kinematografiju svojim jedinstvenim stilom, svježim pogledom na vrijeme u kojem živimo i hrabrim suočavanjem sa svakodnevnim mini tragedijama.

 

(Visited 191 times, 1 visits today)

Komentari