Vizart

Marija Gradečak: Na granicama (ne)svjesnog

Foto: Press
Vrijeme čitanja: 2 minute

Može li onostrano iskustvo sna biti uhvaćeno u vlastitoj vizualnoj neponovljivosti i pritom poslužiti kao tema likovnog iskaza? Marija Gradečak, diplomirana dizajnerica i pjesnikinja, smiono povezuje ove naizgled udaljene fenomene stvaranja unutar kojih sinkretizira multi-žanrovske osobine primjenjene umjetnosti, likovnog govora i književnog teksta. “Rem rugs collection” jedan je od takvih projekata, osmišljen kao produkt raznorodnih autoričinih interesa koji konceptualizirani po mjeri vlastite stilske pluralnosti postaju sredstvo obrade tradicionalnog i iznimno izazovnog medija – dizajnerske tapiserije.
Međutim, Marijina ukrasna tkanja nemaju isključivu funkciju primjenjive ili pragmatične naravi, već postaju autentično autorsko svjedočanstvo koje transcendira natprirodnu dokumentarnost sna, propitujući pritom granice između umjetnosti i stvarnosti, sna i jave, fikcionalnog i zbiljskog. Svaku od tapiserija prati i poetizirani literarni fragment koji funkcionira kao komparativno ogledalo izloženog eksponata u kojem se zrcali jedinstvena vizualna impresija i izgrađuje sugerirani dojam likovnog predloška.

Foto: Press
Foto: Press

Povezivanje teksta i slike, autorici osigurava izgradnju personalizirane mreže značenja u kojoj intimnost i san postaju nerazdjeljive sile kreativnog postupka ili kako sama Marija Gradečak ističe : “Ideje dolaze iz snova kao odraz misli i podsvijesti. Manifestiraju se materijalno i vizualno. Poniranje u nesvjesno pritom teži k tome da disprezira jednoznačnost znaka i ospori ukalupljene metode likovne interpretacije.
Aktivni razvoj preko konceptualnih sadržaja, osigurao je mladoj dizajnerici izlaganje na međunarodnoj izložbi dizajna poznatijoj kao “Dan D”, te objavu u magazinu “ART HABENS”. Od zapaženijih istupa također valja istaknuti i gostovanje u emisiji “Svaki dan dobar dan” na HRT-u. Ipak, nedvojbeno je kako ovakvi i slični projekti teško pronalaze primjeren medijski prostor namijenjen prezentaciji vlastitog rada, upravo je to jedan od razloga zašto umjetnost treba uvijek i iznova poticati.

Be social

Komentari