Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Film

Masterclass predavanje Karpa Godine u MM centru

14.05.2016. Ziher.hrFoto: Press/Subversive festival

Restart u suradnji sa Subversive Festivalom donosi masterclass predavanje Karpa Godine koje će se održati 16. svibnja u 19h u dovrani MM centra, Savska cesta 25.

Iako je najpoznatiji kao snimatelj nekih kultnih djela iz povijesti jugoslavenskog filma kao što su Rani radovi Želimira Žilnika,Okupacija u 26 slika Lordana Zafranovića i Žena s krajolikom Ivice Matića, Karpo Ačimović Godina u životu je bio i montažer, sveučilišni profesor, režiser kazališnih predstava, opera i radio-drama, pa čak i operni pjevač. No, važnije od svega toga, režirao je i vlastite filmove, od kojih se posebno ističu kratkometražna remek- djela koja je nanizao u doba crnog vala između 1967. i 1972. Za razliku od svojih kolega, Godina je u njima preispitivao društveno-političku situaciju u zemlji na sasvim poseban, suptilno razbarušen, anarhičan i duhovit način, kao što možemo vidjeti u dokumentarcima Zdravi ljudi za razonodu i O ljubavnim vještinama ili film s 14441 kvadratom ili u dokumentarnoj TV seriji Ram za nekoliko poza. Na ovom masterclassu fokusirat ćemo se upravo na taj dio Godininog stvaralaštva, iako ćemo se dotaknuti i drugih tema (i dilema).

Ulaz na masterclass je besplatan, a predavanje će moderirati Ivan Ramljak.
Nakon filma, u 21h ostanite na tri epizode Karpove serije Ram za nekoliko poza.

Karpo Ačimović Godina rođen je 1943. u Makedoniji. Većinu svojih kratkih filmova snimio je u produkciji tada vrlo agilnog i radikalnog novosadskog Neoplanta filma (zaslužni i za Rane radove iWR – Misterije organizma Dušana Makavejeva), koji je stradao u čistkama 1971. i 1972., kao uostalom i cijeli crni val. Nakon nasilne pauze od 1980. do 1990.  režirao je i tri dugometražna filma (Splav meduze, Crveni boogie i Umjetni raj), a već nekoliko desetljeća živi u Sloveniji, gdje je donedavno predavao filmsku režiju i fotografiju na ljubljanskoj akademiji. Dobitnik je Prešernove nagrade za životno djelo, najvećeg slovenskog priznanja za dostignuća na području umjetnosti.

Komentari