Knjige

Međunarodni dan darivanja knjiga: podsjetnik na važnost čitalačkih navika

Foto: Facebook.com/BookGivingDay
Vrijeme čitanja: 2 minute

Bilo zbog problematičnog obrazovnog sustava bilo zbog generacijskog pomanjkanja pažnje, danas svjedočimo nepopularnosti knjige. Statistike u svijetu, ali i u Hrvatskoj potvrđuju ovaj trend – Gfk-ovo istraživanje tržišta knjiga u Hrvatskoj 2016. ustvrdilo je da tek 47% Hrvata godišnje pročita knjigu.

Svjesna poraznih podataka, knjižničarka Amy Broadmoore pokrenula je 2012. Međunarodni dan darivanja knjiga. Otad je njezina inicijativa postala međunarodni projekt, a knjiga polako dobiva na cijeni čak i kod najkritičnije, prve generacije ovog stoljeća. Zanimljivo je i što se Međunarodni dan darivanja knjiga obilježava 14. veljače, čime taj datum poprima plemenitije konotacije od onih valentinovske potrošnje.

U intervjuu za književni blog Commongoodbooks  Broadmoore je navela kako je početna ideja bila razmjenjivati knjige; odjek njezine akcije na društvenim mrežama Twitteru i Instagramu bio je ugodno iznenađenje. Zato je počela ohrabrivati ljude da organiziraju slične događaje i u svojim zajednicama, a dojmove podijele koristeći oznaku #bookgivingday. Akciji se, spominje Broadmoore, odazvao i poznati pisac i ilustrator dječjih knjiga, Barney Saltzberg.

Kod nas se daruju potrebiti

U Hrvatskoj, knjižnice, vrtići i druge ustanove i pojedinci obilježavaju ovaj dan prikupljanjem slikovnica pod geslom Čitam, dam, sretan sam – svoju knjigu daruj i tuđe srce obraduj. Hrvatsko čitateljsko društvo prenosi da se akcija organizira u okviru nacionalne kampanje Čitaj mi!, a skupljene knjige knjižnice će proslijediti potrebitima – dječjim odjelima bolnica, domovima za djecu, dječjem SOS selu ili nekoj dobrotvornoj organizaciji. Od brojnih rezultata ove kampanje koji se mogu pronaći na njihovoj web stranici, trebalo bi istaknuti onaj najbitniji – porast upisa djece u lokalne knjižnice.

Marcel Proust u svome djelu O čitanju napisao je: Najpotpunije proživljeni dani našeg djetinjstva možda su baš oni za koje smo mislili da su prošli, a da ih nismo ni proživjeli, dani provedeni uz kakvo omiljeno štivo. Inicijativa Amy Broadmoore podsjeća nas da je takav užitak i takvo, apsolutno proživljeno vrijeme, dostupno i novim generacijama ako djelujemo promišljeno i na vrijeme.

Be social

Komentari