Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Izvedbene umjetnosti

Michelangelo je otišao previsoko

13.09.2013. Klara Weygand

Kao Ziherova novinarka, otišla sam na predstavu Michelangelo, ali bolje da nisam. Iako je predstava navodno dobila sjajne kritike u Italiji, u Hrvatskoj baš i nije. Ne znam jesam li ja možda maloumna ili jednostavno ne shvaćam tu uzvišenu umjetnost HNK, ali ovo vam ne bih preporučila da pogledate, radije pročitajte Krležino djelo u tih 80 minuta, koliko traje predstava.

foto:hnk

Foto: hnk.hr

 Ni Michelangelo nije znao što se događa

Drama počinje prikazivanjem videa, a zatim se diže platno. Ni više ni manje nego Michelangelo, to jest Livio Badurina, sjedi na stolcu nasred pozornice, obučen u neku krpu koju nakon svog monologa odmah skida, prilazi skelama i baca na sebe plavu, žutu, crvenu boju i tako boji svoje nago tijelo. Da, nago. Većim dijelom predstave glumci se izvinjavaju po skelama ili po drugim glumcima, a rijetko kad se dogodi neki dijalog. Zbunjenost vas prati tijekom cijele predstave, a radnja je prikrivena u eksplicitnim pozama svećenika.

Na kraju same predstave se vratimo u takoreći stvarnost, to jest trenutno vrijeme i gledamo same sebe na pozornici, vidimo skupinu turista kojoj kapela sama po sebi uopće nije važna, rade sve osim da se dive ljepoti umjetnosti, a s druge strane im stoji kontrast, turistički vodič, koji drži svoj govor o Sikstinskoj kapeli.

Motivi Krležina djela?

Predstava je napravljena po motivima djela Michelangelo Buonarroti Miroslava Krleže, dakle ne temelji se na tom djelu, ne dajte se zbuniti i misliti da su uprizorili njegovo djelo. Oh ne, nikako. Skoro jedini preuzeti motivi su mjesto i vrijeme radnje.  Ima još jedan motiv, prikazivanje Michelangela kako uopće ne slika kapelu nego samo prosipa boje. U tom trenutku Tomaž Pandura ostvario je valjda jedini uspješan trenutak predstave. Prikazao je nered Michelangelovog uma, umjesto da se fokusirao na prigovaranje Pape i sličnoga.

Možda bi bolja scenografija poboljšala zanimljivost predstave, ali moram priznati da je barem osvjetljenje bilo odlično.

Nije tako loše…

Kao svaka obična besmrtnica, predstavu sam ubrzo krenula osuđivati i kritizirati, ali kako se kraj sve više bližio shvatila sam da sam pogriješila. Nije toliko loše kao što vam se čini da je to zapravo neka off-Broadway predstava tijekom trajanja, ali nije ni daleko. Kraj malo poboljša predstavu jer shvatite da su se potrudili stvoriti nekakvu apstraktniju verziju predstave i djelomično uspjeli.

Već spomenuti slovenski redatelj je Tomaž Pandur uz rame s dramaturginjom Livijom Pandur, za scenografiju pobrinuo se Sven Jonke, a za glazbu i video pobrinuli su se Dorijan Kolundžija, Primož Hladnik i Boris Benko.

Glume Livio Badurina, Alma Prica, Iva Mihalić, Ivana Boban i drugi.

Komentari