Izvedbene umjetnosti

Mladi redatelji režiraju pirne drame Držića i Nalješkovića na Dubrovačkim ljetnim igrama

Foto: Marko Ercegović
Vrijeme čitanja: 4 minute

Predstava “Odbrojavanje – na piru s Držićem i Nalješkovićem“, rezultat zajedničkog umjetničko-istraživačkog projekta Dubrovačkih ljetnih igara i Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, na programu 69. Igara je u srijedu, 1. kolovoza u 21 sat. Prva sljedeća, od ukupno šest izvedbi, na rasporedu je istog dana u 23 sata. Predstava se izvodi u prostorima tvrđave Minčeta gdje je u ponedjeljak, 30. srpnja održana konferencija za medije na kojoj su govorili intendantica Igara Dora Ruždjak Podolski, njen pomoćnik za dramski program Saša Božić, dekanica Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu Franka Perković te redatelji predstave.

Režiju “Odbrojavanja” potpisuju mladi redatelji Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar, dok je za kostimografiju i scenografiju zadužena Zdravka Ivandija Kirigin. Dramaturginje su Nikolina Rafaj i Nina Bajsić, scenski pokret potpisuje Ema Crnić, a produkciju studentica produkcije Romana Brajša. Predstavu izvode studenti Odsjeka glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Maruška Aras, Boris Barukčić, Lucija Dujmović, Vini Jurčić, Rok Juričić, Iva Kraljević, Filip Mayer i Tin Rožman. U predstavi sudjeluju i Ana Cvitanović, Paula Japunčić, Matea Šišić, Jelica Čučević, Rela Petric, Mislav Stanković, Aida Machiedo, Matilda Perković, Igor Jurinić, Vid Ćosić, Marko Capor te Matija Vojvodić

Intendantica Igara Dora Ruždjak Podolski prilikom predstavljanja projekta kazala je kako je ova predstava veoma pogodna za izražavanje vrlo kreativnih mladih redatelja i glumaca. “Ovo je dokaz da zaista nešto može ostati iza nas i da imamo svijetlu budućnost teatra, samo trebamo dati priliku mladim ljudima”, rekla je Ruždjak Podolski, dok je dekanica Akademije Franka Perković istaknula da su Igre i Akademija isprepletene institucije čija suradnja traje od osnutka te da ova predstava ne spada u off program, već je ravnopravna dramska premijera, dodavši da su studenti koji sudjeluju pomno izabrani.

Foto: Željko Tutnjević

Projekt “pirnih drama”, započet u ožujku ove godine, bavi se redefiniranjem ideje ambijentalnoga kazališta u smislu u kojem ono postoji u Dubrovniku od srednjovjekovlja pa sve do suvremenih postavki na Igrama. U prvoj fazi projekta, studenti režije, plesa, glume i dramaturgije ADU Zagreb, pod vodstvom svojih mentora Nataše Rajković, Tomislava Bogdana, Ane Marinković, Nikoline Farčić, Ivice Boban, Slavice Stojan, Krešimira Dolenčića, Matka Sršena i Ivice Kunčevića, istraživali su povijesne i teatrološke zabilješke o renesansnom kazalištu u Dubrovniku s naglaskom na osobitosti pirnih drama i običaja, lokalitete, kontekst i okolnosti nastanka i izvedbi pirnih drama iz opusa Držića i Nalješkovića. Istraživala se i povijest izvedbi renesansnih pirnih komada na Dubrovačkim ljetnim igrama u posljednjih 68 godina.

U drugoj fazi projekta, studenti su istraživali koje se ideje izvedbe svadbi njeguju u suvremenom Dubrovniku, a uključeni su bili i građani Dubrovnika te materijali dostupni iz medija i arhiva. Ova premijerna izvedba novih pirnih tekstova na 69. Igrama predstavlja kulminaciju tog istraživanja. Redatelji Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar zahvalili su Igrama, Akademiji i svima koji su ih podržali.

Lea Anastazija Fleger rođena je 1992. godine u Zagrebu, a Kazališnu režiju i radiofoniju magistrirala je na Akademiji dramske umjetnosti Zagreb. Samostalno je režirala predstave “Junaci Pavlove ulice” Ferenca Molnara u ZKM-u, “Pečat” Borne Vujčića u produkciji Kazališta Ulysses, “Bog masakra Yasmine Reze i mjuzikl Prošlih pet godina Jasona Roberta Browna u HNK Varaždin te “Moj nulti rođendan” Ivana Penovića u Dječjem kazalištu Dubrava. Tijekom studija, uz režiju drama “Kate Kapuralica” Vlaha Stullija i “Gospođina majka je preminula!” Georgesa Feydeaua režirala je autorske projekte “Djevojka i smrt”, prema gudačkom kvartetu Franza Schuberta te projekt “Dva pečena jaja. Na oko.” koji je uspješno gostovao na više međunarodnih studentskih festivala, a na FIST-u u Beogradu je osvojio posebnu nagradu žirija za najbolji proces rada s glumcima.

-> Lea Anastazija Fleger: “Ne postoji udžbenik iz režije, učiš kroz rad i vlastito iskustvo”

Foto: Marko Ercegović

Marina Pejnović, rođena također 1992. u Zagrebu, studij Kazališne režije i radiofonije upisala je 2010. godine. Do sada je režirala predstave “Odjenuti gole” u Kazalištu Marina Držić, “Kad tad” u Teatru &TD, “Nema života na Marsu” u HNK-u Varaždin, “Krleža alla Gavella” u sklopu Krležinih noći u kazalištu Gavella, operu “Orfej i Euridika” u sklopu sveučilišnog projekta između tri umjetničke akademije i TTF-a i druge.

-> Najbolje predstave u sezoni 2017./18.

Hrvoje Korbar rođen je 1995. godine u Zagrebu, a studij Kazališne režije i radiofonije na ADU Zagreb upisao je 2014. godine. Režirao je dječje predstave “Najljepši posao na svijetu” i “Drvo koje je pjevalo”, monodramu “Ne mogu nastaviti. Nastavit ću.” prema motivima romana Samuela Becketta te ispitne produkcije na ADU (“Preobražaj”, “Bez trećeg”, “Komedija V.”). Za režiju Kafkinog “Preobražaja” nagrađen je na Međunarodnom festivalu kazališnih akademija u Brnu. Godine 2015. sudjelovao je na kazališnim radionicama u okviru Venecijanskog bijenala, a 2017. u okviru suradnje ADU-a i Indiana State Universityja (SAD) radio je kao asistent redatelja na produkciji “Cyrana de Bergeraca”.

Predstava “Odbrojavanje – na piru s Držićem i Nalješkovićem” na 69. Igrama imat će ukupno šest izvedbi u tri večeri, 1., 2. i 3. kolovoza s počecima u 21 te u 23 sata. Predstava se izvodi na vrhu kule, u katakombama te na igralištu pod Minčetom. Ulaznice za sve izvedbe dostupne su na blagajni Igara u Festivalskoj palači, svakim danom od 9 do 21:30 sati.

Be social

Komentari