Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Vizart

Monetov "Zalazak Sunca" na trupu starog broda

10.10.2014. Ivan Oštarčević
Foto: Faceook/Huffpost arts & culture

Foto: Faceook/Huffpost arts & culture

Na obali sjeverne Španjolske, u Cantabriji, ulični umjetnik Pejac oslikava ohrđali i napušteni trup broda s motivom Monetove slike “Impresija: Zalazak Sunca” iz 1872. godine. Namjera umjetnika je da njegovo djelo bude viđeno s brodova koji su konstantno u prolazu, napuštajući ili ulazeći u malu luku na sjeveru Španjolske. Pejac je odabrao upravo taj motiv jer je oduvijek bio fasciniran impresionizmom kao umjetničkim pokretom, a osobito samom slikom koja je i bila presudna u imenovanju pokreta impresionizma.

Španjolski umjetnik zaplivao je street art vodama 2000. godine tijekom koje je živio u Milanu. Sebe ne smatra primarno uličnim umjetnikom, niti slikarom murala, čak niti slikarom “lijepih umjetnosti”. Primjećuje da je sve to slično ili isto, te da se likovne discipline ne trebaju odvajati, već da se treba dopustiti njihovo ispreplitanje. Ne želi samo zabavljati ljude svojm radovima, već ih tjerati na razmišljanje kako bi se aktivirali.

Foto: tumblr/micromassive

Foto: tumblr/micromassive

Kao razlog slikanja po trupu broda Pejac ističe kako smatra da plima i oseka Cantabrijskog mora čine zastore koji prekrivaju ili otkrivaju prizor okolini. Zanimljivo objašnjenje, s obzirom na to da je na taj način spojio prizor iz prirode s okolišem, gdje more uvijek igra ulogu onoga iz kojeg izlazi Sunce. Monet je rekontekstualiziran, ali možda i pomalo nejasan prosječnom gledatelju koji će nakon kratkog vremena biti lišen gledanja u prizor hommagea slikaru. Ono što će vidjeti su mrlje boje na starom brodu, a jedini dokaz postojanja rada je trajno zabilježen na internetu, tj. na Pejacevoj web stranici i portalima koji prenose vijesti.

Komentari