Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Vizart

Muzej automobila Ferdinand Budicki: Bešte, ljudi – ide auto

22.10.2014. Selma Pezerović
Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

U Muzeju automobila Ferdinand Budicki otvorena je četvrta tematska izložba “Auto reciklaže iz stare garaže” povodom 40 godina rada Vladimira Vinduške, jednog od osnivača Muzeja. Reciklažom neupotrijebljivih materijala Vindušla izrađuje makete oldtimera koju je započeo još davne 1973. godine. Makete najpoznatijih automobila kroz povijest koji se čuvaju u velikim svjetski muzejima mogu se pogledati do 16. siječnja 2015. godine na adresi Ljudevita Posavskog 48, u prostorima bivše tvornice Pluto.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Muzej automobila Ferdinand Budicki kao jedinstveni muzej oldtimera u Hrvatskoj otvoren je 2013. godine. Osim starih automobila, motora i antiknih predmeta muzej svojevremeno organizira i tematske izložbe, radionice, restauracije i slično. Tko je, zapravo, bio Ferdinand Budicki mnogi ni dan-danas ne znaju. Sačuvano je nekoliko njegovih fotografija, ali zasigurno predstavlja zaboravljenu ličnost. Godina je 1901. Mjesto je Zagreb. Prometuju konji, kočije i pješaci. 30-godišnji Ferdinand tada dovozi prvi automobil marke “Opel” i “Beischlag” u Zagreb. Povik sugrađana Bešte ljudi, ide auto! upozoravao je Zagrepčane da stiže Budicki. Istoimena knjiga “Bešte ljudi, ide auto! “, prva je knjiga o automobilizmu u Hrvatskoj.

“Prva analiza povijesnog, sociološkog i gospodarskog učinka automobila na društvo u hrvatskim zemljama (Hrvatska, Slavonija, Istra i Dalmacija) u kontekstu svih država u kojima su se nalazile od 1898. do 1945. (Austro-Ugarska monarhija, Kraljevina SHS, Kraljevina Jugoslavija, Kraljevina Italija, Rijeka i NDH). Cilj knjige je revitalizirati premalo poznati dio naše nacionalne povijesti i dati uvid u prvo pionirsko razdoblje začetaka automobilizma na ovim prostorima. Prikazati u novom svjetlu najznačajnije događaje i ličnosti”, stoji na stranicama Muzeja.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Prikupljanje građe automobilizma 20. stoljeća jedan je od zadataka Muzeja. Osim motora, starog radija, skica, bicikala, gramofona i telefona i neizostavnih starih automobila, u dvorištu Muzeja nalazi se ZET-ov stari tramvaj. Mini Morris, fićo, Porshe 911, Opel Olypmia cabrio samo su neki od modela koji posjetitelja vraćaju u prošlost starih crno-bijelih filmova, Pink Panther krimića i James Bond avantura.

Muzej otpočetka sudjeluje u Noći muzeja, a regularno radi svakim danom do 19 sati, subotom izuzetno do 21 sat.

Foto: ziher.hr

Foto: ziher.hr

Komentari