Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Glazba

Najava: Bad Copy – Lošija kopija bolja od originala

14.05.2014. Patricia Pajk/ Tvorničar
Foto: www.kurir-info.rs

Foto: www.kurir-info.rs

Kad ljudima kažeš da su loša kopija neke osobe, to nikad nije dobar znak. U ovom slušaju loša kopija je jako pozitivna stvar. Bad Copy jedan od najstarijih hip hop tria naših područja. Bad Copy čine Ajs Nigrutin, Timbe i Wikluh Sky. Bad Copy počeo je još 1996. i pokrenuli su ga Ajs Nigrutin i Miki Boj. Iste godine izlazi i album “Ordob Mebej”. Album nije privukao medijsku pažnju, ali su zato oko sebe okupili grupu fanova koji ih prate još od tih davnih vremena. Tekstovi na albumu su humorističnog karaktera i odrapani su preko svima nam dobro poznatih američkih instrumentala, među njima su najpoznatiji Method Man, Naughty by Nature, Coolio… Poznatu Coolievu stvar “Gangstas Paradise”, i jednu od najpoznatijih hip hop pjesama na svijetu, iskoristili su za svoju pjesmu “Zabaci domaćine” i pretvorili je tako u priču o ribičkom izletu koji je pošao u krivom smjeru. Baš zbog tih posuđenih beatova grupa je dobila naziv Bad Copy. Nije sve išlo glatko za taj duo, Miki Boj je 1999. umro u ratu na Kosovu (R.I.P.) te je time rad grupe zaustavljen.

Nakon nekog vremena rad grupe su odlučili pokrenuti sam pionir Ajs Nigrutin i Timbe, a kasnije im se priključio i Wikluh Sky. Timbe je zapravo vanjski suradnik, ili čovjek u sjeni, još od samog početka grupe, no zbog nekih ne slaganja oko baš tih posuđenih beatova u tadašnjem radu grupe nije želio službeno ulaziti u tu priču jer nije htio stajati iza nečeg što nije sto posto njegov rad. U stvarima koje su počele izlaziti iz njihove kuhinje mogao se čuti veliki napredak u samom flowu i tekstovima. U radu im se u jednom trenutku priključio nadolazeći beogradski beatmaker Oneya. S njime su snimili mnogo materijala koji nikada nije objavljen. Taj materijal nije doživio svijetlo dana jer se Bad Copy razišao s lableom na kojem su zajedno radili. Naravno, uz danas sveprisutni internet, i te pjesme su se nekako našle na Youtubeu.

Konačno, 2003. izlazi prvi album nakon smrti Miki Boja pod intrigantnim naslovom “Sve sami hedovi”. Prodao se u 5000 kopija što samo dokazuje da su fanovi dugo i nestrpljivo čekali na ovaj album, s time da moramo računati i ilegalno skinute pjesme kojima ne možemo saznati broj. Bad Copy je u vezi postavljanja njihovih pjesama na internet jako ležerna grupa, čak i potiču fanove da šire njihov rad. “Sve sami hedovi” ima jedan lo-fi zvuk koji je nastao slučajno, to je rezultat produkcije i masteringa u ne baš idealnim uvjetima, dečki su zapravo pravi ghetto. Najpoznatija pjesma s tog albuma je humoristična “Uno Due Tre” čiju je produkciju odradio Ajs Nigrutin i čiji se zapravo tekst sastoji od nepovezanih talijanskih riječi ili riječi koje samo zvuče talijanski. Zanimljiva informacija je da su neki dijelovi teksta zapravo prekopirani s bočica šampona i etiketa odjeće, to sve govori o ležernosti dečki. Ta pjesma ima i spot koji je nastao u Budvi. Timbe sam kaže da ne voli snimati spotove: “Mene užasno mrzi da snimam te spotove, jer ne volim mnogo da se pomeram.” Dečki smatraju da je u današnjoj, našoj balkanskoj, estradi potpuna glupost trošiti velike novce na produciranje spotova jer ne postoje neke glazbene emisije koje bi to popratile i pokazale, jedino što njih zanima dok snimaju spotove je da im bude zanimljivo i da se dobro zabave. Jedna od svima poznatih pjesama s albuma “Sve sami hedovi” je “Možeš ti to” i ima eksplicitan tekst u kojem opisuje razne seksualne činove, produkciju je napravio Wikluh Sky, a vokalni gosti su bile Bitcharke na travi (još malo eksplicitnih naziva). Zanimanje šire javnosti su definitivno privukli 2003. kada su u krcatom SKC-u (otprilike 1200 ljudi) u matičnom im Beogradu izveli pjesmu “Sarma” na najbolji način mogući – naime, na sam stage su iznijeli stol sa sarmom te ju jeli i dijelili fanovima u prvim redovima.

Tri godine kasnije, 2006., izlazi i treći album pod nazivom “Najgori do sada”. Album je sadržavao mnoga gostovanja s balkanske hip hop scene kao što su Škabo, Bvana, Edo Majkaa i Gospodar Vremena. “Helanke bele tange (tu lebac mećem)” i “Bad Copy žoor” su jedne od najpoznatijih pjesama s tog albuma. Tekst pjesme “Helanke bele tange (tu lebac mećem)” je upravo takav kakav je naslov, znači ne za mlađe od 18 godina ili da se barem skrivaju od roditelja dok to slušaju tiho u sobi.

Foto: www.kurir-info.rs

Foto: www.kurir-info.rs

Dvije godine nakon dolazi do raspada grupe jer su se sva trojica odlučili posvetiti vlastitim, samostalnim karijerama. Wikluh Sky je tako 2013. objavio album pod nazivom “Do kraja svijeta, vol. 1” u svojoj suradnji s DJ Rahmaneejem, Timbe je 2009. objavio solo album “Praznik za uši”. Ajs Nigrutin je 2008. objavio solo izdanje “Kajmak i katran”, 2009. s Bvanom “Fujznem Džigili” i 2011. u svojoj grupi, koju čine on i Wikluh Sky, pod imenom Mononukleozni rođaci izdao album “Priče iz hibernacije”.

I tako nakon što su se dečki posvetili vlastitim karijerama i uzeli predah jedni od drugih, njihovi su se kreativni putevi opet sreli 2012. kada su ponovo počeli s intenzivnim radom na novom albumu. Album je izašao 2013. pod nazivom “Krigle”, gdje se ne misli na krigle pive već određene ženski dio tijela. Dok poslušate “Krigle” u cijelosti možete popiti i dvije, ako ne i tri krigle mrzle, jer album se sastoji od 22 pjesme. Najpoznatija pjesma koja ima i video spot je “Ljubav ili pivo”, pjesma je pravi storytell o jednoj pijanoj večeri i mamurlučno razmišljanje dan poslije što se točno dogodilo te večeri te kako je večer prošla i da li je za sve to kriv alkohol ili se on stvarno zaljubio. Njihov kreativni proces je jednostavan, nađu se, “našikaju” se i smisle nešto, nema tu prevelikog razmišljanja da li je dobro ili ne, jednostavno se snimi pa se odlučuje idući dan kad se svi normaliziraju. Uz današnju tehnologiju tako je jednostavno raditi, jer doslovno treba samo stisnuti delete ako im se pjesma ne sviđa. Mnogi su mislili da je album nastao unutar ovih godina u kojima su dečki napravili stanku, no očito po njihovom načinu rada – nije. Prva pjesma koja je nastala za ovaj album, ali na kraju nije objavljena na albumu, je “Nove pimfle”, a nakon toga nastaje “Mac Book” koju su snimili odmah prvi dan. Jedna od najintrigantnijih pjesama ovog albuma je definitivno “Posle 10”, to je stara pjesma nastala u doba kada su u Srbiji zabranili prodaju alkohola poslije 22 sata. Sami kažu da su je odlučili staviti na album tako da pošalju poruku kojom žele reći dajte nam da popijemo koju onda kad mi to želimo i kako mi to želimo, a ukidanjem tog zakona to im je i dopušteno. Pjesma “Džastin Biberi” nastala je kao podrška posrnuloj teen senzaciji, Justinu Bieberu, koji se u doba nastajanja albuma našao na meti medija. Na ovom albumu Timbe dolazi više do izričaja nego na prošlim jer su na prijašnjim većinom radili Ajs Nigrutin i Wikluh Sky, a na ovom su radili sva trojica zajedno i sami kažu da će tako biti i u budućnosti. Tako kažu da su prije kada su bili demo grupa odlazili na nastupe većinom s razlogom da se dobro napiju, ali sada si to više ne mogu i ne smiju dopustiti jer ih prati stvarno velika ekipa fanova i ne mogu na stage doći pijani.

S fanovima kažu da nikad nisu imali problema, pogotovo ne sa ženskim dijelom publike. Zanimljivo je da su dečki bili u srpskoj inačici Velikog Brata za poznate osobe te su time proširili svoju bazu fanova, čuli su za njih ljudi koji inače nisu slušali hip hop. Zbog stanja na našoj sceni svaka osoba koja se upozna s hip hopom je više nego dobrodošla da ovdje i ostane kažu dečki, a ako njihov odlazak u kuću Velikog Brata znači upravo to – super.

Na sceni su duže od deset godina i njihov rad je i dalje zanimljiv i popraćen ovacijama publike zato što dečki nikad ne gledaju što je netko na sceni napravio već se pitaju: “Što ćemo mi napraviti?”. Neki kažu da ne razumiju njihove tekstove, da su njihovi tekstovi pošalice, ali njihovi tekstovi imaju dubinu i nadilaze puke šale već daju neku sliku ljudi koji ih okružuju, društva koje nas sve okružuje, te daju kritiku kroz šalu. Dečki tvrde da njihove pjesme nisu toliko duboke i da oni ne razmišljaju toliko o tome dok ih pišu koliko njihovi fanovi dok čitaju testove, odnosno slušaju pjesme. Kad ih se pita za savjet više nego rječiti su, kažu da je glavno ne odustati i da ako ne znaš pjevat da to ne znači da znaš repat. I jasni su im oni koji su možda krenuli u to da bi hvatali cure, ali takvi uostalom brzo i odustanu kad shvate da se cure ne “lože” na dečke koji zapravo ne znaju repat.

“Bad Copy žoor” je pjesma koja vas najbolje može pozivati na party/koncert, jer doći će što poznati Balkanci, što poznati Amerikanci, a za koncert se traži karta više, navlače se ljudi za rukav, ali karata više nema, jer Bad Copy uvijek rasproda karte i napravi odličnu žurku. Da li će biti sarme i da li će vam dopustit da pijete poslije 22 sata? Za prvo ne znamo, to samo ako Bad Copy pripremi, ali za alkohol se ne brinite, dopušteno vam je piti koliko želite i kada želite. I da li želite njihove tekstove doživljavati kao kritiku našeg društva ili samo kao dobru šalu i razlog za dobru žurku i pivo – nije bitno, jedino što je bitno je da se vidimo u Tvornici!

Za Bad Copy nas zagrijavaju dečki iz popularnog zagrebačkog Dregermajster Crewa. Crew je aktivan od 2008. i iza sebe je ostavio mnogo praznih limenki i staklenih boca, koliko ih je aktivno u crewu ne znaju ni sami, ali sigurni su da imaju više članova od Wu Tang Clana. Ali, ne rade oni samo gluposti i nije da samo tjeraju neku zezanciju, iza njih su čak četiri objavljena studijska albuma, mnogo zanimljivih gostovanja i previše nastupa da bi ih pobrojali.

Za after party je zadužena ekipa In Da Kluba koji jednom mjesečno organiziraju tulum u zagrebačkom klubu Klub. A njihov party će trajati sve dok vi budete plesali i na malom i na velikom flooru.

Ulaznice su u prodaji još od sredine ožujka, a za sve one koji ih nisu uhvatili po jeftinijoj cijeni mogu ih kupiti na svim našim službenim prodajnim mjestima po cijeni od 50 kuna sve do 15. svibnja, odnosno po cijeni od 65 kuna na dan koncerta. Ulaz na after je od ponoći i cijena ulaznice je 20 kuna.

Komentari