Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Glazba

Najava: Ponovno pronađeni mračnjački šarm Editorsa

01.09.2014. Teuta Butuči/ Tvorničar
Foto: facebook.com/ Tvornica Kulture

Foto: facebook.com/ Tvornica Kulture

Britanski bend Editors osnovan je u Staffordu 2002. godine, te je u svega nekoliko godina ostvario zavidan uspjeh na otočkoj i europskoj sceni, lansirajući 2005. svoj debi album The Back Room čiji singlovi poput “Munich” ili “Bullets” postavljaju temelje dinamičnog i atmosferičnog zvuka omotanog oko često višeznačnih tekstova koji do danas ostaju svojevrsna srž njihova glazbenog izričaja. Često uspoređivani sa bendovima poput Joy Divisiona, Interpola ili Echo & The Bunnymen, Editorsi generiraju određen glazbeni magnetizam, kako u svom studijskom radu, tako i u live nastupima.

Nakon poduže europske turneje, bend koji tada čine Tom Smith na vokalima, Edward Lay na bubnjevima te basist Russell Leetch i gitarist Chris Urbanowicz, vraća se u studio te 2007. godine objavljuje album An End Has a Start, koji odmah po izdanju doseže platinastu nakladu a nedugo zatim dolazi i do samog vrha britanske top ljestvice. Nastavak zvuka razularene tjeskobe i harmonične disonance donosi hitove poput “The Racing Rats”, “Bones” i “Smokers Outside the Hospital Doors”, dok osebujan Smithov vokal sve više dobiva na težini i uvjerljivosti.

Njihov treći studijski album In this Light and on this Evening, kojeg je producirao već legendarni Flood, donio je nešto mračniji i siroviji zvuk izmiješan sa pulsirajućom elektronikom, no zaokret u kreativnom pristupu nakon dva početna albuma skoro je doveo do raspada benda. “Malo je to zamućen odgovor jer se stvar nije dogodila preko noći. Završili smo s turnejom trećeg albuma oko 2010. i krenuli raditi na novim pjesmama koje sam pisao za četvrti album. Kako su se pjesme formirale, ideja je bila da Flood producira i sljedeći album. Htjeli smo zadržati momentum. Na prvim probama, mislili smo da su pjesme dobre ali možda ne još dovoljno dobre… onda smo imali probu s Floodom i pjesme uopće nisu bile dobe. Po prvi puta u našoj karijeri, nismo imali taj osjećaj. I onda si pomisliš ‘Zašto? U čemu je problem? U Floodu? U nama? U pjesmama?’ Mislim da smo došli do točke, kao četvero ljudi, u kojoj više nismo išli u istom pravcu – nismo se mogli dogovoriti oko toga kakvu glazbu želimo…A onda je postalo stvarno mračno. Komunikacija je jednostavno prestala. Nije bilo nikakvih otvorenih sukoba, ali bilo je proba gdje su bili samo Russell i Ed na laptopu sa mojim glasom gore. Dosta mračno. Onda smo ja, Ed i Russell odlučili da ne možemo više raditi s Chrisom. Bilo je zaista teško.”, komentirao je frontmen Tom Smith u nedavnom intervjuu o odlasku jednog od osnivača benda, gitarista Chrisa Urbanowicza. “Bila bi to prevelika stvar za mene reći ‘Dobro ljudi, to je to. Idem sa svojim pjesmama negdje drugdje.’. Nisam želio da Editorsi prestanu. Nitko od nas nije. Raspad na kraju ipak nije bio dovoljno blizu, ali je bio najbliže ikad. No vjerovali smo u te pjesme i jedni u druge previše da bismo to učinili.”

Foto: facebook.com/ Editors

Foto: facebook.com/ Editors

Nakon odlaska Urbanowicza u travnju 2012., bendu se pridružuju Justin Lockey na gitari te Elliott Williams na syntheseiseru, a godinu dana kasnije Editorsi u peteročlanoj postavi objavljuju novi album The Weight of Your Love, na kojem je ponovno vidljiv stilski odmak prema melodičnijem i nešto više mainstream rocku sa još uvijek prepoznatljivim potpisom distancirane i napola eksplodirajuće mračne melankolije, ovaj puta snimljene u studiju u Nashvilleu pod producentskom palicom Jacquire Kinga, koji je surađivao sa glazbenicima poput Kings of Leon i Modest Mouse.

Iako su zbog promjene pravca i postave dio kritičara i publike album dočekali “na nož”, The Weight of Your Love zapravo sasvim dostojanstveno “stari”, pokazujući možda do sada najiskrenije izdanje Editorsa, sa sirovim muzičkim živcima razbacanim pod stresom i na otvorenom, te onim istim uzbuđenjem nad nečim novim koje se osjećalo u njihovim prvim snimkama, bez težnje za perfekcionizmom. “Ambiciozni smo, pokušavamo doći do glazbe koja pokreće ljude emocionalno i fizički. Ali ovo što smo sada, to je zapravo jedan sasvim novi bend, i osjećam se kao da smo na početku nečeg novog. Netko mi je spomenuo kako kod bendova koji imaju dug vijek trajanja uvijek možeš pogledati nazad na njihove albume i podijeliti ih stilski na skupine od po tri albuma. Ako je to istina, onda smo mi na početku novog poglavlja i to je uzbudljivo. Zanima me kamo će nas novi album odvesti, ali nemamo neki detaljni plan.”, rekao je frontmen Tom Smith o budućnosti benda i njihovom novom zvuku. “Opet smo uzeli gitare. Mislim da je to najčudnija sličnost jer je naš prošli album skoro bio u potpunosti bez gitara. No rekavši to, način na koji je Chris svirao na prva dva albuma, on gotovo da je imao svoj poseban stil zvuka. Ono što je on svirao bilo je toliko veliki dio toga što su Editors bili i što su ljudi voljeli oko benda. A sada toga više nema. Imamo novog gitarista koji svira drugačije. Tako da opet imamo gitare, ali ne zvuče baš kao na prva dva albuma. Nekako smo htjeli zvuk više orijentiran na čisti rock. “

I dok njihov bivši član radi kao producent u New Yorku te je u samoprozvanoj “napola-mirovini”, sporadično izlazeći iz tradicionalne medijske šutnje komunikacijom preko društvenih mreža, pjesme “novih” Editorsa sa posljednjeg albuma poput “Sugar”, “Two Hearted Spider” i “Formaldehyde” sa izraženim gitarama uspješno pronalaze svoj dio radijskog etera i lojalnosti fanova. “Bilo je čudno snimati ovaj album sa gitarističkog stajališta, znajući što se sve događalo na prva dva albuma.”, rekao je novi gitarist Justin Lockey o prilagodbi skladanja za Editorse, “Nije me bilo toliko strah, ali sam znao da ne smijem upasti u zamku ‘Kako napisati pjesmu Editorsa’. Sa mnom i Elliottom u bendu, bilo je dosta razmišljanja tipa ‘Gdje mi tu sada spadamo i kakav je općeniti zvuk?’, ali na kraju dana, Tomovi vokali vežu pjesme po sredini. To su još uvijek Editorsi, to je samo evolucija benda.”.

“What is this thing called Love”, jedna je od pjesama koja možda najviše upućuje u smjeru novih Editorsa, “To je tužna pjesma, pjesma o prekidu. Nisam prošao kroz prekid u zadnje vrijeme, ali ne držim se baš te ideje da moraš biti u tužnom raspoloženju da bi napisao tužnu pjesmu.”, komentirao je Tom Smith određenu promjenu fokusa tekstova sa motivima često dvostrukog ili nedefinirano značenja na ponešto razumljivije teme tragične romantike, “Mislim da je ideja o izmučenom umjetniku besmislica – ima jako malo primjeraka toga, barem kad je proizlašla umjetnost dobra. Ja jednostavno volim pisati o stvarima koje su malo tamnije od onoga što je igdje blizu glazbenih ljestvica. Jednostavno pokušavam naći zanimljive načine kako pisati o stvarima poput ljubavi. Ovo su zapravo neke od najiskrenijih tekstova koje sam ikad napisao.”

Sa novom postavom i albumom, Editorsi su zadržali svoj mračnjački šarm iako u pomalo izmjenjenom izdanju, no njihovi live nastupi i dalje s lakoćom u potpunosti natapaju atmosferu zvukom razlomljene te ponovno sašivene letargije, nanovo otkrivajući tragediju pa oduševljenje iz takta u takt, ostajući tako jedni od zanimljivijih i energičnijih grupa trenutne britanske rock scene.

Nastup Editorsa u zagrebačkoj Tvornici Kulture 4. srpnja 2014. njihov je četvrti nastup pred domaćom publikom, nakon dva nastupa na InMusic festivalu 2009. i 2013. godine, te intimnijeg nastupa 2010. u klubu Aquarius. Ulaznice za koncert mogu se nabaviti na blagajni Tvornice Kulture te prodajnim mjestima Entria i Eventima, te iznose 150 kuna, dok će na dan koncerta iznositi 170 kuna.

Komentari