Istaknuto
24.05.2018.

Htio sam staviti svoju porodičnu povijest u neki kontekst, a što sam više promišljao o tome kada sam pisao, pokušavao sam shvatiti na koji način društvo pristupa tome.

23.05.2018.

Uoči koncerta u Vintage Industrial Baru razgovarali smo s Ivanom Grobenskim iz kolektiva Moskau. Zašto ne bi htio upoznati Nicka Cavea na INmusicu, kako čitati Sveto pismo i kakve veze s Biblijom imaju Vladimir Nabokov i Markiz De Sade, samo su neke od tema kojih smo se dotakli u razgovoru.

Izvedbene umjetnosti

Najava: Premijera 'Barok-baleta' u riječkom HNK

05.11.2014. Ziher.hr
Foto: www.hnk-zajc.hr

Foto: www.hnk-zajc.hr

Plesna predstava „Barok-balet, Dozvoli mi da plačem“ ansambla Baleta HNK Ivana pl. Zajca bit će premijerno izvedena u petak, 7. studenog, s početkom u 19:30 sati. Riječ je o predstavi dvodijelne strukture čiji je prvi dio na Vivaldijevu glazbu koreografirao Ronald Savković, dok je drugi dio koreografirao Balazs Baranyai na glazbu G. F. Händela.

U prvom dijelu polazište je koreografija kreirana povodom edukacijskog programa za mlade u lipnju 2014. koja se, kako je kazao Ronald Savković, dolaskom novog kazališnog vodstva i njihova koncepta razvila u posve novu predstavu. Tako su stavci Vivaldijeva „Četiri godišnja doba“ promijenili redolijed izvođenja, a plesni jezik temelji se na klasičnom baletu i njegova četiri osnovna stila: francuskom, ruskom, talijanskom i američkom.

U drugom dijelu, tema koja inspirira Balazsa Baranyaija jest kastracija koja je bila česta u vremenu baroka. Baranyai odabire glazbu Händela, a uvodi i Farinellija, jednog od najznačajnijih kastriranih pjevača onog doba. Kako je istaknuo ovaj koreograf, nije ga zanimala samo fizička već mentalna kastracija, dok ga je u plesnom izrazu pak zanimao pokret koji proizlazi iz emocije i unutrašnjeg tijela, odnosa prema glazbi i drugim tijelima.

Foto: www.hnk-zajc.hr

Foto: www.hnk-zajc.hr

Dramaturg Zvonimir Peranić upravo kastraciju ističe kao poveznicu dvaju dijelova ove predstave: „Kastracijom se oduzima užitak, ali i mogućnost stvaranja, kreiranja ljudskog života. Zanimalo nas je što se događa umjetniku kada mu se oduzme sredstvo izražavanja i stvaranja. Temu kastriranja spojili smo tako i s elementom angažiranosti umjetnika i umjetničkog djela u međudjelovanju s okolinom. Angažiranost, interveniranje, oduzimanje, dodavanje provodi se na više razina.“

Orkestrom Opere HNK Ivana pl. Zajca ravnat će maestro Igor Vlajnić. Kostimografiju potpisuje Manuela Paladin Šabanović, a svjetlo prvog dijela predstave Dalibor Fugošić te drugog Boris Blidar.

U predstavi plešu članovi riječkog baletnog ansambla: Cristina Lukanec, Marta Kanazir, Sabina Voinea Vukman, Paula Rus, Anca Zgurić, Tamara Szilagy, Irina Koteles, Tena Ferić Dokmanović, Tanja Tišma, Laura Orlić, Marina Grgurić, Danijela Menkinovski, Andrei Koteles, Daniele Romeo, Owen Lane, Svebor Zgurić, Martin Grainger, Joseph Cane i Dimitrij Andrejčuk.

U predstavi sudjeluje i mezzosopranistica Ivana Srbljan u alternaciji s Ivanicom Vunić kao Farinelli dok je solist na violini Krunoslav Marić.

(Visited 177 times, 1 visits today)

Komentari