Glazba

Najbolje naslovnice albuma u 2014.

foto: pitchfork.com
Vrijeme čitanja: 5 minute
foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

Današnji su glazbenici (kako bi privukli pozornost) konstantno savjetovani da u svoj rad uključe netradicionalne vizuale, interaktivna online iskustva, aplikacije ili instalacije. Također, glazbeni spotovi koje puštaju na platformu YouTubea danas su puno više od pukog kreativnog videozapisa s porukom od dvije do tri minute. Danas su to mala filmska remek djela zamotana pričom i kvalitetnim kadrovima. No, naslovnice albuma još uvijek ostaju moćan faktor u promociji studijskih izdanja – bilo da su prezentirane kroz vintage uvećana izdanja na vinilu, uobičajenu veličinu albuma ili kroz prilagodljiv, ali manji ekran smartphoneova. Ovih 20 naslovnica strukturiranih na poseban, umjetnički pažljiv način, uvelike doprinose estetici u svijetu umjetnosti albuma. Lista je preuzeta s portala Pitchfork.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

1. FKA Twigs: LP1

Vizualni umjetnik Jesse Kanda manipulirao je i izdeformirao neodoljivu Twigs (novu umjetnicu godine), kako bi stvorio surealne fotografije koje krase omot LP1 albuma. Imitiranje naglašenih očiju Margaret Keane u PC glazbenom snu i grafika Francisa Bacona nisu mogle bolje pogoditi fluidnost i čudnovatu ljepotu albuma kantautorice pravog imena Tahliah Debrett Barnett, kojoj je ovo trip hop eksperimentalni debitantski album.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

2. Amy Kohn: PlexiLusso

Dizajn norveškog studija Non-Format napravio je vinil i digipack ovog LP-a za ambicioznu njujoršku kantautoricu i instrumentalisticu Amy Kohn, uključivši fotografije poznate Merri Cyr ( Rolling Stone, Entertainment Weekly, People, Paper, Q, Mojo,Vox, Bang ). “Plexi” označava materijal čajnog stolića u kući u kojoj je Amy provela svoje djetinjstvo. Promatrajući ga sa svih strana, zamišljala bi beskrajne refleksije i čudnovate oblike. “Lusso” je pak finiš koji sjaji njenu voljenu harmoniku ukrašenu dijamantima. Treći album pijanistice i harmonikašice reflektira kvalitetu svega: od struktura pjesama, tekstualnih aranžmana do polirane zvučne kvalitete. Ugošćuje 17 svjetskih glazbenika, a izdan je i kao CD i LP.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

3. Actress: Ghettoville/Hazyville

Britanski studio Inventory dizajnirao je crteže za Ghettoville – posljednje izdanje britanskog electro-ambiental glazbenika Darrena J. Cunninghama poznatijeg pod pseudonimom Actress, kao i za debitantski album iz 2008., Hazyville. Obje naslovnice paket su simfonije izrezanih oblika, zanimljivih tekstura i finiša, minimalne tipografije, apstraktnih linija, a sve zajedno se stapa kada okrećete stranice albuma i promatrate cjelokupni opus crteža londonskog suvremenog umjetnika Williama Steina. 

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

4. clipping.:CLPPNG

Ilustrator i dizajner Tim Lahan dizajnirao je ovaj naizgled jednostavni cover za noise – rap debitantski album kalifornijskih eksperimentalaca koji se nazivaju Clipping. (izašao ove godine). On je samo ekstenzija Lahanovih brojnih vizualnih hirova. Naslovnica bi zasigurno mogla naći svoje mjesto u umjetnikovoj seriji crteža naslova Olympic Fencing koja uključuje mnoštvo ovakvih lančano oblikovanih kreatura. Lahan također stvara drugačije ironične strip ilustracije  objedinjene nazivom Today or Tomorrow koje možete pogledati ovdje.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

5. Elisa Ambrogio: The Immoralist

Elisa Ambrogio (frontwoman art rock benda Magik Markers) nosi masku lica Waka Flocka Flamea(američki reper i tekstopisac) na naslovnici svog debitantskog studijskog izdanja –  The Immoralist. Ovdje možemo govoriti o meta kulturi, opredjeljivanju, skrivanju iza nečeg, načinu na koji hip hop produkcija utječe na metodu rada na njenom albumu… Ili samo reći – Waka Flocka maska! Elisa je jednom izjavila kako “svaka tamna noć ima svojeg Dostojevskog”. Njeno promatranje svijeta očituje se u samostalnom albumu: postojanje, smrtnost, maske, uzbudljivost, metafizička i spiritualna narav, baš kao i Dostojevskom, Elisi su inspiracija. Skriva li se dakle, Elisa iza maske, ili joj je Flameova maska došla namjerno/slučajno “pod ruku”?

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

6. Rustie: Green Language

Škotski glazbenik Russell Whyte poznat pod aliasom Rustie ove je godine izdao svoj drugi album Green Language. Drugi glazbeni broj na albumu naslova A glimpse započinje miješanjem zvukova vodenih kapljica i ptičjeg pjeva, što se slikovno izlaže u naslovnici.  Prostor u kadrovskom totalu naglašava albumske glazbene velike aranžmanske trenutke, i vizualnim predočenjem samo jedne pjesme opisuje se zapravo, cijeli album.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

7. Sharon Van Etten: Are We There

Naslovnica albuma američke kantautorice laički promatrano prikazuje ženu koja pruža glavu kroz prozor u namjeri da sazna je li stigla ondje gdje želi doći. No, također kristalizira i duh samog albuma, predstavljajući tako vožnju kroz Sharonine intimne trenutke i putovanja pretočene u glazbene korake. “Are we there?” pitanje je koje si Van Etten postavlja cijelo vrijeme: u smislu posla, ljubavi, prijatelja, turneje, putovanja i životnih promjena, a crno bijela fotografija izabrana je zbog motiva vječnosti.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

8. Feadz: Instant Alpha

Francuski producent Fabian Pinta, poznatiji kao Feadz, mnogo je putovao. Najjednostavnije složen kolaž avionskih karata opisuje Feadzovu kaotičnost pretočenu u elektronične techo french house ritmove.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

9. Peter Matthew Bauer: Liberation!

Bas gitarist indie rock benda The WalkmanPeter Bauer, izdao je solo album na početku godine. Umjetnost naslovnice potpisuje dizajn L.A. studija SEEN, a ona je stvorena miješanjem hindu simbola te vodoravne i okomite tipografije koja je vjerojatno rađena ručno i posložena detaljizirano u Adobe Illustratoru. Uspijeva izbjeći potpun retro finiš stilistički oblikovanim malim detaljima. Bauer koristi Liberation! kao priliku da pozove ostatak svijeta u vlastitu povijest i djetinjstvo provedeno u Ashramu, samostanu, i životu provedenom u konstantnom ovoju religije i mitologije.

foto: pitchfork.com
foto: pitchfork.com

10. St. Vincent: St. Vincent

Američka glazbenica i kantautorica te instrumentalistica Annie Clark koja djeluje pod imenom St. Vincent, proširila je svoj izlovljen robotski karakter. Liričnom analizom albuma ona je digitalni svjedok rođenja unatrag, gdje svaka suza nestaje. Osmišljeni plesni koraci, nakloni, bežične gitare i stage platforme inspirirale su je da napravi naslovnicu koja prikazuje njen vlastiti ekscentrični svemir u kojem vlada na futurističkom tronu.

Ostale naslovnice pogledajte u galeriji:


Be social

Komentari