Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Izvedbene umjetnosti

Nakon praizvedbe u Berlinu “Bella figura” Yasmine Reze u zagrebačkom HNK

05.11.2015. Rajna RaczFoto: www.hnk.hr

U petak, 6. studenoga, održat će se premijera predstave „Bella figura“ slavne francuske spisateljice Yasmine Reza u režiji nagrađivanog srbijanskog redatelja Borisa Liješevića. „Bella figura“ njezina je najnovija drama koja je u svibnju praizvedena u berlinskom kazalištu Schaubühne po narudžbi redatelja i ravnatelja tog kazališta Thomasa Ostermeiera, dok će zagrebačka izvedba biti druga u svijetu.

Yasmina Reza nagrađivana je francuska spisateljica, dramatičarka, scenaristica i glumica. Njezini komadi prevedeni su na više od 35 jezika i igraju se na pozornicama širom svijeta. Za svoj rad osvojila je neke od najvećih svjetskih priznanja poput kazališnih nagrada Tony, Laurence Olivier, Molière te   César za najbolju filmsku adaptaciju. Ona je uz mnoštvo drama objavila i sedam romana. Hrvatska publika upoznala ju je izvedbama njezinih drama Art, Bog masakra i Razgovori nakon pokopa.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Yasmina Reza tvrdi da svojim dramama nikada nije pričala priče, tako da to nije napravila ni u ovome slučaju. „Bella figura“ događa se jedne večeri i započinje fatalnom pogreškom.  Pratimo priču dva para koja su povezana životnim nitima. Boris je uspješan poduzetnik koji namjerava uživati u romantičnoj večeri sa svojom ljubavnicom Andreom, a njima se na večeri pridružuje još jedan par, Eric i Francoise u pratnji Ericove majke Yvonne. Situaciju još više komplicira činjenica da je Francoise najbolja prijateljica Borisove žene, nakon čega sve izlazi na vidjelo. Maske se skidaju, a ideali se počinju urušavati.

Boris Liješević jedan je od najtalentiranijih srpskih redatelja svoje generacije. Radi kao asistent na katedri za intermedijalnu režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Novom Sadu. Njegova višestruko nagrađivana predstava „Elijahova stolica“, nastala prema romanu Igora Štiksa, gostovala je u sklopu ciklusa Europsko kazalište u ZKM-u. Zagrebačkoj publici predstavio se i predstavom „Mirni dani u Mixing Partu“ prema romanu Erlend Loea također u ZKM-u.

Likove utjelovljuju Lana Barić, Milan Pleština, Olga Pakalović, Dušan Bućan i Ksenija Marinković. Scenografiju potpisuju  Numen/For Use i Ivana Jonke, kostimograf je Leo Kulaš, svjetlo je oblikovao Aleksandar Čavlek, a asistenica redatelja mlada je studentica kazališne režije Arija Rizvić.

Komentari