Istaknuto
05.12.2018.

I ove srijede stižu glazbeni noviteti. Glasujte za za najbolje singlove proteklog tjedna i pomaknite svog favorita na ljestvici.

03.12.2018.

Pažljivo pratite portal jer ćemo u člancima sakrivati najbogatije i najvrijednije nagrade do sada.

Intervju

Naš komentar: Jonathan/M.O.R.T./Ischariotzcky

22.11.2018. Helena Kezerić

Pozitivan koncert u svom će 14. izdanju nastaviti s odličnim svirkama. Svake godine početkom prosinca najveći hrvatski dvoranski glazbeni događaj okupi trenutno najznačajnija imena urbane glazbe, a ove godine pridružuju im se i zagrebački miljenici Editors.

U dva dana (30. studenog i 1. prosinca) u velikoj dvorani Doma sportova nastupit će Hladno pivo, Pips Chips & Videoclips, Bojana Vunturišević, Nipplepeople, Jonathan, M.O.R.T. i Ischariotzcky, a upravo smo posljednju trojku uhvatili na prepad, dali im 9 aktualnih pojmova i tražili ih njihov kometar.

Što vlasnici najljepših crvenih cipelica Rijeke, Sinjani sa stavom i mladi bend koji je lako izgovoriti ali teško napisati imaju za reći o lokalnoj sceni, publici koja razgovara na koncertima, airplayu alternativnih izvođača, zdravstvenog sustavu u Hrvata, posjećenosti predgrupa i još pokojoj temi – pročitajte u nastavku.


Centralizacija scene


Jonathan: Prirodan i neizbježan tijek događaja u našoj maloj zemlji, koja očigledno ima samo jedan grad gdje brojke imaju smisla za organizatore, a isto tako i za izvođače.

M.O.R.T.: Centralizacija je loša stvar, kako u državi tako i u sceni. Centralizacija je dvosjekli mač, zagrebačkim bendovima daje lažan osjećaj uspjeha, a bendovima iz daljeg uskraćuje medijski prostor i neke tehničke mogućnosti. Svi gubimo.

Ischariotzcky: Zahvaljujući internetu, dobra glazba izvire iz svih krajeva Hrvatske i pronalazi put do svoje publike. Padaju mi na pamet J.R. August, Valentino Bošković, Mary May, RØLØ, Rezerve, M.O.R.T., Jonathan, itd. Centralizacija postoji, ali čini mi se da je ova era društvenih mreža nekako ublažava.


Lokalna scena


Jonathan: Imam osjećaj da se u Rijeci više nikome ne da imati band kao takav. Tko god malo dublje uđe u taj “svijet” jako brzo skuži da se stvari ne događaju preko noći i jako brzo odustanu od nekog ozbiljnijeg djelovanja. Instant kava, instant hrana, pa s time u isti koš ide i taj instant uspjeh za kojim izgaraju mladunci diljem svijeta.

M.O.R.T.: …je nešto što treba poticati svim silama, za početak da i u manjim gradovima postoje nezavisni kulturni objekti za mlade koji bi mogli biti inkubatori za rađanje scene, a tako i novih vrijednosti. Nažalost, tzv. domovi mladih su od ’90-ih naovamo oteti od strane kojekakvih neprosvijećenih apsolutista.

Ischariotzcky: Konkretno područje Makarske rivijere trenutno i nije nešto bogato bendovima koji se bave autorskim radom, ali ulažemo napore s festivalima poput Šakana, Metna i Toochepina da probudimo želju onih koji rade glazbu da je podijele na pozornicama, a naravno i preko drugih kanala. Imam osjećaj da će lokalna scena ponovo početi rasti.


Razgovaranje za vrijeme koncerta


Jonathan: To je stvar opće kulture. Neki je imaju, neki je nemaju…ali tko sam ja da sudim?

M.O.R.T.: Na nekim koncertima je važno biti viđen, a neki izvođači nisu dovoljno zanimljivi ili nisu dovoljno ovladali svojim nastupom.

Ischariotzcky: Mislim da pričanje za vrijeme koncerta više smeta ljudima koji su došli čuti glazbu, nego samom izvođaču.


Posjećenost predgrupa


Jonathan: Sa svoje/Jonathan strane mogu samo reći da nas je ta posjećenost pomazila u dosadašnjoj karijeri. Svjestan sam situacije koja nije bajna, ali stvari idu nabolje.

M.O.R.T.: Treba paziti da predgrupa i glavni bend imaju neku zajedničku crtu, pa da i to malo ljudi što dođe sluša, a ne da priča.

Ischariotzcky: Kako kad. Generalno, naravno da je manja nego kod glavnih izvođača, ali bitno je da ima onih koje zanimaju novija imena.


Rock & Off glazbena nagrada


Jonathan: Hvalevrijedna inicijativa za izvlačenje izvođača iz ralja anonimnosti.

M.O.R.T.: Dobro zamišljeno i odrađeno prve godine, druge se odmah prokurvalo radi love, bila je to turneja grupe Vatra, a ne novih bendova, sad se rade neki kompromisi da su svi pobjednici ili izlučne večeri ko da je nogomet… Jedina dobra stvar je airplay.

Ischariotzcky: Važno je imati nagradu koja će dati priznanje autorima i izvođačima koji ne žive unutar okvira estrade i Porina. Nisam za natjecanje u glazbi, ali mislim da ovakav tip nagrade može samo motivirati scenu da raste i napreduje.


Zdravstveni sustav kao privilegija bogatih


Jonathan: Eto jednog pitanja van konteksta, jes! Naše zdravstvo je jedan od posljednjih bastiona komunizma – trul i relativno besplatan. Mi još nismo niti na tom nivou da vrijedi ta krilatica “Zdravstveni sustav kao privilegija bogatih”.

M.O.R.T.: Dok narod spava, bit će sve što zažele. Vlast ili neke EU ili USA direktive. Sustav je i do sada radio bolesnike od nas lošim ljekovima i uslugama, a sad nam sve više i naplaćuju za to. Priroda je oko vas, informirajte se. Kad vam nešto smeta, bunite se.

Ischariotzcky: Ne bih ništa dodao.


Prihvaćanje (glazbene) kritke


Jonathan: Svaka konstruktivna kritika je dobrodošla. Meni laska sama činjenica da je netko odvojio dio svog vremena da ozbiljno presluša nešto što smo napravili. Kritika ovisi o ukusu kritičara, a o ukusima se ne raspravlja… kažu učeni ljudi.

M.O.R.T.: Glazbenu kritiku rado čitam i prihvaćam, ali od onih 10% koji imaju znanje i dugogodišnji rad. Ostalih 90% ne bi trebali kritizirati niti karaoke u vrtiću, ne znam kako se netko usudi pokopati ili uzdići neki bend, a u životu je kupio 3 CD-a i pročitao jednu autobiografiju.

Ischariotzcky: Prihvaćanje ili ne prihvaćanje, na kraju dana si sam sa sobom i svojim radom, ilitiga svaki će kritizirani proživjeti kritiku individualno, ali jedino bitno je ne dopustiti kritici da obeshrabri, ostati dosljedan sebi, izražavati se točno onako kako osjećamo, a ne kako bi zadovoljili ili impresionirali bilo koga. Znam, lako je pričati…


Koncerti koji počinju poslijepodne


Jonathan: Ajme divno !!! …ali potpuno besmisleno u okruženju u kojem jesmo.:

M.O.R.T.:  Ako je u sklopu festivala koji traje do jutra, mislim da nema smisla i da se time neki festivali samo formalno stavljaju kao generatori nove scene, a zapravo ubijaju tim bendovima volju. Ako je to koncert ili festival kojem je to koncept, onda to podržavam. Nijednom bendu nije drago izaći na pozornicu nakon ponoći i mislim da tu treba raditi na obrazovanju publike.

Ischariotzcky: Naravno da je puno ljepše i atraktivnije imati večernju satnicu nastupa, ali praksa velikih festivala u cijelom svijetu je imati što bogatiji program, tako da su nastupi u poslijepodnevnim satima neizbježni. Nisam fan dnevnih svirki, ali nikad nije prerano za poslušati dobru glazbu.


Rotacija alternativnih izvođača na radio postajama


Jonathan: Koliko ja uspijem osluhnuti radio, dosta mizerno, s obzirom kakav se izbor glazbe nudi na svakojakim platformama. Igra se na sigurno, slučaj je zaključen.

M.O.R.T.: Nikakva. Radiopostaje su također otete i zatim formatirane, u službi glazbene industrije i profita serviraju se šablonske imitacije glazbe uz jako mali postotak kvalitetne muzike. Fali nam više nezavisnih radija.

Ischariotzcky: Ima radijskih entuzijasta koji prezentiraju domaću underground scenu, ali treba ih još, treba im još prostora. Svakim danom imamo sve više underground glazbe koja zaslužuje eter.

(Visited 355 times, 4 visits today)

Komentari