Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Intervju

Nouvelle Vague: “Obrada treba biti interesantna i iznenađujuća kao i svaka druga nova originalna pjesma”

19.08.2015. Nikolina LončarFoto: facebook.com/nouvellevagueofficial

Francuska skupina glazbenika Nouvelle Vague djeluje već od 2003. godine, a predvođena je producentima Marcom Collinom i Olivierom Libauxom, s kojim smo razmijenili nekoliko pitanja povodom nastupa na prvom danu Špancirfesta, u petak 21. kolovoza. Bend je to koji je već dobro poznat našoj publici; s obzirom na to da je već ranije nastupao na Tuškancu, dva puta u Tvornici kulture te na Terraneo festivalu i na šibenskoj tvrđavi sv. Mihovila, a svaki njihov nastup ostavio je topli osjećaj ugode i rasplesao sve posjetitelje. Naime, njihovo ime implicira ono čime se ovaj sastav bavi – a to je upravo ‘Novi Val’ – odnosno, obrade pjesama iz razdoblja osamdesetih (post-punka, new wavea, punka..) u koje unose zdravu dozu francuskog šarma putem ingenioznih interpretacija u vlastitom aranžmanu bossa nova stila.

Skladbe su to prikladne za sve glazbene sladokusce, ali i za one koji traže ležernu i opuštajuću glazbenu pozadinu preko koje lakše mogu prebroditi rutinu svakodnevice. Ipak, njihove pjesme imaju i senzualnu notu, ponajviše izraženu u pjesmama poput Master & Servant ili pak Too Drunk to Fuck, a upravo ih je taj posebni, svjež način izvođenja hitova iz nekih davnijih vremena proslavio diljem svijeta. Iza sebe imaju četiri studijska izdanja, “Best of” i akustičnu kompilaciju, dok je od zadnjeg albuma “Couleurs sur Paris”, na kojem su se latili i francuskih pjesma, prošlo već pet godina. Na pitanje očekuje li nas u skorašnjoj budućnosti novi materijal, Olivier nam je rekao “kako su pričali o tome da počnu s radom na novim stvarima, premda nema ideju kad bi se to točno moglo dogoditi”. No, iako nas možda neće tako skoro razveseliti novim diskografskim uratkom, još jedan koncert je pred nama, a što nam je ovaj glazbenik imao za reći, pročitajte u nastavku intervjua.

Foto: facebook.com/nouvellevagueofficial

Foto: facebook.com/nouvellevagueofficial

Postoji li priča iza Nouvelle Vague, kako ste počeli sa svojim interpretacijama new wave hitova te koja je prva pjesma koju ste obradili ? Imate li neki princip kojim birate pjesme za covere?

Bend je rođen na ideji da pokušamo obraditi Love Will Tear Us Apart u bossa nova stilu. Pokušali smo s tom pjesmom, smatrali smo da poprilično dobro funkcionira, a zatim smo se bacili na druge skladbe kao što su Just Can’t Get Enough, In A Manner Of Speaking, Guns Of Brixton… I nekoliko mjeseci kasnije, prvi album bio je dovršen. Uvijek izabiremo neke od pjesama koje smo voljeli u osamdesetima. U tom periodu, neki od tih bendova već su bili poznati, ili su tek trebali postati poznati, a neki su bendovi pak bili više eksperimentalnog izričaja. Slušali smo većinu tih sastava, što je i razlog zašto smo obradili toliko žanrovski raznolikih pjesama.

Vaše obrade imaju specifičan bossa nova ugođaj, jeste li ikad razmatrali neki drugi žanr ili se planirate držati isključivo ovog? Koji su vas glazbenici inspirirali po pitanju te vrste glazbe?

Nouvelle Vague ustvari jest zvuk, baziran oko moje akustične gitare i oko vokalnog stila pjevačica. Većina naših stvari zapravo nije ono što bi prema stručnoj terminologiji nazivali „bossa nova“, nego bi ih prije mogli prozvati pop pjesmama, kao što je primjerice slučaj s Dance With Me ili s The Killing Moon. Generalna produkcija je ustvari ono što im daje taj ‘bossa’ ugođaj. Što se tiče glazbenika ovog žanra koje bih spomenuo, to bi bili Jobim, Gilberto Gil… Ono što bi mogli doživjeti kao kolektivnu memoriju koju nosimo u sebi kada mislimo na bossa nova glazbu pedesetih i šezdesetih u Brazilu. Premda smo mi kao bend, zapravo, vrlo brzo otkrili naš „način“ sviranja obrada.

Promijenili ste mnogo članova benda i pjevačica od početaka svoje karijere. Što je pravi razlog za stalnim promjenama u postavi?

Pa, naš prvi album ugostio je jedanaest različitih vokalistica. To ni nije nešto što smo ispitivali kao mogućnost, već se dogodilo samo od sebe. Kada smo počeli svirati uživo, odlučeno je da dvije pjevačice pjevaju na pozornici. Drugi album ugostio je deset različitih vokala, itd. Onda smo, od 2004. godine, imali turneje jedanaest ili dvanaest mjeseci u godini. Dakle, postalo je neophodno imati veći broj glazbenika i vokala, samo kako bi uspješno slijedili ritam naše turneje. U trenutnoj postavi Nouvelle Vague su Elodie Frégé i Liset Alea za mikrofonom. Svidjet će vam se i uživat ćete u njihovoj izvedbi. Marc je na klavijaturama, Julien Boyé na bubnjevima, Tanel Derard na basu, a ja sam za gitarom.

Čuli smo da imate još neke projekte uz Nouvelle Vague, možete li nam reći nešto više o njima?

Marc Collin će ovih dana objaviti projekt pod nazivom „Bristol“, posvećen Trip Hop pokretu devedesetih, dok sam ja, prije dvije godine, objavio kompilaciju „Uncovered Queens Of The Stone Age“, album obrada kojeg i sam Josh Homme cijeni, a na kojem su sudjelovale razne talentirane pjevačice kao što su Emiliana Torrini, Alela Diane, Skye i druge.

Studijske verzije vaših pjesama sporije su od energičnih i plesnih live izvedbi…

Vjerujem da je to slučaj i kod mnogo drugih izvođača. Razlog je taj što su albumi stvoreni za to da zabave vaše uši i dušu. Za koncert je pak bolje da ljudi mogu plesati i uživati. Tu je također bitna interaktivnost koja između publike i benda stvara ogromnu energiju.

Koje je vaše mišljenje o drugim ‘cover bendovima’ i verzijama koje od aranžmana originalne pjesme ne naprave praktički ništa, osim što promjene vokale?

Obrada treba biti interesantna i iznenađujuća kao i svaka druga nova originalna pjesma. Zaista. Morate pronaći novi način izvođenja skladbe, onaj koji će iznenaditi i vas, i same autore, ali i publiku. Inače to nema nikakve poante.

“Weird Al” Yankovic je jednom prilikom imao problema s autorskim pravima. Od tada, uvijek traži dopuštenje od izvođača originalne verzije za obradu. Jeste li i vi imali sličnih iskustva?

Nikad. Ali, ako se dobro sjećam,”Weird Al” Yankovic je radio veoma parodične obrade, koje su mogle zasmetati autorima pjesama. U slučaju Nouvelle Vague, mi cijenimo originalne izvođače. U potpunosti promijenimo obradu od originala, ali smo pritom zaista puni poštovanja. Gotovo su svi glazbenici čije smo skladbe obradili imali samo lijepe riječi za nas.

Dobili ste pozitivan feedback?

Da, kao što sam rekao ranije. Čak smo imali priliku surađivati s glazbenicima kao što su Martin Gore (Depeche Mode), Ian Mc Culloch (Echo And The Bunnymen), Terry Hall (The Specials), što znači da su bili naročito zainteresirani za naš rad. Bilo je sjajno upoznati ih, a također veoma posebno iskustvo za sve nas reinterpretirati neku njihovu poznatu pjesmu. Veoma nam je drago i počašćeni smo što su s nama podijelili to iskustvo. Znate, ne događa se to svaki dan…

Očekuju li i nas na ovom nastupu neki posebni gosti? Već ste nekoliko puta svirali na našim prostorima, drago nam je što ćemo vas ponovno čuti uživo.

Nema posebnih gostiju na ovoj turneji, samo članovi benda koje sam ranije spomenuo. I svi naši nastupi u Hrvatskoj su bili zaista sjajni! Radujemo se i nadolazećem. 🙂 Vidimo se!

Komentari