Istaknuto
11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Glazba

Nova nada nakon Pogorelića – Aljoša Jurinić u finalu kao drugi Hrvat u povijesti Chopinovog natjecanja

17.10.2015. Antonio TimkoFoto: chopincompetition2015.com/

Nastalo iz jednostavne želje za održavanjem ljubavi prema Chopinovoj muzici i populariziranju iste, 1927. godine održalo se prvo natjecanje pod organizacijskom palicom Jerzya Żurawlewa. Otada se održava svakih pet godina (izuzev ratnih godina i obnove Varšave) te je svakim natjecanjem rasla popularnost događaja. S vremenom je interes za natjecanje i njegov prestiž nadmašio sva ostala umjetnička događanja vezana za Chopina. Od samih početaka bio je mjesto susretanja najboljih mladih pijanista Europe, a kasnije i svijeta. Nerijetko je publika (i žiri) ostajala bez teksta impresionirana vještinom izvođača koji su, bez obzira na mladost, bili iznimno talentirani. Kako su godine prolazile, prijavljivali su se sve vještiji mladi pijanisti željni dokazivanja, a sukladno tome i skladbe su bile zahtjevnije. Natjecanju nije nedostajalo rivalstva, dvojbenih odluka, kontroverzi (središtem jedne bio je i Ivo Pogorelić 1980. godine, kada mu je odlukom žirija uskraćeno priznanje) što nije utjecalo na njegovu popularnost (natjecanja i Pogorelića). Izmjenjivali su se kroz natjecanja pobjednici raznih država poput Vijetnama, Japana, Rusije, Amerike, Brazila, Argentine, Poljske i mnogih drugih. Raznolikost pobjednika samo svjedoči o jedinstvenosti Chopinove tehnike i stila koja nadilazi kulturalne i društvene razlike.

Ove godine se na Chopinovo natjecanje prijavilo više od 450 pijanista, a među njima je i Aljoša Jurinić. Aljoša se opisuje kao „normalan urbani mladi čovjek koji čita, gleda serije i filmove, i obožava nogomet”, ali Aljoša je daleko više od toga. On je ujedno i dobitnik svih vodećih nagrada za mlade glazbenike u Hrvatskoj, od kojih se ističu ona za Mladog glazbenika godine Zagrebačke filharmonije (2012), Nagrada Ivo Vuljević (2010) te pobjede na Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić u Samoboru (2013) i na Tribini Darko Lukić (2015). Dosada je nastupao solistički i uz pratnju orkestra u Hrvatskoj i brojnim europskim državama te na Splitskom ljetu, Osorskim glazbenim večerima, Zagrebačkim ljetnim večerima, Festivalu Puccini (Torre del Lago, Italiji) Estate Regina (Montecatini Terme, Italija), Festivalu Nohant (Francuska), From Easter to Ascension (Tbilisi, Gruzija), Međunarodnom ljetnom festivalu u Kijevu (Ukrajina), Serate Musicali (Milano), Ljetnom festivalu u Gijonu (Španjolska), Ljetnom festivalu Beethovenovog pijanističkog društva u Londonu i drugima. U veljači ove godine održao je debitantski recital u njujorškom Carnegie Hallu.

Foto: chopincompetition2015.com/

Foto: chopincompetition2015.com/

Trenutno pohađa pijanistički program najvišeg stupnja postdiplomske koncertne izobrazbe u klasi prof. Grigoryja Gruzmana na Hochschule für Musik Franz Liszt u Weimaru. Diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Rubena Dalibaltayana. Dvije godine studija proveo je na Universität für Musik und darstellende Kunst u Beču u klasi prof. Noela Floresa, a potom tri godine usavršavanja na Scuola di Musica di Fiesole u Italiji u klasi glasovite pijanistice Eliso Virsaladze. Sve navedene podatke možete naći o njemu nakon osnovne pretrage, ali nešto što vam trenutno promiče ako ne pratite natjecanja klasične glazbe ili niste u nekom periodu života učili poljski je njegov plasman u finale Chopinova natjecanja. Spomenut u svim recentnijim poljskim medijima, Aljoša je drugi na popisu od deset ovogodišnjih finalista zajedno s mladim virtuozima iz Koreje, Japana, Amerike, Kanade, Poljske, Latvije i Rusije. Kroz natjecanje je demonstrirao nadarenost istančanim osjećajem za ritam, savršenim frazama i besprijekornom tehnikom, elegancijom i koncentriranjem na izvedbu svakog tona, ali i razumijevanjem opusa i kompleksnog stvaralaštva neponovljivog genija. Prolaskom u zadnji krug potvrdio je brojne pohvale njegove interpretacije koja je „umjetnički cjelovita i ukazuje na interpretatora koji svakodnevno radi na sebi i svom napretku“ u što se možete uvjeriti na ovom linku.

Aljošin krajnji cilj u glazbi, ali vjerujem i na ovom natjecanju je kako sam kaže „biti najbolji što može biti, i pritom maksimalno uživati u tome svaki dan”. Nesumnjivo uživa u ovom natjecanju te će iduća tri dana u finalu poput Chopina sigurno ostaviti svoje srce u Varšavi.

Komentari