Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Film

Najbolje nove serije iz 2017. godine čije nastavke željno iščekujemo

03.01.2018. Marta BanKolaž: Ziher.hr

Protekla godina donijela je podosta kvalitetnog materijala serija koji otežava ionako tešku potragu za nečim novim što biste željeli započeti gledati. Ako nemate vremena za nadoknađivanje nekoliko sezona dugogodišnjih televizijskih uspješnica, predstavljamo vam pet novih naslova uz koje definitivno vrijedi provesti kišoviti vikend u krevetu. Vjerujte nam na riječ i krenite s gledanjem dok je još uvijek samo jedna sezona u pitanju. Tako uklanjate ozbiljnu opasnost od ugrožavanja ispitnih rokova, poslova i odnosa s bližnjima. Nakon toga, ovdje smo da s vama iščekujemo druge sezone koje su redom potvrđene, a većinom i najavljene već u ovoj, 2018. godini.


5.
American Vandal, D. Perrault i T. Yacenda

Premda u moru Netflixove produkcije American Vandal nije bio u centru pozornosti uoči početka prikazivanja prošle godine, ova se iznenađujuće dobra i zabavna serija ispostavila kao jedan od aduta popularnog servisa.

U jednoj američkoj srednjoj školi došlo je do vandalizma – netko je na školskom parkiralištu sprejem nacrtao dvadeset sedam penisa na automobilima nastavnika. Školski je odbor za zlodjelo osudio problematičnog i omraženog maturanta Dylana Maxwella (Jimmy Tatro) koji je na koncu izbačen iz škole, a uz to mu prijeti i sudski postupak. Cijeli slučaj odlučuje istražiti Peter Maldonado (Tyler Alvarez), učenik druge godine i sudionik školske televizijske mreže. Uz pomoć prijatelja Sama (Griffin Gluck), Maldonado snima dokumentarni film koji u osam dijelova nastoji rekonstruirati događaje i ustanoviti je li očigledni krivac uistinu počinitelj ovog čina.

Snimljen u obliku mockumentaryja (što se dosljedno provodi od uvodne špice koju potpisuju Peter i Sam), American Vandal vrlo je uspjela i zabavna parodija dokumentarnih serijala koji rekonstruiraju određena problematična društvena zbivanja (Serial, The Jinx). Peter i Sam minucioznom preciznošću analiziraju svaki detalj ove ridikulozne istrage, bilo da se radi o provjerama novih tragova, povezivanju dokaza ili ispitivanju učenika i profesora. Sjajan je to spoj dvaju pobjednika trashy žanrova, srednjoškolske komedije  i kriminalističkih dokumentarnih serijala koji, naravno, ne možete prestati gledati. American Vandal gledatelja ujedno poprilično zabavlja, ali ga i osvještava o tome u kako trivijalnim sadržajima i osobnim otkrivanjima drugih uživamo. To što se u proteklim desetljećima ispostavilo jednim od najčešćih načina masovne televizijske zabave, ovdje se neočekivano dobro zaokružilo u novoj Netflixovoj seriji koja objedinjuje sve probleme američke mladeži srednje klase oko pitanja Who drew the dicks?.


4.
Dark, B. bo Odar, J. Friese

Još jedna prošlogodišnja Netflixova uspješnica prvi puta proizlazi iz njemačke produkcije i osvaja ljubitelje mračne atmosfere i složene fabularne strukture diljem svijeta. Dark počiva na sličnim motivima koji pokreću proslavljeni Stranger Things, no već nakon temeljne premise o nestanku dječaka, šumovitim predjelima i mogućnosti putovanja kroz vrijeme, njemačka serija odlazi korak dalje te konstruira složenu vremensku priču u kojima se orkestrirano uvjetuju prošlost, sadašnjost i budućnost. Navedeno rezultira krajnje složenim i isprepletenim odnosima triju generacija sumještana malog njemačkog gradića Winden u kojem se radnja zbiva. Članovi četiriju obitelji uključenih u zbivanja postepeno dolaze do zaključka da sadašnjost nije vrijeme gdje se nalaze odgovori na njihova pitanja, a svako novo saznanje o misterioznim slučajima nestanaka dvaju dječaka dodatno će narušiti  njihove ionako krhne međusobne odnose.

Tmurna atmosfera, mnoga naličja brojnih protagonista te dobro konstruirana radnja u prvom dijelu sezone postavljena su s mjerom i jasnoćom (uz naravno potrebnu dozu misterije), dok kraj sezone nudi možda i previše otvorenih pitanja. U svakom slučaju, ako putem ne odustanete, to je dobar mamac da dočekate drugu sezonu i saznate može li ova serija postati veća nego što jest ili će se naprosto ugušiti u teretu dodatnih zapleta za koje trebate početi voditi bilješke da biste ih pohvatali.


 3.
The Deuce, G. Pelecanos, D. Simon

Najdetaljniji među svim režiserima serija, David Simon i George Pelecanos, uhvatili su se onoga što im ide najbolje – temeljitog seciranja jednog društva i vremena gdje se ujedno vrlo predano bave svojim brojnim protagonistima (koje više-manje upoznajete barem polovicu sezone) i općim zbivanjima u kojima se nalaze. Ovog je puta dvojac odlučio rekonstruirati atmosferu sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća kada na njujorškom Times Squareu i njegovoj okolici započinje razvoj i legalizacija porno industrije te se sa središnjih ulica postepeno uklanja dotad sveprisutna prostitucija.

Radnja u užem smislu prati dvojicu karizmatičnih blizanaca Vincenta i Frankieja Martina (obojicu glumi James Franco) koji započinju voditi različite poslove uz pomoć i zaštitu njujorške mafije i prostitutku Candy (Maggie Gyllenhaal) koja rad na ulici postupno počinje zamjenjivati radom ispred i iza kamere porno filmova. U širem smislu, tu je još mnoštvo svodnika, prostitutki, lokalna policijska jedinica, jedna bivša studentica i jedna nadobudna novinarka.

Baš kako smo već iz ranijih uradaka tvoraca serije navikli (premda je atmosfera posve drugačija od one u serijama The Wire ili Treme), radnja se odvija sporo te nas pedantno i postepeno uvlači u svijet seksualne industrije prilikom njenog prvog velikog uzleta. Ovaj specifičan simonovski ritam i razgranata fabula zahtijevaju dozu koncentracije i upornosti kod gledatelja, ali se, kao i uvijek dosad, višestruko isplate u smislu sveobuhvatne studije jednog specifičnog vremena i prostora.


2.
Mindhunter, J. Penhall

Kada pomislimo da smo kriminalnu tematiku u nebrojenim serijama sagledali iz svih mogućih kutova, pojavi se Netflixov Mindhunter koji odlučuje vratiti stvari na početak i krenuti od istraživanja prvih istraživanja profila serijskih ubojica u SAD-u. Serija je snimljena prema romanu Mindhunter: Inside the FBI’s Elite Serial Crime Unit kojeg su prema vlastitim iskustvima napisali John E. Douglas i Mark Olshaker, bivši FBI agenti i jedni od prvih tvoraca psiholoških profila osuđenih zločinaca.

Mindhunter prati mladog i nadobudnog agenta Holdena Forda (Jonathan Groff) koji sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća uviđa da dotadašnja praksa FBI-ja ne odgovara profilu novih zločinaca koji se tih godina sve češće javljaju, ubijajući brojne žrtve iz nepoznatih i neshvatljivih razloga. U društvu starijeg i iskusnijeg agenta Billa Tencha (Holt McCallany) i renomirane akademske psihologije Wendy Carr (Anna Torv), Holden postepeno korača u nepoznat teren oblikovanja profila onog što danas poznajemo pod pojmom serijskih ubojica. Spomenuti trojac, nakon početnog negodovanja nadređenih šefova, započinje istraživanje ubojica kroz intervjue sa zatvorenim počiniteljima monstruoznih zločina. U svoj rad uključuju dotad isključene socijalne i psihološke karakteristike pojedinaca i društva u cjelini koje je uvjetovalo njihovo devijantno i neprirodno ponašanje.

Ono na čemu je Mindhunter jak jesu dijalozi među likovima, bilo da se radi o intervjuima s ubojicama (među kojima svakako predvode oni s blagoglagoljivim Edmundom Kemperom (Cameron Britton)) ili o razgovorima među istraživačima čiji je karakterni profil ova serija još i detaljnije razradila. Zanimljivi likovi, cool atmosfera sedamdesetih godina i mračna tema interesa koja se počela profilirati te djelovati i na same protagoniste, nešto je u čemu smo svakako uživali i što nas navodi da poželimo još.


1.
Handmaid’s Tale, B. Miller

Uzbudljiva i slojevita ekranizacija romana Sluškinjina priča Margaret Atwood popularizirala je trideset godina star distopijski klasik u vremenu kada je njegova aktualnost samo porasla. O seriji i romanu uvodno smo se već raspisali pa vas upućujemo na taj članak, a nakon odgledane prve sezone u cijelosti, potvrđujemo da je riječ o sjajnom ostvarenju Hulu produkcije koje uspješno uprizoruje veći dio romana, a zatim ga nadopunjava vlastitim proširenjima scenarista i redatelja koji se uklapaju u cjelinu i stvaraju dobru podlogu za drugu sezonu kojoj se izuzetno radujemo.

(Visited 1.093 times, 13 visits today)

Komentari