Istaknuto
11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Vizart

Okusite „Doručak u štampariji“ Borisa Bućana u Muzeju suvremene umjetnosti

12.04.2016. Katarina ŠapinaFoto: Pinterest.com/pin/552042866793878619/

U Muzeju suvremene umjetnosti, u četvrtak, 14. travnja u 19 sati, otvorit će se izložba Borisa Bućana pod nazivom Doručak u štampariji.

“Dozvoljavam da se moja djela reinterpretiraju u drugom vremenu ako njihov naboj oslabi.”, izjavio je Boris Bućan davne 1976. godine na izložbi Povijest moderne umjetnosti od Altamire do danas. Danas, 40 godina kasnije, Bućanova djela nisu ništa slabija, a nalaze se u muzejima diljem svijeta – Museum of Modern Art i Cooper-Hewitt Museum u New Yorku, Staatliches Museum für Angewandte Kunst u Münchenu, Deutsches Plakat Museum u Essenu te The Victoria and Albert Museum u Londonu.

No, Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu ipak posjeduje jednu od vrjednijih reprezentativnih autorskih cjelina plakata ovog umjetnika, a dokaz  su da je Bućan često preispitivao odnos između granica umjetničke autonomnosti i društvenog konteksta. Upravo zbog te zbirke iznimne vrijednosti, možemo istraživati i sagledati Bućanov opus. Još od 70-ih godina prošlog stoljeća, kada počinje samostalno izlagati, njegovi plakati postaju dio vizualne memorije mnogih generacija, a važni su i na području grafičkog oblikovanja.

Foto: Pinterest.com/pin/552042866795014864/

Foto: Pinterest.com/pin/552042866795014864/

„Bućanovi plakati bili su iznimno originalni i upućivali na smjer izrade plakata koji nigdje drugdje nije niti približno bio istražen na tako temeljit način. Taj je prvi susret bio jedan od onih trenutaka otkrivenja koji dovode do prevrednovanja predodžbe o području koje se sve do tada činilo dobro proučenim.“, prokomentirao je za katalog izložbe britanski pisac, kritičar i kustos, Rick Poynor, a ove riječi dokazuju koliko je izložba „Doručak u štampariji“ zaista vrijedna.

Kustosica izložbe, koju ćete moći pogledati do 29. svibnja, je Kristina Bonjeković Stojaković, a za njezin likovni postav zaslužan je Oleg Hržić.

Komentari