Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Film

Oscari 2018: Veterani i statisti u utrci za najboljeg glavnog glumca

27.02.2018. Filip KušterFoto: tchalametdaily.tumblr.com

Kada govorimo o Oscarima, onda svakako govorimo o najglamuroznijoj nagradi u svijetu filma. Nagrada sama za sebe u ovom slučaju ne treba značiti nužno najbolje i najkvalitetnije što je protekla filmska godina ponudila, ali u svojoj suštini često uspije u prvi plan staviti fascinantne transformacije glumica i glumaca te filmove, odnosno redatelje i filmsku ekipu. Naravno, za mnoge časopise i magazine još uvijek će bitnije biti koju poruku je otposlao glavni voditelj, je li ili nije bilo rasizma, tko je nosio kakvu haljinu ili odijelo te je li dostavljač pisma s imenima dobitnika zeznuo stvar. Sve te stvari dio su šoubiza, glamura, doprinose povećanju gledanosti i otvaraju oči i onim gledateljima koji pogledaju par filmova godišnje.

Kao jedna od najzanimljivijih kategorija nameće se ona za Najboljeg glavnog glumca koja je godinama bila u sjeni forsiranja Leonarda DiCaprija da i on uzme napokon taj zlatni kipić i stavi ga u mnogobrojnu kolekciju trofeja. Nakon što je DiCaprio imao petu sreću 2016. godine s Povratnikom i kozmos se ponovo vratio u ravnotežu, a horda fanova je dobila svoju zadovoljštinu, vrijeme je bilo da Akademija odahne i baci ovaj kamen s leđa. Prošle godine trijumfirao je Casey Affleck, uvjerljivo glumački (pa i režiserski) talentiraniji dio obitelji Affleck, koji je izvanredno prenio emociju čovjeka koji je na rubu samoubojstva i bez preglumljavanja napravio vrlo dojmljivu i pamtljivu ulogu.

Na ovogodišnjim Oscarima gledat ćemo borbu između Daniela Day-Lewisa, Denzela Washingtona i Garyja Oldmana, dok će u ulozi statista biti mlađahni Timothée Chalamet i nešto stariji Daniel Kaluuya. Veterani su tu da dominiraju (Tom Hanks, gdje si?!) i naravno da svako sad može reći da su neka imena nepravedno zapostavljena, a moja osobna lista vrtjela bi se oko Colina Farrella u Lanthimosovom Svetom jelenu i Nahuela Péreza Biscayarta u 120 BPM. I onda se opet rađa rasprava oko toga koga bi trebalo izbaciti iz nominirane petorke, a to je pak onda težnja prema subjektivnosti i nijansama. Takva je stvar s nagradama i nominacijama, teško se stvara krug aktualne kvalitete, a kreće se u smjeru prošlih zasluga i ostvarenja. No, krenimo mi na naša imena.

Foto: mimakirigoeinpandemonium.tumblr.com


 Timothée Chalamet (Call Me By Your Name)

Ovaj 22-godišnji Njujorčanin jedno je od otkrića i najvećih iznenađenja 2017. što zbog uloge Elia Perlmana za koju je zaslužio ovu nominaciju što zbog zbog druge uspješno ostvarene uloge u filmu Lady Bird (koji ima nominaciju u kategoriji za najbolji film). Čemu tako velik hype? Pa osim što je treći najmlađi nominirani u ovoj kategoriji u povijesti i najmlađi od 1939. godine, ne možemo poreći kako bi, u nekom paralelnom svemiru, nagrada za Timothéeja bila sasvim izgledna da ne znamo kako Akademija funkcionira. U dva i nešto sitno sata sjajne međuigre s filmskim partnerom Armiejem Hammerom te posebno dirljivom završetku romanse uz glazbenu podlogu Sufjana Stevensa rijetki se uz Elija nisu u ovaj film zaljubili.

Chalamet u sebi nosi izniman glumački dar jer se u ulozi snašao nevjerojatno prirodno. Od početka do kraja svoj lik nosi postojano i uvjerljvo do te mjere da je i samu Skrivenu ljubav učinio bitnom i moćnom. U redatelju Guadagninu pronašao je odličnog mentora (što se ne može baš reći za uloge koje su prethodile ovoj), a kada se stvari tako poslože, ova godina je za svježeg, novog i svestranog Chalameta zaista prekretnica u karijeri.


Daniel Kaluuya (Get Out)

Za ulogu fotografa Chrisa Washingtona (toliko klasičnog afroameričkog prezimena da bi bilo čudno da se lik preziva drugačije s obzirom na tematiku filma), Kaluuya je do sada ‘ubrao’ već desetak nagrada te tri puta više nominacija. Iako mnogi Get Out nazivaju hororom nikako mi nije jasna ta žanrovska ladica u koju ga pokušavaju smjestiti, mada atmosfera na trenutke baš zbog svih okolnih faktora oko glavnog glumca može bacati na horor, ali ona je više uvjetovana misterijom i trilersko-psihološkim odrednicama. Potonjem ponajviše pridonosi Danielov lik do sredine filma gdje predstavlja čovjeka neopterećenog situacijom u kojoj se nalazi, a zatim naglo prelazi u sumanutu situaciju bijega i traženja izlaza. Zbunjenost pa odlučnost, strah i bijes naizmjenično se izmjenjuju, a Kaluuya s ekspresijama lica, uživljenosti u ulogu i talentom opravdava osvojene nagrade i nominacije.


Daniel Day-Lewis (Phantom Thread)

Čovjek s trima osvojenim Oscarima od pet nominacija u ovoj kategoriji s razlogom se može nazvati veteranom i jednim od glavnih favorita. Day-Lewis nam pruža ono što i uvijek. Posvećenost promatranju karaktera i življenja lika i prije samog snimanja filma, pomalo ekscentrik, perfekcionistički i školski. Dok se svemu doda i najava da će mu to biti posljednja uloga u karijeri, stvari postanu još dojmljivije i teže za propustiti. Akademiji je ovo sjelo kao naručeno, a Lewis je u ulozi modnog dizajnera Reynoldsa Woodcocka pokazao da kemija s P.T. Andersonom na njega djeluje kao Rivaldo na Ronalda tijekom SP-a 2002. godine. Takoreć, nezaustavljivo, inspirativno i vrlo vjerojatno, pobjednički.

roman j israel

Foto: facebook.com/RomanJIsraelEsq


Denzel Washington (Roman J. Israel, Esq.)

Popularni je američki glumac i prošle godine pronašao svoje mjesto među nominiranima (Fences – glavni glumac i producent), a također je vrlo čest gost na listama Akademije u kategoriji za najboljeg glumca. S dva Oscara i 63 godine iza sebe ima niz pamtljivih i nešto manje pamtljivih uloga dok je prošlogodišnja zasigurno jedna u prvoj kategoriji s tendencijom postepenog vremenskog pada. Kao odvjetnik i aktivist koji želi reformu pravosudnog sistema, Denzelu se nema što prigovoriti, ali deveta nominacija vjerojatno će i ostati samo to. U ono što ne sumnjamo je da će u sljedećih deset godina pronaći uloge za koje će biti glavni pretendent za Oscara, iako nas ne bi iznenadilo da Akademija „iznenadno“ postane politički korektna i ne dopusti da prođe desetljeće bez afroameričkog dobitnika.


Gary Oldman (Darkest Hour)

Dobar stari Gary uvijek je tu negdje, na tankoj granici glavnih i sporednih uloga, dobivenih i nedobivenih nominacija, i iskreno ni jedna mu dosad nije toliko sjela kao što je to uloga Winstona Churchilla. Ne znam je li to zbog fantastičnog glasovnog skidanja, nešto šminke i dodatnih pomagala ili pak gesta i načina hoda nekima omraženog, nekima voljenog najpoznatijeg engleskog premijera, ali Oldman je na kraju dana zaslužio pronaći se u ovom društvu jer tko zna kad će se opet neki film u cijelosti okrenuti prema jednoj osobi i prikazu karaktera, kao što je to slučaj s Prijelomnim časom. Gary je u ovom slučaju mogao prikazati svu svoju glumačku raskoš, dakako u okviru lika i djela – ali i u potpunosti pogodovati izvjesnosti da će to rezultirati nominacijom. Sjetimo se Kraljeva govora i Lincolna.

(Visited 106 times, 1 visits today)

Komentari