08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Osvrt – Pledging Foot: Virtuozno ili jednostavno?

04.07.2014. Katharina Obraz

U ponedjeljak i utorak, 30. lipnja i 1. srpnja 2014. godine, u Zagrebačkom plesnom centru izvedena je predstava “Pledging foot” koreografkinje Eléonore Valère Lachky.

Eléonore Valère Lachky studirala je na  P.A.R.T.S. centru  u Belgiji (The Performing Arts Research and Training Studios) koji je osnovala  legendarna Anne Teresa De Keersmaeker spojivši plesnu kompaniju Rosas i Belgian National Opera De Munt / La Monnaie. U 2004. godini Eléonore je postala članicom Ultima Vez skupine, o kojoj smo već pisali, te je surađivala s mnogim poznatim plesačima i koreografima. Danas je jedna od najutjecajnijih plesnih stručnjaka na svijetu.

U predstavi “Pledging foot“ sudjelovali su vrlo kvalitetni plesači Sven Bahat, Andrea Jandrić, Luka Švajda, Una Štalcar Furač i Laszlo Takacs te su, prikazivanjem različitih kvaliteta, stvorili gotovo virtuozan plesni tok koji publiku drži zainteresiranom do samog kraja predstave. Osnovna ideja jest prikazati pokret uklopljen u složenu vremensku i prostornu strukturu te pokazati da se izvođenjem i jednostavnih vježbi može postići isti intenzitet kao i u nekih složenih i vrlo zahtjevnih plesnih sekvenci, na temelju kojih inače govorimo je li predstava „dobra“ ili ne. Atmosfera predstave vrlo je nabijena i dinamična, plesači se međusobno osjećaju, ali dolazi do izražaja njihova individualnost i različitost i baš je zbog te dipolarnosti koreografija zanimljiva .

Tijekom cijele predstave, u svim zadacima, samostalnim ili grupnim, uočava se  simultana nadopuna i suodnos  brzine i stabilnosti. Kroz niz jednostavnih vježbi plesači su, putem strukturirane improvizacije, doveli svoje motive do zapanjujuće brzine koju ju čine virtuoznom te se predstavu dalje gradi raznim izmjenama, variranjima, zanimljivim odnosima i igrama prostornih dimenzija. Na kraju same predstave dobiva se jedna zaokruženost te se jasno vidi kakav su orginalni i kreativni posao plesači napravili, služeći se isključivo svojim tijelom kao glavnim instrumentom.

U svega 45 min plesači su zaista pokazali odličnu plesnu tehniku, izražajnost i dokazali nam da koreografija može biti jednako zanimljiva i upečatljiva korištenjem i jednostavnih i složenih pokreta. Predstava je realizirana u suradnji s Hrvatskim institutom za pokret i ples i plesnim studijem Liberdance.