21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Osvrt – Tihi obrt: Suigra odnosa moći u obitelji, vezi i na poslu

08.05.2014. Nikolina Rafaj

Autorski projekt redatelja i docenta Odsjeka glume na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti Bobe Jelčića, „Tihi obrt“, uvršten je na stalni repertoar ZKM-a.

Predstava koja je prvotno zamišljena kao glumački ispit tematizira opće trenutno stanje u kojem se većina gotovo instinktivno prepoznaje. Polazi od pojedinačne priče mlade djevojke Sare, razapete između neizbježne potrebe za poslom i vlastitih, nažalost naivnih ideala, koje nevjerojatno grčevito odbija pustiti uslijed novčane potrebe.

Bolno svjesna kako i samo potvrdno kimanje glavom prave osobe rješava stvari, uz dodatni poticaj Sestre kod koje živi, ona postaje dio mehaniziranog uredskog svijeta. Veoma intiman izvedbeni prostor publiku neposredno izlaže, pa i uključuje u samu srž događanja i nameće svijest o svakodnevnosti situacije, u kojoj smo se (ne)svjesno zatekli više puta no što bismo voljeli priznati.

Simptomatično ponašanje koje obilježava današnjicu svodi se na izostanak prave komunikacije u kojima se odnosi ne odmiču od relacije ponuda – potražnja. Upravo iz spomenutog proizlaze i glumačka rješenja koja, u nastojanju portretiranja unutarnjeg, naglasak stavljaju na tjelesno. U nemogućnosti ispunjenja potreba – što ljubavnih, što materijalnih – likovi se oslobađaju kroz fizičke manifestacije vlastitih psihičkih stanja.

Umjesto dijaloških sekvenci na kakve smo navikli, uslijed orijentiranosti prema sebi samima, likovi međusobno otuđeni ocrtavaju opću primjenjivost replika u bilo kojoj situaciji te vrste. Odnosi moći od kojih je predstava sastavljena dinamično se izmjenjuju. Primjerice, Sara u odnosu na Sestru djeluje inferiorno, dok sama Sestra već u sljedećem trenutku zauzima taj isti položaj u odnosu na poslodavca, koji također gubi dominaciju kada se sučeli s nadređenim. Iako su u prvi plan stavljeni automatizirani hijerarhijski odnosi, na samom završetku scenom sestrinskog zagrljaja ostavlja se još malo nade u ljudskost današnjice.

(Visited 123 times, 1 visits today)