Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Izvedbene umjetnosti

“U tom mailu piše…” (Ludens Teatar): SMB, ZS! Ploing

26.11.2014. Ena Bebek
Foto: press

Foto: press

Bespuća interneta mogu nas odvesti u prostranstva koja zadovoljavaju naše bazične potrebe. One za komunikacijom, informiranjem, zabavom, obrazovanjem. Bespuća interneta mogu nas usrećiti i zadovoljiti, ali i zaplesti nas u vlastite laži i požude te stvoriti sliku o nama koja će rijetko biti ono što mi uistinu jesmo. Upravo su zavrzlame u cyber-prostoru, koji nam sve više postaju stvarnost, tema predstave „U tom mailu piše…“.

Predstava Ludens teatra iz Koprivnice u režiji Darija Harjačeka, kojom je otvorena osma sezona u ovom nezavisnom kazalištu, zapravo je inačica broadwayske predstave „You’ve got hate mail“ dvoje Amerikanaca Billyja Van Zandta i Jane Milmore. Original ove predstave vrlo je statičan. Petero glumaca za svojim računalima bulji u ekrane i nosi predstavu izgovarajući poslani ili primljeni tekst, što nije slučaj u koprivničkom komadu. Iako je suština predstave ostala ista, petero glumaca (Jelena Hadži-Manev, Petra Dugandžić, Iskra Jirsak, Sven Šestak i Petar Ćiritović) živi u svom svijetu i krećući se pozornicom zapravo nemaju doticaj jedno s drugim. Ali i što će im? Ipak se današnja stvarnost preslikala na male ekrane mobitela i one malo veće, računala ili laptopa, a komunikacija licem u lice ionako je postala sve beznačajnija i gotovo suluda. Konkretnih događaja na pozornici nema, kao što ni vrijeme ni mjesto u kojem se sama radnja odvija na postoje. Zavrzlama koju je prouzročio jedan krivo poslan mail, u želji za cyber-seksom, može trajati i dan i tjedan. Može trajati mjesecima, ali i godinama, no naše će potrebe za oprostom, ljubavi i utjehom, kao i  posljedice, uvijek biti iste.

Foto: press

Foto: press

Ono što bi u ovoj predstavi trebao biti dramski zaplet, kojeg smo svi svladali još u osnovnoj školi, zapravo je beznačajno prelijevanje stvari iz šupljeg u prazno. To, naravno, ne mora značiti da je predstava dosadna, monotona ili pak bezlična. Ona je u, ovom svom obliku, svojevrsna budnica svima nama koji život živimo kroz ekrane, a moramo ga tako živjeti jer to diktira vrijeme u kojem živimo. Sukladno tome, sama predstava će vas vratiti u prošlost, gdje pisma imaju gotovo mitološku strukturu. Pisma su bila puno jednostavniji oblik komunikacije. Ona nisu završavala na krivim adresama, njima se nije dešavalo da se dupliciraju i stignu na adrese na kojima im nije mjesto. I sam naslov predstave „U tom mailu piše“ možemo povezati sa slikom patke koja pliva preko Save noseći pismo, bilo s nekim našim najmračnijim seksualnim maštarijama, strahovima ili uspjesima. Upravo ta mitološka struktura pisma, odnosno ona moderna – maila, ograničava publiku ove predstave. Svi koji ne koriste cyber-jezik, poput kratica „LOL“, gotovo da nemaju što raditi u publici. Iako je radnja dobro strukturirana, a svaka kratica objašnjena u onom trenu kad bude napisana (izgovorena), predstava je pogodnija za mlađu publiku, upravo onu koja smatra odlazak u kazalište arhaičnim i u potpunosti staromodnim. Likova je na pozornici mnogo, a predstava bi bila puno efektnija kada bi se oni izmjenjivali i u duetu izgovarali napisan tekst koji stvara toliko problema i onima koji su u direktnoj vezi s njim, ali i onima koji su samo sporedni likovi, rame za plakanje.

Ljubavne su intrige uvijek nešto što veže ljude uz ekrane, ali i ono što ih privuče kazalištu.  Ipak, nekim je predstavama mjesto na velikim scenama, među publikom drugačijeg kroja. Koprivnička je publika, ona relativno mlada ili kazališno odgojena, ipak dobro reagirala na predstavu. Preostaje još samo vidjeti koliko će njome biti zadovoljna zagrebačka publika početkom sljedeće godine, ali i koliko će predstava ovog mladog teatra ostati stajati na pozornici.

Komentari