novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Human Rights Film Festival: “Mi smo za maštu koja mijenja svijet i granice”

Foto:Facebook.com/HumanRightsFestival?fref=ts
Vrijeme čitanja: 3 minute

Foto:Facebook.com/HumanRightsFestival?fref=ts
Foto:Facebook.com/HumanRightsFestival?fref=ts

Uz cijenjeni film Bruna Dumonta, otvoren je ovogodišnji Human Rights Film Festival u Kinu Europa. Jedanaesti je po redu, a prikazat će nam preko 30 igranih i dokumentarnih filmova razne tematike.

>> 11. Human Rights Film Festival- Ekologija u prvom planu

U 19 sati, pred dvoranom toliko punom da su neki gledatelji morali stajati, direktor festivala Petar Milar pozdravio je gledatelje i poželio im dobrodošlicu.

U svom uvodnom govoru naglasio je važnost ljudskih prava rekavši da ih često pitaju jesu li ljudska prava zastarjela, no zadnjih nekoliko mjeseci uvjerili su se da to nije slučaj i da “uvijek treba dokazivati da ljudska prava ne znače pravo jačega, odnosno onoga koji želi diskriminirati ostale”.

Rekao je kako je ovaj festival reprezentativan presjek filmskih žanrova te naglasio pristup festivala:

“Također, tu je autorski pristup koji je na našem festivalu izražen ove godine, a idući tjedan moći ćete pogledati 30 naslova za koje nam se čini da predstavljaju dosta reprezentativan presjek u igranom programu, dokumentarnom, pa čak i eksperimentalnom.”

Direktor festivala Petar Milat
Photo: Facebook: Direktor festivala Petar Milat

Za filmove koji se prikazuju na festivalu spomenuo je komentar iz jednog našeg dnevnog lista… “Jedan je kolega prije dva dana napisao da imamo festival koji je izbjeglički logor za autorski film i autore koji su preradikalni za ostatak festivala i kina”, na što je rekao kako nisu izbjeglički logor, već  “neko malo galsko selo Asterixa i Obelixa.” Nadodao je da je to “galsko selo” protiv spektakla i protiv lažne slike:

Mi smo protiv prava kao nasilja, protiv diskriminacije, protiv spektakularne lažne slike, a ono što jesmo, za što se zapravo zalažemo na festivalu  – mi smo za maštu koja mijenja svijet i koja mijenja granice, bilo društvene ili umjetničke.”

Potom je najavio kratkometražni film srpskog redatelja Srđana Keče, Bijeg, vezano za romsku tematiku koja je bila u fokusu prošle godine te Camille Claudel 1915 Bruna Dumonta.
Osim dva uvodna, prikazao se i film Sickfuckpeople u 22 sata u nazočnosti autora Yurija Rechinskyja i razgovor s autorom. Došlo je i do male izmjene – film Sati u muzeju Jema Cohena koji je bio predviđen za subotu u Muzeju suvremene umjetnosti premjestio se na sinoć u 23:30.

hrff1
Photo: Facebook

Camille Claudel 1915 priča je o talentiranoj francuskoj kiparici koja je posljednjih 27 godina svog života provela u umobolnici, gdje ju je smjestila njezina obitelj kada je počela prikazivati prve znakove neuravnoteženosti. Oni su navodno uzrokovani prekidom ljubavne veze s Augustom Rodinom. Neobična interpretacija s izuzetno talentiranom Juliette Binoche vrlo realno portretira stanje uma koje želi pobjeći iz okruženja u kojem se nalazi, a sve više shvaća da do toga neće doći te uz borbu za svoj vlastiti život gubi i borbu za svojom kreativnošću. Sickfuckpeople dokumentarni je triptih o skupini ukrajinske djece, beskućnika, koji su uspjeli preživjeti svoje ovisničko djetinjstvo, odrasli i počeli živjeti kao zreli ljudi.

Na otvorenju festivala imali smo priliku dobiti uvid u ono što možemo očekivati kroz ovih tjedan dana, a to je najbolje od igranog i dokumentarnog filma, koji nam neće samo skratiti vrijeme, već kao cilj imaju i zamisliti gledatelje te možda ih natjerati da malo više obrate pozornost na svijet oko sebe i probleme koje ih okružuju.

Cjelokupan program festivala možete vidjeti ovdje.

Be social

Komentari