Istaknuto
22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

21.03.2017.

1. travnja u Glazbeni lonac dolazi Lika Kolorado, i to u akustičnom izdanju. Ili barem tako tvrdi ekipa iz Lonca.

Nagrade

Performans Marine Abramović i predstava “Nečastive” ovog vikenda u MSU

12.02.2016. Ziher.hrFoto: www.queerzagreb.org

Ako ga još niste isplanirali, valentinovski vikend možete provesti uz programe Queer Zagreb Sezone, koja 13. i 14. veljače u Muzeju suvremene umjetnosti predstavlja performans Marine Abramović „Art must be beautiful, artist must be beautiful“ te predstavu „Nečastive“ koreografa Brune Isakovića.

Vikend program započinje re-izvođenjem performansa Marine Abramović „Art must be beautiful, artist must be beautiful“. Posebnost je ove izvedbe, koja je zakazana za 13. veljače u 19 sati, ta da je Ina Sladić dobila službeno odobrenje Marine Abramović za ponovno izvođenje ovog performansa, i to prva nakon njegove originalne izvedbe u Kopenhagenu 1975. Tada je na Charlottenburg Art Festivalu danas planetarno poznata umjetnica izvela performans s fokusom na tada važno pitanje koje je lebdjelo u zraku: treba li umjetnost biti lijepa prema definiciji ljepote malograđanskih salona ili umjetnost mora iskazati kritičke pozicije naspram društvene stvarnosti i neobazirati se na klasične definicije lijepog.

Foto: www.queerzagreb.org

Foto: www.queerzagreb.org

Tih je godina međunarodna scena bila „okupirana“ djelima konceptualnih umjetnika čije je poimanje ljepote bilo oprečno građanskom, dapače, intenzivno se radilo na prevrednovanju samog pojma lijepog u umjetničkom djelu. Marina Abramović uz konstataciju (pitanje) „umjetnost mora biti lijepa“ dodaje i osviještenu rodnu temu „…umjetnica mora biti lijepa“ relativizirajući time činjenicu da se žena, k tome i umjetnica, i to ne samo u patrijarhalnim, konzervativnim društvima, već i u liberalnim umjetničkim krugovima, doživljavala kao neka vrst „uljeza“ u muški svijet.

Umjetnica je dinamizirala gestu češljanja kose tijekom jednosatnog ponavljanja teksta i radnje do ruba fizičke izdržljivosti pa se taj performans, kao i nekolicina drugih iz tog vremena u kojima radikalno postupa sa svojim tijelom, smatraju prekretnicom upravo u umjetnosti performansa kada tijelo umjetnika postaje umjetnički medij. Suradnja Ine Sladić s Marinom Abramović traje od  2012. godine, od kada je u sklopu nekoliko izložbi i festivala hrvatska izvedbena umjetnica nanovo izvela performanse Luminosity i Centerpiece.

Foto: www.perforacije.org

Foto: www.perforacije.org

Osim performansa, na koji je ulaz besplatan, 13. te 14. veljače u 20 sati u dvorani Gorgona publika će imati još jednu priliku pogledati predstavu „Nečastive“ koreografa Brune Isakovića u izvedbi članova Studija za suvremeni ples i gostujućih plesača. Predstava je premijerno prikazana u lipnju 2015. godine na festivalu Perforacije. „Nečastive“ su nastale kao svojevrsna nadogradnja Isakovićevog istoimenog sola s kojim je obišao doslovno cijeli svijet. Isaković stvara slojevit i osjetljiv svijet koji nadilazi tjelesni pokret, preispituje interaktivnost između umjetnika i gledatelja, a kroz rad na predstavi istražuje transformacije tjelesnosti izvođača te njihov odnos s publikom. Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku.

„Nečastive“ izmiču uobičajenom scenskom postavu, grade različite dimenzije izvedbe i mogućnosti komunikacije između izvođača i njihovih gledatelja. Ziher je za svoje čitatelje pripremio 2×2 ulaznice za obje izvedbe predstave“Nečastive“. Posjetite Ziherovu Facebook stranicu, pronađite ovu objavu te u komentare tagirajte osobu s kojom želite pogledati ovu predstavu, uz napomenu kojeg datuma želite otići u MSU.

Komentari