Istaknuto
15.10.2018.

Dobre knjige uvijek su u modi. Svakog tjedna ćemo vam odabrati po tri nove knjige koje možete pronaći na policama domaćih knjižara, a uz malo sreće, neke od njih mogu biti vaše.

14.10.2018.

Priča o dvoje ljudi - kroz desetljeća - bez obzira na uspjeh ranijih izdanja, ostaje klasik koji uvijek može (p)ostati suvremen.

Izvedbene umjetnosti

Počinju 29. Gavelline večeri: Prvo regionalno izdanje festivala

10.12.2014. Hrvoje Korbar
Foto: gavella.hr

Foto: gavella.hr

Dolaskom nove uprave na čelo Gradskog dramskog kazališta Gavella, došlo je i do izmjena u koncepciji njihovog tradicionalnog festivala, Gavellinih večeri, koji će se ove godine umjesto u listopadu održati od 10. do 23. prosinca. Nakon Tomislava Zajeca i Borisa Svrtana, ovogodišnja je izbornica festivala Nataša Govedić koja je odabrala pet hrvatskih predstava, a novost ovogodišnjeg programa je regionalna dimenzija. Naime, Gavelline večeri ugostit će pobjednike tri velika regionalna kazališna festivala – novosadskog Sterijinog pozorja, mariborskog Borštnikovog srečanjaFestivala bosanskohercegovačkih pozorišta/kazališta u Brčkom. Nataša Govedić svoj je izbor predstava obrazložila kroz tumačenje teorije Branka Gavelle, pa tako u uvodnom tekstu pod naslovom Pet prisnosti naglašava da se njena selekcija bavi gledateljicom i gledateljem koji također od kazališta žele neki oblik “privremenog” ili trajnog prijateljstva – ili bar neskrenutog pogleda. 

Novost ovogodišnjeg festivala je i program naslovljen kao Ususret Gavellinim večerima – “Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak” u sklopu kojeg će od 10. do 13. prosinca biti predstavljene tri studentske produkcije – Tihi obrt klase Bobe Jelčića, koji igra i u ZKM-u, Sluškinje s poslijediplomskog studija glume u Rijeci (režija Staša Zurovac) i Tartuffe klase Krešimira Dolenčića u kojem naslovnu ulogu igra Adrian Pezdirc, koji je nedavno nagrađen i Nagradom hrvatskog glumišta za tu ulogu. U regionalnom programu bit će predstavljena predstava Neoplanta redatelja  Andrása Urbána koja progovora o nesrazmjeru između mita o Novom Sadu kao multikulturalnom gradu i njegove realnosti, Mali mi je ovaj grob Biljane Srbljanović u režiji Dina Mustafića, regionalna koprodukcija o kojoj se govori čitave godine te predstava Svadba u režiji Jerneja Lorencija. Festival će zatvoriti predstava Misterij Buffo Drame Slovenskog narodnog gledališča u režiji Aleksandra Popovskog. Zanimljivo je da smo predstave Mali mi je ovaj grobSvadba ove godine već mogli vidjeti u Zagrebu, obje s gostovale u ZKM-u.

Foto: teatar.hr

Foto: teatar.hr

Domaći dio službenog programa pokriva širok spektar uglavnom zagrebačkih produkcija. Jedino nezagrebačko kazalište na programu je HNK Ivana pl.Zajca, a koje je zastupljeno koprodukcijom s matičnim kazalištem festivala, predstavom Amerika Janusza Kice koja je nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju režiju i najbolju glavnu mušku ulogu (Živko Anočić). Šteta je što Gavelline večeri ove godine neće prikazati malo širi spektar domaće dramske produkcije (lani smo recimo imali priliku gledati i Pritiske moje generacije iz HNK Split, šibensku Gloriju i dvije nezagrebačke režije Georgija Para), ali nas zato očekuje jedna od publici omiljenih predstava – Kako smo preživjele Dine Mustafića u izvedbi gotovo cijelog ženskog ansambla ZKM-a. Na programu je i Logično mjesto za susret Morane Novosel i Nine Gojić, Ko rukom odneseno Bobe Jelčića i Ispočetka redatelja i dramskog pisca Mislava Brečića.

Osim što su se ove godine odlučili studioznije pozabaviti odnosom festivala s likom i djelom Branka Gavelle, prema novim propozicijama na festivalu će biti dodijeljeno čak pet nagrada – za najbolju predstavu festivala, najbolju predstavu u produkciji kazališta iz RH, najbolju režiju, te najbolju žensku i najbolju mušku ulogu. Preostaje nam vidjeti hoće li nova koncepcija biti uspješnija od onih prošlogodišnjih i hoće li se GDK Gavella i na svom repertoaru početi baviti odnosom sa svojim osnivačem. 

(Visited 67 times, 1 visits today)

Komentari