Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Izvedbene umjetnosti

Počinju 29. Gavelline večeri: Prvo regionalno izdanje festivala

10.12.2014. Hrvoje Korbar
Foto: gavella.hr

Foto: gavella.hr

Dolaskom nove uprave na čelo Gradskog dramskog kazališta Gavella, došlo je i do izmjena u koncepciji njihovog tradicionalnog festivala, Gavellinih večeri, koji će se ove godine umjesto u listopadu održati od 10. do 23. prosinca. Nakon Tomislava Zajeca i Borisa Svrtana, ovogodišnja je izbornica festivala Nataša Govedić koja je odabrala pet hrvatskih predstava, a novost ovogodišnjeg programa je regionalna dimenzija. Naime, Gavelline večeri ugostit će pobjednike tri velika regionalna kazališna festivala – novosadskog Sterijinog pozorja, mariborskog Borštnikovog srečanjaFestivala bosanskohercegovačkih pozorišta/kazališta u Brčkom. Nataša Govedić svoj je izbor predstava obrazložila kroz tumačenje teorije Branka Gavelle, pa tako u uvodnom tekstu pod naslovom Pet prisnosti naglašava da se njena selekcija bavi gledateljicom i gledateljem koji također od kazališta žele neki oblik “privremenog” ili trajnog prijateljstva – ili bar neskrenutog pogleda. 

Novost ovogodišnjeg festivala je i program naslovljen kao Ususret Gavellinim večerima – “Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak” u sklopu kojeg će od 10. do 13. prosinca biti predstavljene tri studentske produkcije – Tihi obrt klase Bobe Jelčića, koji igra i u ZKM-u, Sluškinje s poslijediplomskog studija glume u Rijeci (režija Staša Zurovac) i Tartuffe klase Krešimira Dolenčića u kojem naslovnu ulogu igra Adrian Pezdirc, koji je nedavno nagrađen i Nagradom hrvatskog glumišta za tu ulogu. U regionalnom programu bit će predstavljena predstava Neoplanta redatelja  Andrása Urbána koja progovora o nesrazmjeru između mita o Novom Sadu kao multikulturalnom gradu i njegove realnosti, Mali mi je ovaj grob Biljane Srbljanović u režiji Dina Mustafića, regionalna koprodukcija o kojoj se govori čitave godine te predstava Svadba u režiji Jerneja Lorencija. Festival će zatvoriti predstava Misterij Buffo Drame Slovenskog narodnog gledališča u režiji Aleksandra Popovskog. Zanimljivo je da smo predstave Mali mi je ovaj grobSvadba ove godine već mogli vidjeti u Zagrebu, obje s gostovale u ZKM-u.

Foto: teatar.hr

Foto: teatar.hr

Domaći dio službenog programa pokriva širok spektar uglavnom zagrebačkih produkcija. Jedino nezagrebačko kazalište na programu je HNK Ivana pl.Zajca, a koje je zastupljeno koprodukcijom s matičnim kazalištem festivala, predstavom Amerika Janusza Kice koja je nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju režiju i najbolju glavnu mušku ulogu (Živko Anočić). Šteta je što Gavelline večeri ove godine neće prikazati malo širi spektar domaće dramske produkcije (lani smo recimo imali priliku gledati i Pritiske moje generacije iz HNK Split, šibensku Gloriju i dvije nezagrebačke režije Georgija Para), ali nas zato očekuje jedna od publici omiljenih predstava – Kako smo preživjele Dine Mustafića u izvedbi gotovo cijelog ženskog ansambla ZKM-a. Na programu je i Logično mjesto za susret Morane Novosel i Nine Gojić, Ko rukom odneseno Bobe Jelčića i Ispočetka redatelja i dramskog pisca Mislava Brečića.

Osim što su se ove godine odlučili studioznije pozabaviti odnosom festivala s likom i djelom Branka Gavelle, prema novim propozicijama na festivalu će biti dodijeljeno čak pet nagrada – za najbolju predstavu festivala, najbolju predstavu u produkciji kazališta iz RH, najbolju režiju, te najbolju žensku i najbolju mušku ulogu. Preostaje nam vidjeti hoće li nova koncepcija biti uspješnija od onih prošlogodišnjih i hoće li se GDK Gavella i na svom repertoaru početi baviti odnosom sa svojim osnivačem. 

(Visited 59 times, 1 visits today)

Komentari