Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Izvedbene umjetnosti

“Posljednji dani mira” premijerno u Teatru &TD: Povratak Ivana Vidića na kazališne daske

27.10.2015. Rajna RaczFoto: itd.sczg.hr

U četvrtak, 29. listopada u  Teatru &TD održat će se premijera predstave „Posljednji dani mira“ Ivana Vidića u adaptaciji i režiji Dore Ruždjak Podolski. Komad „Posljednji dani mira“ nastao je na narudžbu Umjetničke organizacije „Ruždjak i Perković“ (RUPER) koja se kao jedina kazališna skupina u Hrvatskoj specijalizirala za praizvedbe komada etabliranih hrvatskih dramatičara, nepravedno zaobiđenih u repertoarima institucionalnih kazališta. Ivan Vidić  posljednji je put uprizoren 2010. godine („Dolina ruža“ u Gavelli).

Dora Ruždjak Podolski na daskama &TD-a stvara  alegorijski Vidićev svijet koji se nalazi onkraj sna i jave. Na idiličnom mjestu pokraj mora nalazi se osamljena kuća s restoranom. Gazdarica traži sezonsku radnicu i na njen oglas javila se mlada djevojka. Gazdarica i Konobarica na prvi pogled stvaraju ugodni poslovni odnos, no u njihov restoran ne dolazi nitko jer je on smješten na zabačenom nepristupačnom mjestu u srcu neprohodnog labirinta. Gazdarica je učinila gotovo sve da pronađe mjesto koje je potpuno nepristupačno, a Konobarica je odmah pri dolasku, nakon što je svladala tajanstveni labirint stiže, dobila odgovore na pitanja koja ju progone čitav život.

Foto: itd.sczg.hr

Foto: itd.sczg.hr

„Posljednji dani mira“ filozofska je, bajkovita drama jednog od najvećih pisaca srednje generacije. Vidićev je predložak maštovit, beskompromisan, strastven i uzbudljiv. On ocrtava raspadnuti svijet u junakinjama i oko njih. Vidić duboko zadire u kompleksnu prirodu ženske duše te se ovaj komad zapravo nastavlja na njegovo profilirano i iskristalizirano tkanje zanimljivih, bolnih ženskih lica u „Velikoj Tildi“ i „Groznici“.  Redateljica u predstavi relativizira odnos istine i laži, zahtjevajući bunuleovsko tretiranje prostora i vremena. Ona se poigrava s gledateljevom perspektivom te upućuje publiku na aktivno sudjelovanje u dramskoj igri i razotkrivanju slojeva između sna i jave.

U predstavi igraju Dubravka Ostojić i Nataša Kopeč. Minimalističku scenografiju osmislio je Stefano Katunar, a kostimografiju Zdravka Ivandija Kirgin.  Glazbu je skladao Josip Maršić, oko pokreta redateljici je pomagala Petra Hrašćanec, oblikovatelj svjetla je Elvis Butković, a producent predstave Danijel Popović. Predstava igra u Polukružnoj dvorani Teatra &TD u koprodukciji sa skupinom RUPER. Ivan Vidić započeo je svoj profesionalni put u Teatru &TD 1993.godine (proslavljena „Groznica“, kasnije „Putnici“ i „Bakino srce“) te se ovim projektom vraća matici kao etablirani pisac.

Komentari