Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Postojanost u mijenama Zlatka Price

15.06.2016. Jelena Kovačev
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić

Jučer navečer, u Klovićevim dvorima, otvorena je retrospektivna izložba Zlatka Price povodom 100. obljetnice Pricina rođenja. Cilj je bio predstaviti jednog od najvažnijih i najpoznatijih hrvatskih slikara druge polovice 20. stoljeća koji je izgradio i zamjetnu međunarodnu karijeru. Odabir od 147 radova prati šezdeset godina stvaranja prateći sve cikluse: Samoborski ciklus, Ljudi i plodovi, Tarski ciklus, Opatijski kišobrani i Žena.

Izložba donosi sažeti pregled autorovih mijena isticanjem pojedinih djela, ali i ciklusa. U prvom razdoblju drži se postimpresionističkih lekcija uz snažni kolorizam i kontraste. Na njegov izraz uvelike utječe višemjesečni boravak u Indiji. Ondje se susreće s tradicijom klasične indijske skulpture i slikarstva, na zidnim slikama i na minijaturama. Nadalje stvara uz rastuću originalnost, a realizacije iz tih godina pokazuju intenziviranje procesa apstrahiranja, svođenje na znak preko autonomije kolorita i forme u odnosu na motive.

Svoj jezik nadalje razvija shematski prikazanim ljudskim figurama koje dijele ravnopravno prostor sa stolovima i po njima raspoređenim elementima mrtve prirode. Potom slijedi maksimalna redukcija, prelazi u nove cikluse pod nazivima Plodovi zemlje, Ljudi i plodovi. Pronalazi vlastitu formu i prepoznatljivi znak- grafeme na kolorističkim pozadinama. Od sredine šezdesetih dominiraju ortogonalnosti i počinju se javljati eliptični i kružni oblici.

Inspiraciju crpi prvo u samoborskim i kontinentalnim ishodištima, zatim se prebacuje na mediteranski pejzaž, na ribarsko mjesto na zapadnoj obali Istre- Tar. Ostaje vjeran lokalnim motivima, poseže za likovnim rješenjima iz prošlosti slikarstva raznih tradicija koje ugrađuje u moderni izraz. Prihvaća ljudsku figuru kao temu koja se provlači kroz mnoge radove, dotiče se i mitske tematike koju spaja s motivima koji su ga emotivno dirnuli.

Raznolikost tema, uz uvijek zanimljive kombinacije boje s crtežom, uz konstantno otkrivanje i pronalaženje novih načina za istraživanje tehnike i motiva, čine ovog slikara vrlo zanimljivim i značajnim, govore o veličini iznimnog stvaralaštva koje je potvrđeno ovom perspektivom.

Komentari