Istaknuto
23.10.2017.

Oliver Frljić režirao je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru klasičnu Euripidovu tragediju kao predstavu o društvu u kojem je žena građanin drugoga reda. "Medeja" je na ovogodišnjim Gavellinim večerima osvojila nagradu za najbolju predstavu i za najbolju žensku ulogu.

19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

Film

Povijest pornografije (“The Deuce”, D. Simon i G. Pelecanos)

28.09.2017. Iva KolarFoto: 365filmsbyauroranocte.tumblr.com

The Deuce nova je serija na HBO-u u kojoj ne nedostaje golotinje, nasilja i živopisnih scena seksa, no na to smo dosad već navikli. Tematika kojom se bavi ovaj novi uradak Davida Simona i Georgea Pelecanosa, dvojca koji nam je već velikodušno dao The Wire, ni ne zaslužuje manje ako serija želi ostati na istoj razini kao njen voljeni prethodnik.

Naime, serija zalazi u srce prostitucije koja cvjeta na ulicama New Yorka 70-ih, na samom Times Squareu, i u osvit pornografije. Uvučeni smo u svijet svodnika, jeftinih hotela, svijet gdje su racije samo dogovorena rutina, svijet dobacivanja prostitutki prolaznicima, sumnjivih lokala i u konačnici na setove ranih pornografskih filmova. Teško je odrediti jesu li prljavije ulice ili moral likova, no jedno je sigurno – sve su karte na stolu. Od prostitutki koje slobodno vrijeme vole provoditi čitajući ili sanjajući o filmskoj karijeri do izvrsnih studentica koje odustaju od faksa, ova serija ih ima sve.

the deuce

Foto: 365filmsbyauroranocte.tumblr.com

Blizanci i prostitutke

The Deuce ne časi ni časa i odmah nam ogoljuje industriju i likove kojima se bavi. Vincent Martino (James Franco) obiteljski je čovjek koji mora raditi na dva posla kako bi prehranio svoju obitelj, istovremeno se boreći sa svojom nevjernom ženom i ljutitim newyorškim gangsterima koji misle da je on Frankie (opet James Franco), Vincentov (zli) brat blizanac, kockar koji duguje pola New Yorka. Zahvaljujući tom napadu na Vincenta na samom početku u kojem on zaradi ogrebotinu na čelu možemo razlikovati Vincenta i Franka, jer obojica prate najnoviju modu 70-ih i ukrašeni su gustim brčinama te jednako zalizanom kosom. Uskoro saznajemo da je Vincent talentirani biznismen koji se lako može dosjetiti načina za čim bolju zaradu.

Eileen „Candy“ Merrell (Maggie Gyllenhaal) za razliku od ostalih djevojaka radi sama, odnosno ne pripada nijednom svodniku, iako se oni svojski trude pridobiti je. Njen mali sin živi s njenom majkom, koja ne odobrava izbor njene karijere, ali baš kao što je tvrdoglava sa svodnicima, Candy je jednako tvrdoglava i sa svojom majkom. Candy je, međutim, itekako upućena i upoznata s ostalim djevojkama, njihovim svodnicima i općenitom atmosferom na ulicama, a uskoro upoznaje novu rastuću pornografsku industriju. Serija nam nudi još nekoliko raskošnih likova pomoću kojih dobivamo potpuniji dojam – svodnici C.C. (Gary Carr) i Larry (Gbenga Akinnagbe) istovremeno su privlačni i zastrašujući, a djevojke koje za njih rade, primjerice Darlene (Dominique Fishback) i Lori (Emily Meade), ne zaostaju za njima svojom osobnošću i individualnošću. Tu je i Abby (Margarita Levieva), studentica s NYU koja jednog jutra samo odluči odustati od faksa i spetlja se s Vincentom.

The Deuce

Foto: olvaheinerthewatcher.tumblr.com

Višestruka obojenost i slojevitost

Upravo je cjelovitost likova jedna od prvih stvari koja The Deuce odvaja od ostatka materijala koji nam se trenutno nudi na televiziji. Pilot epizoda u svojih sat i pol izloži plejadu likova vrijednu ruskog realističkog romana i nimalo se ne žuri ući u samo središte radnje. Svaki važniji lik dobije svojih pet minuta, osiguravajući si da ga gledatelj neće zaboraviti. Tako saznajemo s kim imamo posla i dobijemo ideju o tome u kojem se smjeru tko kreće. Autori time stvaraju čvrstu podlogu koju će onda ili nadograđivati ili rasturiti.

Zbog svoje brutalnosti likovi djeluju iznimno realno, pa čak ni James Franco ne pretjeruje u svojoj glumi, već dosta dobro podnosi i kontrolira svoju dvostruku ulogu. Sljedeće dvije epizode likove polako uvlače u jednu veliku mrežu gdje će se svi međusobno poznavati i moći iskorištavati talente koje posjeduju.

Prljavo i direktno

The Deuce nije blaga serija. Sama tematika i vrijeme u kojem se radnja odvija, u vremenu nakon seksualne revolucije 60-ih i prije epidemije side u 80-ima, zahtijevaju drugačiji pristup od pukog prikazivanja prostitutki kako u nemoguće kratkim hlačama i suknjama paradiraju pod noćnim svjetlima grada. Osim što Simon i Pelecanos višedimenzionalnost daju svojim likovima, oni je ubrizgavaju i u scenografiju te atmosferu. Da, možda nakon pogledane epizode poželimo skočiti pod tuš da sa sebe speremo ljagu kojoj smo upravo svjedočili, ali ne može se poreći zavodljivost kojom je ta ljaga prezentirana u savršeno osvijetljenom New Yorku 70-ih.

Ne štedi se nikoga, nikome se ne priklanja, a sve u savršeno dotjeranoj scenografiji, dobro iskorištavajući kontrast prekrasnih izlazaka sunca i umornih prostitutki koje se nakon radne noći vraćaju svojim svodnicima. Također, serija ne zazire ni od nekih društvenih i moralnih pitanja poput mizoginije, seksizma, feminizma i prljavih mafijaških poslova, podsjećajući gledatelja da ovo nije nostalgično putovanje u prošla, „bolja“ vremena. Fantastičan početak serije itekako obećava fantastičan nastavak i ne preostaje nam nego ga strpljivo dočekati.

Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(4 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari