Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Izvedbene umjetnosti

Premijera baleta 'Ženski rukopis' u zagrebačkom HNK

18.10.2014. Ziher.hr
Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

U petak, 17. listopada 2014. Simona Unterajter, Pavla Pećušak i Ksenija Durán Krutova, tri članice baletnog ansambla Hrvatskoga narodnog kazališta, predstavile su svoja kraća koreografska djela u zajedničkoj baletnoj večeri pod naslovom Ženski rukopis. Ovom predstavom zagrebački Balet nastavlja dobru tradiciju afirmiranja svojih članova koji su, osim plesom, zaokupljeni oblikovanjem pokreta,  što se činilo  i prijašnjih sezona u projektima  pod nazivom Koreolabos ili Koreografske radionice, iz kojih su iznikle sve tri mlade koreografkinje.

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Pavla Pećušak kreirala je predstavu pod naslovom Budoir, na glazbu različitih baroknih skladatelja uz dogradnju suvremene glazbe Georgea Baldovina, također člana zagrebačkog baletnog ansambla. Nadahnuće nalazi u prošlosti, u tipično ženskom prostoru, koji je u neka davna i sporija vremena, elegantno uređen, smješten uz spavaonicu, bio namijenjen tipično ženskim aktivnostima. Svijet koji autorica želi istražiti apstraktnim koreografskim stilom, kombinirajući klasičnu plesnu tehniku i suvremeni plesni vokabular, donosi čeznutljivo razmišljanje o prošlim vremenima u kojima je bilo vremena za ljubav, druženje, dokolicu, ćaskanje, uljepšavanje, sanjarenje, vođenje dnevnika, pisanje poezije, sreću, veselje ali i tugu.

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Simona Unterajter u svojoj plesnoj predstavi Dracula na suvremenu glazbu Georgea Baldovina bavi se starom, ali vrlo modernom i uvijek zastrašujućom temom o transilvanijskom grofu  Vladu Tepešu. Mada kao rođena Rumunjka tu priču poznaje od najranijeg djetinjstva, ona je stalno intrigira. Draculi, čudovištu željnom ljudske krvi, suprotstavit će se poluvampir Drade, u kojemu prevladava onaj bolji dio naslijeđen od ljudi te stoga posjeduje neodoljivu potrebu činiti dobro. Ispričana koreografskim jezikom s duhovitim preokretima i čudesnim događajima, ova vampirska priča ne želi samo zabaviti nego i potaknuti na razmišljanje o međusobnim odnosima te granicama dobra i zla.

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Foto: www.hnk.hr / Mara Bratoš

Za koreografsku jednočinku One Crazy Night Ksenija Duran Krutova inspiraciju je pronašla u glazbi jazza i swinga, koju su nadopunili glazbeni spojevi Georgea Baldovina. Glazbom i temom se vraća u 1960-te, kada se živjelo manje otuđeno, manje opterećeno i manje prestrašeno, a glazba je bila vedrija, ljudi se voljeli družiti, zabavljati i plesati. Lud noćni provod je prikazan pokretom sa starih plesnjaka, upotpunjenim vrlo modernim koreografskim rukopisom.

Komentari