novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Moliereov “Tartuffe” u koreografiji Matije Ferlina premijerno u Svetvinčentu

Foto: Jelena Janković
Vrijeme čitanja: 2 minute

Staging a Play: Tartuffe“, nova predstava koreografa i redatelja Matije Ferlina u produkciji i izvedbi Zagrebačkoga plesnog ansambla, premijerno će biti ozvedena 25. studenog u Mediteranskom plesnom centru u Svetvinčentu te potom 4. prosinca u Zagrebačkom kazalištu mladih. Reprizne izvedbe slijede 26. studenoga u Svetvinčentu te 5. prosinca u Zagrebu. Projekt nastaje u produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla u suradnji s Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula, Zagrebačkim kazalištem mladih i Mediteranskim plesnim centrom.

Nakon izuzetno uspješne inscenacije drame “Staklena menažerija” Tennesseeja Williamsa 2015. godine, koja je funkcionirala kao osnova za kreiranje prvog rada iz ciklusa “Staging a Play”, Matija Ferlin nastavlja istraživati područje između tjelesnog izričaja/pokreta i konvencija kazališnog jezika. U drugom radu iz spomenutog ciklusa Ferlin se posvetio jednoj od najpoznatijih svjetskih komedija, Molièreovom “Tartuffeu”. Iako Ferlin već potpisuje nekoliko radova koji uključuju neki oblik izvedbenog teksta (“Samice”, “Istovremeno drugi”, “Mi smo kraljevi a ne ljudi”, “Sad Sam Lucky”), u ovom se ciklusu autor prvi put suočava s kanonskim djelima dramske umjetnosti.

U skladu sa specifičnom poetikom koju je Ferlin dosad razvio u svom radu na drugim projektima, modus inscenacije u okviru serije “Staging a Play” dovodi u pitanje samo temelje na kojem se koncept inscenacije u dramskom diskursu interpretira. Konkretnije, to u ovom slučaju podrazumijeva prenošenje dramskog predloška iz tekstualne u koreografsku domenu. Još konkretnije, verbalne replike zamijenjene su ovdje fizičkim vokabularom, a dramski se tekst, umjesto kao tekstualni predložak, koristi kao slojevita koreografska partitura.

Foto: Jelena Janković

Uz devetoro izvođača koji plešu tijekom svih pet činova, Ferlin je kreirao kompleksni izvedbeni aparat u kojem su tijela u prostoru jedini nositelji narativa koji se za vrijeme izvedbe neprestano premješta između pokušaja dekonstrukcije i pokušaja rekonstrukcije. Tjelesna ekspresivnost pritom ne slijedi dramske konvencije, nego pokret titra na granici ilustrativnog i apstraktnog,

Izbjegavanje doslovnosti gestikulacije, uz neprestano aludiranje na nju, omogućuje stvaranje suptilne koreografije značenja čiji registri nikada nisu strogo fiksirani, a kojoj se pridružuje i paralelna orkestracija prisutnosti čitavog ansambla koji ni u jednom trenu ne napušta pozornicu. Angažirajući sofisticirani koreografski mehanizam koji je razvijao i u prethodnim projektima, Ferlin ga u ovom projektu mjestimice sudara s koncizno razrađenim koreografijama koje, s gotovo konstruktivističkim kostimima, dramskom predlošku pridaju novi sloj začudnosti te tako otvaraju dodatne mogućnosti njegove inscenacije i interpretacije.

Scenografiju potpisuje Mauricio Ferlin, glazbu Luka Prinčič (glazba) a dramaturgiju Jasna Jasna Žmak. Predstavu izvode Petra Chelfi, Andreja Jandrić, Domagoj Janković, Darko Japelj, Sintija Kučić, Marin Lemić, Roberta Milevoj, Petra Valentić i Kasija Vrbanac.

Be social

Komentari