Istaknuto
12.12.2018.

Sve novitete poslušajte na jednom mjestu i glasujte za svog ovotjednog favorita.

03.12.2018.

Pažljivo pratite portal jer ćemo u člancima sakrivati najbogatije i najvrijednije nagrade do sada.

Film

Prepoznatljivo šarmantan i savršeno besmislen (“Mamma Mia! Here We Go Again”, O. Parker)

11.08.2018. Ziher.hrFoto: facebook.com/MammaMiaMovie

Piše: David Gašo 

Mamma Mia! The Movie bio je nesumnjivo jedan od najpopularnijih filmskih naslova 2008. godine, a ostao je poznat kao i jedan od najbesmislenijih, najšašavijih i najkičastijih filmova u povijesti. Film je bio pretrpan singlovima iz glazbenog arsenala neodoljive švedske pop grupe, toliko sladak da ga je gotovo nemoguće pogledati bez blage mučnine u želucu i u iznimnom nedostatku radnje koji su mu, izgleda, svi oprostili jer tko ne voli ABBA-u, zar ne? Ako ste mislili da će Mamma Mia! Here We Go Again biti usmjeren i temeljit film, jeste li sigurni da ste gledali njegovog prethodnika? On nije ništa drugo nego varijacija na temu – ovaj put s Cher te većim brojem dislociranih i apsurdno pretjeranih songova.

Fabularna dopuna prvom filmu

Događaji unutar ovog filma ujedno su i oni prije, i oni poslije događaja prvog. Ono što su mnogi fanovi prvog filma primijetili već prilikom izlaska prvih trailera nove Mamma Mie! bio je zabrinjavajuć nedostatak Meryl Streep. Naime, film nam u gotovo samom početku otkriva kako je zvijezda prvog filma Donna (koju utjelovljuje Streep) preminula godinu dana prije početka njegove radnje. Oni koji su gledali prvi film, znaju koliko je Streep bila zabavna u ulozi raspjevane, neoprezne majke mlade Sophie (Amanda Seyfried) te koja očajnički pokušava izbjeći sve svoje ljubavnike na vjenčanju svoje kćeri, a koja ih je opet, naime, odlučila pozvati svu trojicu ne znajući koji je njen pravi otac.

Film završava dogovorom trojice muškaraca kako će svaki biti jedna trećina njezinog oca – neki bi se složili da je ovo sasvim poštena i razumna podjela! Ovaj se nastavak bavi neispričanim dijelom cijele ove dileme – kako je Donna zapravo upoznala sve ove muškarce?! Ovo, naravno, poziva na neizbježni vremeplov koji nas vraća u Donnine mlade dane i otkriva kako točno nije uspjela utvrditi očinstvo svoje jedine kćeri.

Istraživanje prošlosti i sadašnjosti 

Lily James glumi mladu Donnu, a njezinu priču pratimo od završetka fakulteta koji je skoro prikladno obilježen songom When I Kissed A Teacher – jednim od manje uspješnih ABBA-inih pjesama koja je naglasila kako je Mamma Mia! još u prvom filmu iskoristio sve njihove najveće hitove zbog čega kasnije čujemo i pjesme poput Andante, Andante te Angel Eyes. Saznajemo kako je Donnino ljeto 1979. počelo s putovanjem u Pariz, a završilo u Grčkoj te kako je upravo na tom putovanju upoznala i spavala sa svim očevima svoje kćeri – Harryjem, Billom i Samom.

Neki od najuspješnijih songova cijelog filma bili su izvedba pjesme Waterloo mladih Donne i Harryja u Parizu te naslovna pjesma filma koju izvode Donna & The Dynamos (Donnin bend koji čine ona i njezine najbliže prijateljice Tanya i Rosie). Ovdje je vrijedno spomenuti kako je film odradio vrhunski posao odabira glumaca – Jessica Keenan Wynn i Alexa Davies savršen su izbor za uloge mladih Tanye i Rosie te su gotovo identične mladim izdanjima starijih glumica Christine Baranski i Julie Walters.

Kako promatrati ovaj filmski pothvat?

U sadašnjosti površno istražujemo udaljenost Sophie i njezinog muža Skyja te očajničko pokušavanje ostvarenja Donninih snova otvaranjem Hotela Bella Donna. Film se nepotrebno dugo zadržava na Donninoj povijesti u Grčkoj, a onda nas iznenadno u moderno vrijeme odlučuje upoznati s njezinom majkom Ruby (koju glumi legendarna Cher u sintetskoj plavoj perici), a koja je (ako niste znali) u prvom filmu odavno mrtva, no to ćemo zanemariti jer je redatelj Ol Parker očito smatrao kako je to jedina logična uloga koju Cher može utjeloviti. Slijedi izvedba pjesme Fernando kojom se serenadiraju Cher kao Ruby i Andy Garcia kao Donnin otac Fernando (!!!) Cienfuegos – nepotrebna scena, ali vidjeti i čuti Cher kako izvodi pjesmu ABBA-e još je jedno iskustvo zbog kojeg se čini kao da smo prisiljeni filmu oprostiti sve njegove nelogičnosti.

Devet mjeseci kasnije Sophie rađa sina čije krštenje ponosno gleda Donna u obliku Meryl Streep koja se zatim naravno s cijelom postavom filma uključuje u izvedbu finalne pjesme Super Trouper.

Mamma Mia! Here We Go Again prepun je rupa u radnji, kičastih scena plesa i prosječnog pjevanja, ali on nije ništa drugo nego blesav bijeg od stvarnosti, još jedan u nizu posveta legendarnoj švedskoj grupi i površna ljubavna priča koja se drukčije ne može i ne smije gledati. Promatrati Here We Go Again kao ozbiljan vrhunski komad filmske umjetnosti bilo bi suludo te u skladu s time, nepotrebno ga je tako analizirati – on je zabavan, prepoznatljivo šarmantan i savršeno besmislen, a to će i zauvijek ostati njegova baština.

(Visited 306 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(8 votes, average: 3.750 out of 5)

Komentari